تمامی مطالب

آیفون SE دیگر تولید نخواهد شد؟

شرکت اپل سعی کرد علاوه بر تولید گوشی‌های گران‌قیمت، به تولید و ارتقای ارزان‌ترین گوشی هوشمند خود نیز بپردازد. چند سال پیش بود که این کمپانی از آیفون SE رونمایی کرد. سپس کمی بعد، نسخه ارتقایافته و بروزشده آن را در سال 2022 عرضه کرد و اعلام کرد که قرار است از نسخه جدید آن در سال 2024 رونمایی شود.

اما با اطلاعات جدیدی که از تحلیلگر معتبر اپل مینگ-چی کو، منتشر شده است، احتمالا تولید این گوشی متوقف خواهد شد.

طبق گفته کو، برنامه تولید و ارتقای آیفون SE 2024 نه تنها به تعویق نیفتاده، بلکه لغو شده است. شاید این اتفاق بخاطر تصمیم اپل برای بکارگیری تراشه داخلی خود در محصولات آینده این شرکت رخ داده باشد. اپل قصد داشت در این گوشی از تراشه جدیدی رونمایی کند. چون این مدل ارزان‌تر است و در نتیجه اگر مشکی هم پیش می‌آمد، خیلی اهمیت نداشت.

اپل اعلام کرده بود که اگر همه چیز خوب پیش برود، این تراشه ممکن است در اواخر سال 2024 در سری آیفون 16 نیز استفاده شود.

با این حال، اکنون با لغو تولید این گوشی احتمال اینکه اپل در تولید این تراشه به مشکل خورده باشد، وجود دارد. البته این اتفاق منجر شد که شانس کوالکام برای تامین تراشه‌های باند پایه نسل آیفون 16 اپل افزایش یابد. این شرکت همچنان تا سال 2025 می‌تواند تراشه‌های اپل را تامین کند.

بنابراین، انتظار داریم که کوالکام امسال و سال آینده در حوزه تولید تراشه گوشی‌های هوشمند بسیار موفق عمل کند و بتواند نسبت به رقبای خود و سایر شرکت‌ها به سود بالاتر و قابل‌توجهی برسد.

منبع gsmarena

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا