تمامی مطالب

سلاح مخفی اپل چیست و سامسونگ چگونه می‌تواند با آن رقابت کند؟

در این مقاله به بررسی سلاح مخفی اپل برای بازار گوشی‌های تاشو و همچنین راه حل‌های سامسونگ برای مقابله با آن می‌پردازیم.

اپل و سامسونگ همچنان نیروهای مسلط در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند هستند. اپل به خودی خود یک غول در این صنعت است. چرخش این شرکت از صرفاً یک شرکت تولید سخت افزاری به یک غول بزرگ خدمات اشتراکی، به طرز ماهرانه‌ای اجرا شده و اکنون غیرقابل توقف شده است.

اپل در مقایسه با سامسونگ سخت‌افزار بسیار کمتری تولید می‌کند، اما صرفاً به دلیل این خدمات اشتراکی، درآمد بسیار بیشتری کسب می‌کند.

اپل بر روی محصولات خود برچسب لوکس بودن می‌زند و از آن سود می‌برد ولی سامسونگ در این بخش بی‌بهره باقی مانده است. همچنین هیچ شرکت دیگری وجود ندارد که گوشی‌های هوشمند مجهز به iOS را تولید کند.

اگر کاربران بخواهند از iOS استفاده کنند، ناچارا باید از اپل خرید کنند. اکوسیستم آن به قدری قوی است که برای استفاده و بهره حداکثری از آن، مشتریان به دیگر دستگاه‌های اپل نیز نیاز دارند. برای مثال MacBook عملکرد یکپارچه‌ای را با iPhone و iPad و دیگر دستگاه‌های اپل ارائه می‌دهد.

سامسونگ این مزیت را در خانواده محصولات خود ندارد. این شرکت گوشی‌های هوشمند مجهز به اندروید را می‌سازد، کاری که صدها سازنده دیگر در سراسر جهان انجام می‌دهند. در واقعیت، تنها تعداد انگشت شماری از OEMهای اندرویدی وجود دارند که می‌توانند واقعاً با آنچه سامسونگ ایجاد می‌کند، رقابت کنند، اما با این وجود این اتفاق چیزی بیشتر از یک حواس پرتی نیست.

سامسونگ باید بیشتر کار کند و تلاش بیشتری کند تا برجسته‌تر شود. غرق شدن در دریای دستگاه‌های اندرویدی بسیار آسان است. سامسونگ مسئولیت بزرگی دارد که برخلاف  دیگر شرکت‌های اندرویدی عمل کند.

آیفون 14 پرو نمایشی عالی از لوکسی است که اپل وقت خود را با تصمیمات طراحی برای آن صرف می‌کند. نمایشگرهای ناچ برای گوشی‌های پرچمدار اندرویدی به بخشی از تاریخ تبدیل شده‌اند، اما اپل همچنان برخی از مدل‌های پرچمدار را که دارای بریدگی ناچ هستند به فروش می‌رساند.

تنها با آخرین سری آیفون است که اپل یک پنل برش دوگانه با یک منطقه تعاملی در اطراف آن را جایگزین ناچ می‌کند. مهاجرت این شرکت بر روی صفحه‌نمایش سوراخ‌دار (به جای ناچ) به نام Dynamic Island، زمان زیادی برد، اما کاملاً منحصربه‌فرد و خاص است.

سامسونگ این تجمل و لوکسی را تا کنون نداشته است. OEM‌های چینی به سرعت از طراحی سوراخ به جای ناچ برای دوربین‌های جلو استفاده کردند. حتی زمانی که سامسونگ یکی از اولین شرکت‌هایی بود که چنین پنلی را با نمایشگر Infinity-O در گلکسی A8s معرفی کرد، این حرکت به سرعت توسط تعداد بی‌شماری OEM اندروید در عرض چند ماه تکرار شد.

ما راه‌هایی را که آیفون 14 تهدیدی برای سامسونگ در سال 2022 خواهد بود، برجسته کردیم. شرکت سامسونگ در راه‌هایی که می‌تواند با گوشی‌های پرچمدار اپل مبارزه کند، محدود است. سری‌های گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ هنوز راه درازی در پیش دارند تا بتوانند سهم بازار را از اپل بدزدند، و این با فرض این است که اپل یک گوشی تاشو خودش را عرضه نکند.

وقتی نوبت به پیشرفت‌های بزرگ می‌رسد، اپل دوست دارد تا جای ممکن وقت بیشتری صرف کند. این شرکت حتی برای آوردن 5G به آیفون‌های خود عجله نکرد، حتی زمانی که سامسونگ و سایر سازندگان قبلاً چندین مدل مجهز به 5G را در بازار داشتند.

اپل در مورد تلفن‌های تاشو نیز رویکردی مشابه دارد. اپل منتظر خواهد ماند تا سامسونگ بازار را به خوبی گرم کند و سپس وارد بازار شود.

این اتفاق چه راه حل‌هایی را برای سامسونگ ایجاد می‌کند؟ این شرکت این واقعیت را پنهان نکرده است که محصولات تاشو را به عنوان آینده صنعت می‌بیند. الان زمان مناسبی برای سامسونگ است که این فرم فاکتور را گسترش دهد و آن را بیشتر ترویج کند. سامسونگ باید یک ایده جدید را در سری‌های تاشو خود گسترش دهد. این ایده باید یک برتری غیرقابل انکار با طیف محصولات متنوع باشد که باعث می‌شود هر آیفون تاشوی که اپل آن را عرضه می‌کند در مقایسه با آن قدیمی به نظر برسد.

داشتن دو سری فلیپ و فولد در کنار هم به سامسونگ این توانایی را می‌دهد. همچنین اجزای مختلف پیشرفته‌ای که شرکت‌های مختلف سامسونگ تولید می‌کنند، از پنل‌های تاشو گرفته تا باتری‌های انعطاف‌پذیر، به آن یک برتری بسیار بزرگ می‌دهند که هیچ شرکت دیگری ندارد. سامسونگ باید بیشتر بر تخصص خود تکیه کند تا گوشی‌های هوشمند تاشو خود را به یک سطح بالاتر از بازار تبدیل کند.

اپل سلاح مخفی خود را حفظ کرده و این همچنان مشکلاتی را برای سامسونگ ایجاد خواهد کرد. مطمئناً این یک تهدید برای غول کره‌ای است. این شرکت به خوبی عمل خواهد کرد تا جایگاه خود را برای ورود نهایی یک آیفون تاشو اثبات کند.

اپل بدون عجله وقت خود را با این دستگاه صرف خواهد کرد و بدون شک اولین محصول خود را به همان شیوه خاص و منحصر به فرد خود ارائه خواهد کرد. سامسونگ فقط باید نشان دهد که می‌تواند همه این کارها را بسیار بهتر انجام دهد، که مطمئناً می‌تواند.

منبع SamMobile

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا