تمامی مطالب

کاهش درآمد فروش گوشی‌های هوشمند سامسونگ در سه ماهه سوم 2022

سال 2022، سال بسیار دشواری برای تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند بوده است. رکود اقتصادی و عواملی مانند تعدیل گسترده نیروها باعث شده بود که کاربران سعی کنند از همان گوشی‌های فعلی خود استفاده کنند و گوشی جدیدی خریداری

اکنون رقیب اپل، یعنی سامسونگ آمار درآمد جهانی خود را در بخش تولید گوشی‌های هوشمند منتشر کرده است. طبق این اطلاعات و تحقیقاتی که صورت گرفته است، درآمد سامسونگ در سه ماهه سوم سال 2022 کاهش چشمگیری داشته است. یعنی نسبت به سال قبل، 3 درصد کمتر شده است.

این کاهش آمار درآمد در فروش گوشی جهانی بوده و حدود 12 درصد برآورد شده است. اوضاع می‌توانست از این هم بدتر شود ولی با وجود تولید آیفون 14 اپل، درآمد سالیانه این شرکت 10 درصد افزایش یافت و متوسط فروش نیز در سه ماهه سوم سال 2022 به 7 درصد رسید. همین امر باعث افزایش درآمد جهانی شد.

سامسونگ با تولید گوشی‌های زد فلیپ و سری گلکسی Z فولد موفق شد به رشد سالانه 27 درصدی در گوشی‌های هوشمند با فناوری 5G دست یابد. احتمالا کاهش آمار فروش این شرکت ناشی از تصمیم سامسونگ برای تولید سری گلکسی S22 بهتر و گوشی‌های تاشوی آینده است.

برندهای چینی نیز این کاهش درآمد را تجربه کردند. برند اوپو شاهد کاهش 5 درصدی فروش متوسط در سه ماهه سوم سال 2022 بود. این مقدار باعث شد که درآمد این شرکت در سال 27 درصد کاهش یابد.

از سوی دیگر، کمپانی شیائومی سعی کرده است با تولید گوشی‌های متوسط، درآمد سالیانه خود را 4 درصد افزایش دهد. درآمد شرکت‌هایی که به تولید گوشی‌های هوشمند 5G مشغول بودند به بالاترین میزان خود یعنی 80 میلیارد دلار رسید. گوشی‌هایی که از فناوری LTE استفاده می‌کردند، با کاهش 10 درصدی درآمد یعنی 19 میلیارد دلاری روبه‌رو شدند.

لازم به ذکر است که شرکت اپل اولین شرکتی بود که سعی کرد فناوری 5G را در گوشی‌های 4G خود فعالسازی کند. اکنون بیشتر از 95 درصد از گوشی‌های این شرکت به فناوری 5G مجهز شده‌اند.

منبع sammobile

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا