تمامی مطالب

اندروید تی‌وی 13 به طور رسمی عرضه شد

سیستم‌عامل اندروید تی‌وی 13 اکنون به طور رسمی رونمایی شده است، اما نباید انتظار داشته باشید که تا سال آینده روی هیچ دستگاهی وجود داشته باشد. البته باید عرضه به‌موقع این سیستم‌عامل را نقطه قوت توسعه‌دهنده دانست چون معمولا این نوع به‌روزرسانی‌ها خیلی گسترده هستند در نتیجه بسیار کندتر ارائه خواهند شد.

حتی دستگاه‌های کروم‌کست شرکت گوگل نیز در اوایل سال جاری موفق شدند به سیستم‌عامل اندروید تی‌وی 12 این شرکت مجهز شوند. بیشتر تغییرات عمده‌ای که اکنون در این به‌روزرسانی‌ اضافه شده است، خیلی به چشم نمی‌آید زیرا اکثر آنها مربوط به نسخه‌های پشتیبان بوده و هدفش توسعه‌دهندگان خواهد بود.

رابط کاربری یکسان بوده و کاربران می‌توانند زین پس وضوح و نرخ تازه‌سازی را در دستگاه‌های دارای HDMI تنظیم کنند. این تغییر احتمالا جزو بهترین تغییراتی است که در این به‌روزرسانی برای کاربران ارائه شده است.

میزان مصرف انرژی در سطح سیستم‌عامل به طور کلی بهبود یافته است. یکی از این تغییرات این است که دستگاه اجازه دارد در صورت تغییر سیگنال HDMI به چیزی جدید، پخش را متوقف کند.

رابط برنامه‌نویسی AudioManager نیز اکنون از مسیرهای صوتی پیش‌بینی‌شده پشتیبانی می‌کند. این سیستم برای فرمت‌های صوتی و بلندگوها با این شرایط طراحی شده است.

صفحه‌کلید جدید Layouts API یکی از تغییرات دیگر این به‌روزرسانی است. با استفاده از این صفحه‌کلید امکان انتخاب زبان‌ها و طرح‌های مختلف برای صفحه‌کلیدهای خارجی وجود دارد. توسعه‌دهندگان بازی اکنون می‌توانند دکمه‌های صفحه‌کلید و کنترلر را با سلیقه خودشان طراحی کرده و بچینند.

اکنون وضعیت حریم خصوصی بهتر شده و در صورت وجود هرگونه قطع صدایی، در کنترل‌های حریم خصوصی اعلام خواهد شد. دسترسی‌پذیری نیز بهبود یافته است که برای افراد دارای محدودیت‌های جسمی و حرکتی بسیار مناسب خواهد بود. دسترسی به میکروفون نیز توسط نرم‌افزار Assistant راحت‌تر شده است.

همانطور که بالاتر نیز عرض کردیم، این به‌روزرسانی فعلا بر روی دستگاه‌های مصرف‌کنندگان عرضه نخواهد شد، مگر اینکه توسعه‌دهنده باشید. در آن صورت، می‌توانید از نسخه کامل سیستم‌عامل در کیت توسعه‌دهنده ADT-3 یا شبیه‌ساز اندروید برای تلویزیون استفاده کنید.

منبع gsmarena

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا