تمامی مطالب

محدودیت‌های جدید اینستاگرام و فیسبوک برای کاربران نوجوان

متا در تلاش برای محافظت بهتر از کاربران زیر سن قانونی، پیش‌فرض تنظیمات شخصی را تغییر می‌دهد تا این دسته از کاربران را از «بزرگسالان مشکوک» دور نگه دارد.

از این به بعد هر کاربر نوجوانی که به فیسبوک و اینستاگرام بپیوندد، به صورت پیش‌فرض تحت محافظت بیشتری قرار می‌گیرد. به این ترتیب که هر کسی قادر به مشاهده لیست دوستان او نخواهد بود، هر صفحه‌ای را نمی‌تواند دنبال کند و هر کسی قادر به کامنت دادن زیر پست‌های او نخواهد بود.

متا اعلام کرده است که این تنظیمات پیش‌فرض برای کاربرانی که در حال حاضر حساب کاربری دارند، در آینده‌ای نزدیک به واسطه یک به‌روزرسانی اعمال خواهد شد. اینستاگرام سال 2021 تغییراتی از این دست را برای محافظت بیشتر از کاربران زیر سن قانونی در نظر گرفت.

البته باید به این نکته اشاره شود که این تنظیمات به صورت پیش‌فرض است و اجباری نیست. به عبارت دیگر کاربر می‌تواند به اختیار خود این تنظیمات را تغییر دهد. متا اعلام کرده است که با این کار می‌خواهد به صورت ویژه و جدیدی از کاربران زیر سن قانونی در برابر کاربرانی که گزارش به فعالیت و رفتارهای مشکوکی شده‌اند، محافظت کند.

یکی از محدودیت‌هایی که برای این دسته از کاربران اعمال خواهد شد این است که دسترسی آنها به دکمه دایرکت گرفته می‌شود تا نتوانند به کسی پیام بدهند. علاوه بر این قسمت People You May Know نیز دیگر برای ایشان نمایش داده نخواهد شد.

کاربران زیر سن قانونی اینستاگرام و مسنجر از این به بعد با نوتیفیکیشنی روبرو می‌شوند که به آنها توصیه می‌کند تنظیمات گفته شده را اعمال کنند. هنگام برقراری تماس با افرادی غریبه پیامی به آنها نشان داده می‌شود که آیا مخاطب را می‌شناسند یا نه؛ در صورت جواب منفی دستورالعملی برای واکنشی موثر در برابر این کاربرها به آنها نمایش داده می‌شود.

متا اعلام کرده است که از این به بعد به کاربران نوجوان خود توصیه خواهد کرد که اقدام به انتشار تصاویر شخصی و نامناسب خود نکنند و در صورت انجام این کار، به آنها کمک می‌کند تا جلوی انتشار گسترده این تصاویر در سطح وب را بگیرند.

در این بین برخی به سیاست‌های متناقض متا انتقاد کرده‌اند. این شرکت از یک طرف در پی ایجاد فضایی امن‌تر برای کاربران است و از طرفی دیگر با قابلیت جدید خود در خصوص نشان دادن مکان کاربران، آنها را بیشتر در معرض خطر قرار می‌دهد.

منبع techradar

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا