تمامی مطالب

بازار بزرگ گوشی‌های هوشمند هند همچنان در تسخیر شیائومی

چند روز پیش گزارش مربوط به بازار جهانی گوشی‌های هوشمند در سه ماهه مالی سوم سال جاری میلادی منتشر شد. امروز گزارشی از همان دست، اما این بار با تمرکز بر روی بازار هند منتشر شده است.

در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته، واردات گوشی‌های هوشمند به هند با شش درصد کاهش مواجه بوده است. سال گذشته 47.5 میلیون دستگاه روانه بازارهای هند شده است و این میزان در سال جاری به 44.6 میلیون دستگاه رسیده است. در این گزارش کاهش تقاضا برای اسمارت‌فون‌های پایین‌رده دلیل اصلی این کاهش شش درصدی عنوان شده است.

همان طور که در تصویر پایین می‌بینید، شیائومی به یکه‌تازی در بازار هند ادامه می‌دهد. شرکت چینی 9.2 میلیون دستگاه گوشی هوشمند به هند صادر کرده و 21 درصد از بازار این کشور را در اختیار دارد. در بازه زمانی مشابه سال گذشته، شیائومی 11.2 میلیون دستگاه به هند صادر کرده بود و 24 درصد از بازار این کشور را در اختیار داشت.

البته همانگونه که در تصویر مشخص است، 4 برند برتر از بین 5 برند برتر در کشور هند به مانند شیائومی با کاهش صادرات و به تبع آن کاهش سهم‌شان در هند، در مقایسه با سال گذشته، مواجه بوده‌اند.

بازار گوشی‌های هوشمند هند

در بین پنج برند برتر بازار گوشی‌های هوشمند هند، تنها شرکت اوپو توانسته است نسبت به سال گذشته پیشرفتی نسبی داشته باشد. به این صورت که سهم این شرکت چینی از بازار هند از 13 درصد به 16 درصد رسیده است و تعداد گوشی‌های صادر شده از این شرکت به هند نیز از 6.2 میلیون دستگاه به 7.1 میلیون دستگاه رسیده است.

سامسونگ و ویوو که به ترتیب دومین و سومین شرکت‌های برتر در بازار هند محسوب می‌شوند، هر کدام یک درصد از سهم خود در این بازار را نسبت به سال گذشته، از دست داده‌اند. اما در این بین شاید زنگ خطر بیشتر برای شرکت‌های شیائومی و ریلمی به صدا درآمده است؛ چرا که هر دو شرکت 18 درصد کمتر از بازه زمانی مشابه در سال گذشته گوشی هوشمند به بازار هند تزریق کرده‌اند.

یکی از تحلیل‌گران شرکت Canalys تحلیل خود از اتفاقات سه ماهه مالی سوم سال جاری میلادی از بازار گوشی‌های هوشمند هند را به این شکل بیان کرده است: «انتشار گوشی‌های هوشمند پایین‌رده در سال جاری کاهش یافته است و گوشی‌های میان‌رده به لطف تبلیغات شدید شرکت‌ها به موفقیتی نسبی رسیده‌اند. در این بین برندهای وان‌پلاس از اوپو و iQOO از ویوو توانستند نبض گوشی‌های هوشمند میان‌رده را در بازار هند در دست بگیرند. تقاضا برای گوشی‌های بالارده، به خصوص پرچم‌داران قدیمی شرکت‌ها که دچار کاهش قیمت شده‌اند، نیز افزایش یافته است. سامسونگ تخفیف‌های بسیار خوبی برای گوشی‌های گلکسی S22 و گلکسی Z Fold3 در نظر گرفته است. در این بین اپل نیز پس از عرضه گوشی‌های آیفون 14 به بازار، نسل پیشین هندست‌های خود را با تخفیف به فروش می‌رساند که همین مسئله باعث شده تا گوشی‌های قدیمی‌تر اپل نیز با استقبال خوب کاربران هندی مواجه شوند.»

منبع gsmarena

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا