تمامی مطالب

اولین تصویر از تسک‌بار جدید ویندوز 11 توسط مدیرعامل مایکروسافت منتشر شد

اخیرا غول تکنولوژی آمریکایی نوار وظیفه ویندوز 11 را با ظاهری شناور، به نمایش گذاشته است. با وجود اینکه به تسکبار شناور ویندوز 11 مستقیما اشاره نشده است، اما به‌نظر می‌رسد که به نمایش گذاشتن آن مقدمه‌ای برای رونمایی رسمی باشد. لازم به ذکر است که ابتدا کاربران توییتر موفق به رویت تسکبار جدید و ویجت‌های آن در بالای دسکتاپ شدند.

طبق گزارشات منتشر شده، تسکبار شناور ویندوز 11 در کامپیوترهای Surface استودیو مشاهده شده است. احتمالا این نوار وظیفه نمونه‌ مخصوصی باشد که مایکروسافت در دستگاه‌های لمسی از آن استفاده خواهد کرد.

مایکروسافت در حال‌حاضر شخصی‌سازی‌هایی را با استودیو سرفیس 2 پلاس انجام داده است که در پی آن‌ها، اندازه آیکون تسکبار در نتیجه حرکت صفحه نمایش تغییر می‌کند. برخی از آزمایش کنندگان سیستم عامل ویندوز 11 در ماه آگوست ادعا کردند که به این تسکبار شناور که طراحی آن انحنای بیش‌تری داشت، دسترسی پیدا کردند. اما کمپانی مایکروسافت اظهار کرد که این مورد تنها یک باگ نرم‌افزاری بوده است. در ادامه، یکی از مدیران ارشد مایکروسافت (براندون لبلاک) به این موضوع اشاره کرد که برخی از باگ‌ها سبب می‌شوند ظاهر رابط کاربری تغییر پیدا کند و موردی که کاربران مشاهده کردند، در دستور کار ما قرار ندارد.

طی سال جاری مایکروسافت ویژگی‌های بسیاری را برای ویندوز 11 آزمایش کرده که احتمال می‌رود اکثر آن‌ها در نخستین مراحل توسعه خود قرار داشته باشند و به این زودی‌ها شاهد عرضه آن‌ها نباشیم. باتوجه به این موضوع می‌توان گفت که نوار وظیفه شناور ویندوز 11 که در مراسم ایگنایت به نمایش گذاشته شد، از جمله ویژگی‌هایی باشد که همچنان در مراحل اولیه توسعه قرار دارند.

منبع Verge

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا