تمامی مطالب

انفجار اپل واچ سری 7 موجب آسیب‌دیدگی مالک آن شد

اپل واچ یک کاربر، خاطره انفجارهای سری گلکسی نوت 7 سامسونگ را زنده کرد. بر اساس گزارش وبسایت 9to5Mac یکی از کاربران اپل واچ سری 7 اخیرا متوجه شد که دمای ساعت وی بیش از حد معمول افزایش یافته است. بررسی دقیق‌تر اسمارت‌واچ نشان داد که پنل پشتی آن ترک خورده و اعلان هشدار مربوط به خاموش شدن ساعت به‌دلیل افزایش بیش از حد دما بر روی نمایشگر آن ظاهر شده است.

در ادامه این کاربر با واحد پشتیبانی اپل تماس گرفت و به وی گفته شد که از لمس کردن ساعت خودداری نماید. با این‌حال در روز بعد، اوضاع وخیم‌تر شد. صبح روز بعد وضعیت به‌مراتب وخیم‌تر شد. این کاربر پس از بیدار شدن از خواب متوجه شد که دمای اپل واچ حتی نسبت به روز گذشته نیز افزایش یافته است. همچنین گرمای شدید موجب خرد شدن نمایشگر ساعت شده بود.

هنگامی که کاربر با هدف عکس‌برداری از اپل واچ و ارسال آن برای اپل، اسمارت‌واچ خود را از روی میز برداشت؛ بلافاصله متوجه خارج شدن صداهای عجیب از اپل واچ شد. سپس اپل واچ دقیقا در همان لحظه‌ای که از پنجره به سمت بیرون پرتاب شد؛ دچار انفجار شد. آثار سوختگی ناشی از ساعت بر روی مبل داخل اتاق باقی ماند. همچنین این کاربر به‌دلیل نگرانی از مسمومیت در تماس با سرب به اورژانس بیمارستان مراجعه کرد. با این‌حال بایستی به‌خاطر داشت که میزان سرب مورد استفاده در اپل واچ برای ایجادا مسمومیت در انسان کافی نیست. بنابراین نگرانی کاربر در این رابطه کاملا بی‌مورد بود.

وقوع حوادثی از این دست برای محصولات اپل بسیار نادر است

به گفته فردی که این مشکل را تجربه کرده است؛ وی اپل واچ خود را برداشته و به منظور تست آن جهت شناسایی یک مشکل اساسی به واحد پشتیبانی اپل مراجعه نموده است. ظاهرا از این کاربر درخواست شده تا برای عدم به اشتراک گذاشتن داستان با سایرین، سندی را امضاء نماید. اما کاربر از انجام این کار امتناع نموده است.

مشکلاتی نظیر گرمایش بیش از حد در محصولات اپل به ندرت گزارش می‌شوند. در واقع خروج دود از یک دستگاه اپلی، آتش گرفتن یا انفجار آن واقعا امری کم سابقه است. حادثه اخیر خاطره گرمایش بیش از حد سری گلکسی نوت 7 سامسونگ و انفجارهای متناوب آنها را در ذهن زنده می‌کند؛ حوادثی که نهایتا موجب توقف عرضه این هندست به بازار شدند.

خوشبختانه مشکلاتی از این دست در محصولات اپل بسیار نادر هستند. با این‌حال حتی یک مورد نیز بسیار زیاد است. بنابراین کارشناسان امیدوارند که اپل دستگاه معیوب را بررسی نموده و علت بروز مشکل را به‌طور دقیق اعلام کند. کاربران نیز امیدوارند که پاسخ اپل تضمین‌کننده عدم تکرار حوادثی از این دست در آینده باشد.

منبع imore

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا