تمامی مطالب

نمایشگر آی‌فون‌ 14 پرو از سایر رده های سامسونگ با روشنایی بیشتر

واحد موبایلی سامسونگ تمامی پنل‌های اولد مورد نیاز خود را از سامسونگ دیسپلی دریافت می‌کند. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که سامسونگ دیسپلی در وهله نخست بهترین پنل‌های تولیدی خود را برای دستگاه‌های گلکسی عرضه می‌کند. البته این سناریو تا به امروز نیز غالبا صادق بوده است.

شب گذشته شرکت اپل از سری آی‌فون‌ 14 پرو رسما رونمایی کرد. هندست‌های جدید مجهز به نمایشگری با حداکثر روشنایی 2000 نیت در فضاهای غیرمسقف هستند. در حال حاضر چنین سطحی از روشنایی در هیچ‌کدام از دستگاه‌های گلکسی سامسونگ قابل دسترس نیست. برای مقایسه جالب است بدانید که گلکسی S22 اولترا با حداکثر روشنایی 1750 نیت دارای بیش‌ترین میزان روشنایی نمایشگر در میان دستگاه‌های سامسونگی است.

آیا واحد موبایلی سامسونگ بایستی بابت این موضوع نگران باشد؟

اکنون مدت‌هاست که اپل پنل‌های اولد آی‌فون‌‌های خود را از سامسونگ دیسپلی تهیه می‌کند و این موضوع یک پدیده کاملا رایج محسوب می‌شود. سایر شرکت‌های تولیدکننده نمایشگر برای جذب سفارشات تولید با یکدیگر رقابت می‌کنند. با این‌حال سامسونگ دیسپلی تنها تولیدکننده‌ای است که قادر به تامین پنل‌ها با کیفیت و حجم مورد نیاز آی‌فون‌‌های اپل است.

با این‌حال اپل در رابطه با زنجیره تامین محصولات خود سیاست‌های ویژه‌ای را اعمال می‌کند. در واقع این شرکت صرفا پنل‌های از پیش تولید شده را از سامسونگ دیسپلی خریداری نمی‌کند؛ بلکه به منظور تولید پنل‌های نمایشگر مناسب‌تر برای گجت‌های خود با این شرکت کره‌ای همکاری می‌کند.

سامسونگ دیسپلی اگرچه بخشی از هلدینگ تجاری سامسونگ محسوب می‌شود؛ اما کماکان یک کسب‌وکار مستقل قلمداد می‌شود. اپل هر ساله تعداد زیادی گوشی آی‌فون را روانه بازار می‌کند؛ بنابراین این موضوع به‌معنای سرازیر شدن درآمد قابل‌توجه به جیب سامسونگ دیسپلی است. اکنون این پرسش مطرح می‌شود که چرا سامسونگ دیسپلی نیاز اپل را به‌طور کامل برطرف نمی‌کند؛ در حالی‌که درآمد این شرکت از محل فروش پنل‌های نمایشگر به اپل احتمالا از درآمد کمپانی بابت فروش نمایشگرهای گلکسی S22 اولترا بیش‌تر خواهد بود.

در هر صورت این پدیده نشان می‌دهد که پنل‌های نمایشگر مورد استفاده در پرچم‌داران سری گلکسی S23 سامسونگ طی سال آینده احتمالا از حداکثر روشنایی 2000 نیتی یا بالاتر برخوردار خواهند بود. اما آیا این موضوع موجب نگرانی واحد موبایلی سامسونگ بابت فروش پنل‌های با کیفیت بالاتر به رقیب آمریکایی خواهد شد؟

در پاسخ بایستی اعلام کرد که احتمالا این‌طور نیست؛ زیرا سامسونگ محصولی ندارد که در 6 ماهه دوم سال مستقیما با آی‌فون‌‌های جدید اپل رقابت نماید. در حال حاضر طرفداران سری گلکسی S سامسونگ مشتاقانه منتظر رونمایی از سری گلکسی S23 در سال آینده میلادی هستند. بی‌تردید این گجت‌ها در مقایسه با سری گلکسی S22 از مشخصات فنی مطلوب‌تری برخوردار خواهند بود. اکنون سامسونگ گوشی‌های تاشو خود را برای 6 ماهه دوم سال روانه بازار کرده و حتی پس از گذشت 1000 روز از زمان عرضه نخستین گوشی تاشو غول کره‌ای، اپل هنوز محصولی را در پاسخ به آن عرضه نکرده است.

منبع SamMobile

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا