فیلم ایرانی

پنج فیلم برتر سال ۱۴۰۱ | فیلم های ایرانی پرفروش امسال

معرفی فیلم های پرفروش ایرانی ۱۴۰۱

پیشرفت در جذب مخاطب برای فیلم های ایرانی سال به سال رشد چشمگیری داشته. در میان فیلم های در حال اکران ایرانی نام پنج فیلم پر فروش به نام های انفرادی به کارگردانی سیدمسعود اطیایی، فیلم سگ بند به کارگردانی مهران احمدی، فیلم علفزار به کارگردانی کاظم دانشی، فیلم سینمایی تی تی به کارگردانی آیدا پناهنده و فیلم موقیعت مهدی ساخته هادی حجازی فر به چشم میخورد. ما در این نوشته قصد داریم به معرفی پنج فیلم پرفروش سال ۱۴۰۱ بپردازیم.

 

فیلم سینمایی انفرادی

فیلم انفرادی یک کمدی مفرح به کارگردانی سیدمسعود اطیابی و تهیه‌کنندگی سیدابراهیم عامریان است. این فیلم مضمونی کمدی اجتماعی دارد و یکی از مدعیان اصلی فروش گیشه 1401 است.

بازیگران فیلم انفرادی :‌ مهدی هاشمی، رضا عطاران، احمد مهرانفر، برزو ارجمند، شقایق دهقان، سیروس همتی، شکیب شجره، امید روحانی، مهسا طهماسبی و مهدی فقیه از جمله بازیگران این فیلم هستند.

خلاصه داستان فیلم انفرادی : پولامون رو دزديدن، دارن باهاش پز ميدن.

فیلم سینمایی سگ بند

فیلم سینمایی سگ بند به کارگردانی مهران احمدی و تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی پس از اتمام فیلم مصادره مراحل پیش تولید را آغاز کرد. مهران احمدی که با فیلم مصادر ثابت کرد قواعد ساخت یک کمدی پرفروش را بلد است، نوروز 1401 با سگ بند به سینما آمده است. بخش‌هایی از فیلم جدید احمدی که یک کمدی مفرح است، در خارج از ایران فیلمبرداری شده است.

بازیگران فیلم سگ‌بند : در این فیلم کمدی بازیگرانی همچون امیر جعفری، بهرام افشاری، مرحوم سیروس گرجستانی، نازنین بیاتی، بهاره کیان افشار، علی تقی پور وغیره ایفای نقش کرده‌اند.

خلاصه داستان فیلم سگ بند : هیچ وقت گول اسم و ظاهر آدم‌ها رو نخورید؛ لشکر هیتلر با اون عظمت، اسمش نازی بود.

 

فیلم سینمایی علفزار

فیلم علف زار در ژانر درام-اجتماعی و محصول سال 1400 است. کارگردانی و نویسندگی این اثر را کاظم دانشی و تهیه‌کنندگی آن را بهرام رادان برعهده داشته است. این فیلم در چهلمین دوره‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر نیز حضور داشت و در 13 بخش نامزد دریافت جایزه شد که در نهایت در چهار بخش بهترین فیلمنامه، بهترین صداگذاری، بهترین تدوین و بهترین نقش مکمل زن موفق به کسب سیمرغ شد. داستان این فیلم در مورد بازپرس دادگاه کیفری است که درگیر پرونده‌ای پیچیده شده است.

بازیگران فیلم علفزار :‌ پژمان جمشیدی، سارا بهرامی و ستاره پسیانی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. مدیر فیلمبرداری: هادی بهروز، چهره‌پرداز: مونا جعفری، تدوین: حمید نجفی‌راد، صدابردار: منصور شهبازی.

خلاصه داستان فیلم علفزار : بعضی رازها بهتره فاش بشن، برخی هرگز… باید دفن بشن یه جایی دور از دسترس، برای همیشه.

  • کارگردان و نویسنده : کاظم دانشی
  • تهیه‌کننده : بهرام رادان

فیلم سینمایی تی تی

فیلم تی تی چهارمین ساخته‌ی آیدا پناهنده است. این فیلم که ژانری درام دارد، به‌صورت کامل در گیلان فیلمبرداری شده است. این فیلم در سی‌و‌نهمین دوره‌ی جشنواره‌ی فجر نیز حضور داشت. همچنین جایزه‌ی بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در فستیوال بین‌المللی تصاویر نو پارسی 1400، بهترین بازیگر زن در بیست‌و‌ششمین فستیوال بین‌المللی سینمای مولف رباط-مراکش 1400 و چهاردهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمای ایران 1401 کسب کردند.

بازیگران فیلم تی تی :‌ در تی تی بازیگران مطرحی همچون الناز شاکردوست، هوتن شکیبا و پارسا پیروزفر ایفای نقش می‌کنند.

خلاصه داستان فیلم تی تی : ابراهیم، استاد فیزیک دانشگاه در آستانه‌ی مرگ با زنی روستایی آشنا می‌شود به طوریکه زندگی و مرگ ابراهیم را از نو معنا می‌کند.

 

فیلم سینمایی موقیعت مهدی

فیلم موقعیت مهدی به کارگردانی هادی حجازی‌فر و تهیه کنندگی حبیب‌اله والی‌نژاد فیلمی عاشقانه است که برهه‌هایی از زندگی شهید مهدی باکری تاز مان شهادت را روایت می‌کند. در این فیلم هادی حجازی فر، ژیلا شاهی و وحید آقاپور بازی کرده‌اند. مدیر فیلمبرداری: وحید ابراهیمی، تدوین: حسین جمشیدی گوهری، طراح صحنه: امیر زاغری، طراح چهره‌پردازی: شهرام خلج، صدابردار: مسیح حد‌پور سراج. فیلم موقعیت مهدی در جشنواره فیلم فجر 1400 در ۱۴ رشته‌ی مختلف در این جشنواره نامزد شده و برندهٔ پنج سیمرغ از جمله سیمرغ بلورین بهترین فیلم و بهترین فیلم اول شد.

بازیگران فیلم موقیعت مهدی : هادی حجازی فر، ژیلا شاهی، وحید آقاپور، وحید حجازی‌فر، معصومه ربانی‌نی، روح الله زمانی و…

خلاصه داستان فیلم موقیعت مهدی : داستان زندگی فرمانده لشگر عاشورا مهدی باکری را در شش پرده، از زمان آشنایی با همسرشان و ازدوجشان تا هنگام شهادت، روایت می‌کند.

  • کارگردان : هادی حجازی‌فر
  • تهیه کننده : حبیب‌اله والی‌نژاد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا