فیلم ایرانی

تی تی قد علم کرد انفرادی پا پس کشید!

سینمای ایران این هفته مجموع ۲۲۴ هزار قطعه بلیت به ارزش ۷ میلیارد و ۴۴۳ میلیون تومان فروخت که نسبت به هفته گذشته، ۲۳ درصد افت داشت.

در این هفته فیلم سینمایی «تی تی» به کارگردانی آیدا پناهنده، در چهارمین هفته اکران برای به رتبه نخست جدول فروش هفتگی صعودکرد. این فیلم ۷۷ هزار قطعه بلیت به ارزش ۲ میلیارد و ۴۶۵ میلیون تومان فروخت و اگرچه ۵ درصد افت فروش داشت، اما ۳۴ درصدمخاطبان کل هفته سینمای ایران را به خود اختصاص داد.

فیلم سینمایی «انفرادی» اثر سیدمسعود اطیابی با وجود اکران در ۳ روز اول این هفته، با ۴۶ هزار مخاطب و یک میلیارد و ۷۵۵ میلیونتومان فروش، در رتبه دوم جدول گیشه هفتگی قرار گرفت. این فیلم باز هم با ۳۰ صندلی پر در هر سانس، رکورددار سینمای ایران در اینزمینه بود. ۲۰ درصد مخاطبان در این هفته، به تماشای فیلم اطیابی نشستند. این فیلم با توجه به این که فقط در آخر هفته گذشته بهنمایش درآمد، با بلیت میانگین ۳۸ هزار تومانی، گران‌ترین بهای بلیت هفته را داشت.

فیلم سینمایی «علف‌زار» ساخته کاظم دانشی که با فروش ۳۸ هزار قطعه بلیت به ارزش یک میلیارد و ۲۶۴ میلیون تومان، در رتبه سومجدول فروش هفتگی قرار گرفت، به خلاف «تی تی» توانست افزایش فروش ۴ درصدی داشته باشد که باعث شد ۱۷ درصد مخاطبانسینمای ایران در این هفته، بلیت «علف‌زار» را بخرند.

رتبه چهارم جدول فروش هفتگی را فیلم «بازیوو» اثر امیرحسین قهرایی در اختیار گرفت که توانست ۱۱ هزار قطعه بلیت به ارزش ۳۲۳میلیون تومان بفروشد. این فیلم اگرچه نسبت به هفته گذشته افزایش شمار سانس داشت، اما با افت فروش ۱۴ درصدی بیشترین افتفروش را نسبت به همه فیلم‌های غیرکمدی ثبت کرد. روی ۵ درصد از بلیت‌های به‌فروش‌رسیده سینمای ایران در این هفته، نام «بازیوو» درج شده بود.

«چند می‌گیری گریه کنی ۲» به کارگردانی علی توکل‌نیا با فروش ۹ هزار قطعه بلیت به ارزش ۳۲۱ میلیون تومان، در رتبه پنجم جدولفروش هفتگی قرار گرفت. این فیلم نیز با توجه به توقف اکران از شنبه ۸ مردادماه، ۴۹ درصد کاهش فروش تجربه کرد.

فیلم «زالاوا» ساخته ارسلان امیری با حدود ۹ هزار قطعه بلیت به ارزش ۲۷۴ میلیون تومان، در رتبه ششم جدول فروش هفتگی قرارگرفت. این اثر ۹ درصد افزایش رقم فروش نسبت به هفته گذشته را تجربه کرد. «زالاوا» به علت اکران در همه روزهای هفتهعلی‌الخصوص سه‌شنبه، بهای بلیت پایین‌تری نسبت به «چند می‌گیری گریه کنی ۲» داشت و به همین دلیل با وجود فروش تقریبا مساویتعداد بلیت، رقم گیشه کمتری را تصاحب کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا