تمامی مطالب

برای انتخاب گوشی کار کرده به چیزهایی باید دقت کرد

خرید یک گوشی که توسط فرد دیگری استفاده شده کار نسبتاً دشواری است، اما با دانستن نکات و رعایت آن‌ها هیچ نگرانی برای خرید گوشی دست‌دوم وجود ندارد.

خرید یک گوشی که توسط فرد دیگری استفاده شده است کار نسبتاً دشواری است، اما با دانستن نکات و رعایت آن‌ها هیچ نگرانی برای خرید گوشی دست‌دوم وجود ندارد؛ امروزه با گران شدن قیمت گوشی‌های جدید و هوشمند اکثر مردم اقدام به خرید گوشی دست‌دوم کرده‌اند و یکی از بزرگ‌ترین ترس‌ها در خرید گوشی کارکرده اطلاع نداشتن از سلامت گوشی است که این مشکل را ما در این مقاله برطرف کرده‌ایم، اکثر افراد بر این باورند خرید گوشی کارکرد یعنی خرید آشغال، اما این باور به طور کامل اشتباه است، تا انتها با ما همراه باشید در این مقاله به راهنمای خرید گوشی دست‌دوم پرداخته‌ایم.

توجه: احتمال کلاه برداری هنگام خرید گوشی دست‌دوم بسیار زیاد است و شما باید حتماً نکات موردنیاز را هنگام خرید رعایت کنید تا یک خرید مطمئن داشته باشید.

راهنمای خرید گوشی دست‌دوم

در این بخش به راهنمای خرید گوشی دست‌دوم خواهیم پرداخت تا شما با نکاتی که هنگام خرید گوشی کارکرده باید آن‌ها را رعایت کنید آشنا شوید.

پیشنهاد: از فرد آشنا گوشی را بخرید شخصی که به آن اعتماد دارید و نحوه کار آن با گوشی را می‌دانید، این اولین نکته‌ای است که بهتر است رعایت کنید، اما اگر فرد آشنای سراغ نداشتید نگران نباشید.

۱. بررسی کارتن گوشی:

مرحله اول بررسی کارتن گوشی است، این کار را برای مطمئن شدن از دزدی نبودن گوشی انجام دهید، برای اینکه مطمئن شوید گوشی دزدی نیست و کارتن برای خود گوشی موردنظر است باید سریال و کد روی کارتن با سریال و کد IMEI گوشی باهم مطابقت داشته باشند در غیر این صورت گوشی دزدی محسوب می‌شود.

برای اینکه کد IMEI و سریال موبایل را بفهمید کافی است کد #۰۶#* را شماره‌گیری کنید، به‌سرعت اطلاعات گوشی شما به نمایش در می‌آید و می‌توانید سریال و کد IMEI را مشاهده کنید.

یک روش دیگر برای دیدن این کد و سریال‌ها وجود دارد، باید وارد seting شوید و در گوشی اندروید وارد About شوید و در گوشی‌های IOS گزینه General و بعد گزینه About را انتخاب کنید، در این بخش می‌توانید اطلاعات گوشی و سریال‌ها و کد IMEI را مشاهده کنید.

۲. تست باطری گوشی:

در راهنمای خرید گوشی دست‌دوم این نکته را حتماً رعایت کنید، باطری یکی از اجزای اصلی گوشی است که سلامت بودن آن از اهمیت بالایی برخوردار است هرگونه مشکل در باطری باعث کارکرد نامناسب گوشی می‌شود، حالا چگونه از سلامت آن مطلع شویم؟

برای اطلاع از سلامت باطری گوشی‌های اندروید می‌توانید از اپلیکیشن‌های تشخیص سلامت باطری استفاده کنید. برای تشخیص سلامت بودن باطری گوشی‌های اپل بهتر است موبایل را به Wi-fi متصل و بلوتوث را روشن کنید، بعد دوربین را باز کنید و چند دقیقه شروع به فیلم گرفتن کنید، اگر در این فاصله باطری شروع به خالی‌شدن کرد به‌احتمال بالایی باطری از سلامت کامل برخوردار نیست.

دلیل اهمیت باطری: گوشی بدون باطری کارکردی ندارد و اگر باطری گوشی دارای مشکل باشد باعث می‌شود عملکرد موبایل با مشکل مواجه شود.

۳. بررسی لوازم جانبی:

یکی دیگر از نکاتی که باید دقت کنید لوازم جانبی از جمله شارژر گوشی است که اورجینال بودن آن‌ها بسیار مهم هستند و در تعیین قیمت تأثیر دارد و اگر همراه گوشی آن‌ها ارائه شد گوشی ارزش بیشتری دارد.

۴. کپی و اصل بودن:

هنگام خرید از اصل بودن گوشی مطمئن شوید، اگر نمی‌توانید موبایل اصل را تشخیص دهید پیشنهاد ما کمک‌گرفتن از یک فرد متخصص و مورد اطمینان است، گوشی‌های تقلبی در بازار بسیار است و افراد سودجو این گوشی‌ها را به اسم اصل به مشتریان می‌فروشند.

۵. بررسی دوربین گوشی:

یکی از بخش‌های بسیار مهم گوشی‌های هوشمند دوربین است، مخصوصاً ما ایرانی‌ها علاقه زیادی به‌عکس و عکاسی داریم و سالم بودن آن برایمان اهمیت بالایی دارد.

۶. بررسی بدنه گوشی:

حالا نوبت به بررسی بدنه گوشی می‌رسد، گوشی‌های کارکرده تقریباً ضربه خردگی، خط‌وخش و رنگ‌پریدگی دارند، شما باید بادقت و ریزبینی بدنه گوشی را بررسی کنید و متوجه ایراد‌های آن در بدنه بشوید، در برخی مواقع فروشنده این نکات را بازگو می‌کند درهرصورت شما به‌ظاهر گوشی بادقت نگاه کنید.

۷. بررسی پورت‌های اتصال:

بررسی پورت‌ها را حتماً انجام دهید، این بخش‌ها مهم‌ترین بخش یک گوشی است و سالم نبودن آن ارزش گوشی را از بین می‌برد، پورت شارژر، سیم‌کارت، حافظه SD و پورت هدفون از مهم‌ترین‌ها هستند که باید از سلامت آن‌ها مطمئن شوید و بعد اقدام به خرید کنید.

۸. بررسی اسپیکر:

اسپیکر در گوشی از اهمیت بالایی برخوردار است، اکثر مردم از تلفن همراه برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنیم و به‌واسطه این قطعه کوچک که در تمام تلفن‌های همراه وجود دارد صدای شخص موردنظر را دریافت می‌کنیم.

حتماً این قطعه را بررسی کنید، برای متوجه شدن به سالمی آن با گوشی تماس برقرار کنید اگر صدا را به‌خوبی نتوانید دریافت کنید یعنی اسپیکر دارای ایراد است؛ اگر این قطعه خراب باشد شما باید یک هزینه‌ای برای درست‌کردن آن پرداخت کنید که ارزش زیادی ندارد یا با فروشنده به توافق برسید و هزینه را از مبلغ اصلی کم کند.

۹. بررسی قیمت:

شما باید قبل از خرید حتماً از قیمت گوشی مطلع شوید و با پرس‌وجو از سایر فروشنده‌هامطمئن شوید قیمتی که فروشنده پیشنهاد داده است مناسب است و بعد اقدام به خرید کنید.

۱۰. بررسی رجیستری گوشی:

گوشی‌های که وارد می‌شوند باید در گمرک به ثبت برسند به‌صورت قانونی وارد بازار شوند، اگر گوشی که شما خریداری می‌کنید ثبت نشده باشد و شما بعد از مدت‌ها متوجه شوید، باید هزینه گمرک و ثبت گوشی را پرداخت کنید.

هنگام خرید از قانونی‌بودن گوشی مطمئن شوید، تمام گوشی‌های که در سامانه همتا به ثبت برسند قانونی هستند و برای مطمئن شدن از قانونی‌بودن گوشی می‌توانید با پیامک زدن به شماره ۷۷۷۷ بررسی‌ها را انجام دهید.

هنگام خرید گوشی حتماً در حضور فروشنده اقدام به تغیر مالکیت گوشی کنید، تنها صاحب گوشی می‌تواند تغیر مالکیت را انجام دهد با کدی که در اختیار او قرار گرفته است می‌تواند مالکیت را به شماره شما انتقال دهد.

جمع‌بندی:

گوشی‌های دست‌دوم امروزه به دلیل بالارفتن قیمت گوشی‌های جدید در بازار طرف‌دار پیدا کرده‌اند، افراد سودجو گوشی‌های کارکرده تقلبی را به‌عنوان گوشی‌های دست‌دوم باکیفیت و اصل به مردم می‌فروشند، اگر قصد خرید گوشی دست‌دوم دارید باید هنگام خرید نکاتی را رعایت کنید تا بتوانید یک گوشی مطمئن و سالم خریداری کنید، خرید این مدل گوشی کار دشواری است و نیاز به‌دقت بالایی دارد، در این مقاله ما به راهنمای خرید گوشی دست‌دوم پرداختیم تا شما به‌راحتی با رعایت نکاتی که در این مقاله گفته شد یک گوشی سالم و مناسب خریداری کنید، امیدوارم توانسته باشیم به شما در انتخاب گوشی کمکی کرده باشیم.

منبع: سایت طلا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا