فیلم ایرانی

عاطی سریال یاغی را معرفی می کنیم؟

آبان عسگری، بازیگر و فیلمنامه‌نویس سینما و تلویزیون ایران، این روزها در سریال «یاغی» به کارگردانی محمد کارت، نقش عاطی را ایفا می‌کند.

شاید در دو سال گذشته، سریال‌های شبکه نمایش خانگی کمی بسیار مورد استقبال قرار گرفتند. سریال‌هایی مثل «همگناه» به کارگردانی مصطفی کیایی، «آقازاده»به کارگردانی بهرنگ توفیقی، «زخم کاری» به کارگردانی محمد حسین مهدویان و این روزها هم سریال «یاغی»به کارگردانی محمد کارت، از آن دسته از سریال‌هایی هستند که با استقبال گسترده‌ای مواجه شدند.

«یاغی» به کارگردانی محمد کارت اقتباسی از رمان «سالتو» به نویسندگی مهدی افروزمنش است که داستان زندگی پسری به نام جاوید با بازی علی شادمان را روایت می‌کند که کشتی را از زمین خاکی شروع کرده و به مرور زمان می‌تواند خودش را به موفقیت نزدیک کند.

جاوید پدر و مادر خود را از دست داده و تنها با خواهرش عاطی زندگی می‌کند. آبان عسگری نقش عاطی را بازی می‌کند. او متولد سال ۱۳۶۰ در تهران و دارای مدرک کارشناسی ارشد تئاتر است و اکنون 41 سال دارد.

آبان فعالیت هنری خود را از سال ۸۸ آغاز کرد و علاوه بر بازیگری، نوشتن فیلمنامه «بچه‌خور» را هم برعهده داشته است.

آبان عسگری اولین‌بار در فیلم «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت نیز نقش کوتاهی داشت.

فیلم سینمایی «سوفی و دیوانه» و سریال های تلویزیونی «هشت و نیم دقیقه»، «پرستاران» و «حوالی پاییز»، دیگر آثاری هستند که آبان عسگری در آن‌ها نقش آفرینی کرده است.

محمد کارت، کارگردان سینما و همسر آبان عسگری در مصاحبه‌ای درباره همکاری‌اش با همسر خود گفت: «از همان ابتدا که از شیراز به تهران آمدم، من و آبان عسگری باهم فضای هنری را شروع کردیم. آبان آن زمان کارشناسی ارشد تئاتر می خواند و من هم کارگردانی سینما. پنجاه درصد از فکر و مشورت کارنامه ی هنری من از آبان است. گاهی در مسند تهیه کنندگی کمک کرده، گاهی در مسند مشاوره کارگردانی مستند و گاهی هم در مسند فیلمنامه نویسی، مثل فیلم بچه خور که فیلمنامه اش را نوشت. با توجه به پتانسیلی که در بازیگری داشت در شنای پروانه هم باهم همکاری کردیم. ما بیشتر از همسر، دو همکار هستیم که باهم زندگی می کنیم و روابط و رؤیاهایمان خارج از سینما نیست. دغدغه هایمان مشترک است و باهم آن ها را به نتیجه می‌رسانیم.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا