فیلم ایرانی

عرضه فیلم جدید پناهی در بازار جشنواره کن

جدیدترین ساخته جعفر پناهی که در مراحل پایانی تولید قرار دارد در بازار هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن عرضه می‌شود.

به نقل از اسکرین، کمپانی فرانسوی «سلولوئید دریمز» پاریس، فروش فیلم جدید جعفر پناهی کارگردان ایرانی با عنوان «No Beras» را در جشنواره کن ۲۰۲۲ آغاز خواهد کرد.
این فیلم درام دو داستان عاشقانه موازی را دنبال می‌کند که در آن افراد با موانع پنهان و اجتناب‌ناپذیر، نیروی خرافات و قدرت‌های عجیب ناکام می‌شوند. این فیلم هم‌اکنون در مراحل پس-تولید قرار دارد و آماده نمایش در یکی از جشنواره‌های امسال خواهد بود.
«No Bears» نخستین فیلم داستانی پناهی پس از فیلم جاده ای «۳رُخ» است که برنده بهترین فیلمنامه در بخش رقابتی جشنواره کن در سال ۲۰۱۸ شد، اگرچه او در این میان فیلم کوتاه «پنهان» را کارگردانی کرده و و در ساخت مستند «سال توفان پایدار» با چند کارگردان دیگر مشارکت داشت.
ناصر هاشمی، وحید مبصر، بختیار پنجه‌ای و مینا خسروانی از جمله بازیگران این فیلم جدید هستند که پناهی علاوه بر کارگردانی، تهیه‌کنندگی آن را نیز بر عهده دارد.
«سلولوئید دریمز» با مدیریت هنگامه پناهی همکاری خود را با جعفر پناهی با نخستین فیلم موفق این کارگردان با عنوان «بادکنک سفید» آغاز کرد که پس از نمایش در بخش دو هفته کارگردانان جشنواره کن ۱۹۹۵، جایزه دوربین طلایی را از آن خود کرد.
این کمپانی فروش فیلم‌های «آینه» برنده یوزپلنگ طلایی جشنواره لوکارنو در سال ۱۹۹۷، «دایره» برنده شیر طلای ونیز در سال ۲۰۰۰ و «تاکسی» برنده خرس طلای برلین در سال ۲۰۱۵ از ساخته‌های دیگر پناهی را نیز بر عهده داشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا