فیلم خارجی

«شهر گمشده»؛ پس از زمستانی دلگیر یک نفس تازه به سینما برگشت

فیلم «شهر گمشده» با بازی ساندرا بولاک از روز ۲۵ مارس ۲۰۲۲ در سینماهای آمریکا روی پرده رفته و نظر منتقدان را نیز به خود جلب کرده است.

فیلم «شهر گمشده» (The Lost City) عنوان اثر کمدی اکشن ماجراجویانه به کارگردانی برادران نی محصول ۲۰۲۲ است که این روزها روی پرده سینماها در آمریکا قرار دارد.

در این فیلم ساندرا بولاک و چنینگ تیتوم به ترتیب در نقش یک رمان نویس و مدل جلد کتاب این رمان نویس بازی می کنند. آنها قرار است از دست یک میلیاردر (با بازی دنیل رادکلیف) فرار کنند و شهر باستانی گمشده را که در یکی از کتاب های کاراکتر لورتا با بازی بولاک به تصویر کشیده شده است، پیدا کنند. در این فیلم در کنار بولاک، تیتوم و دنیل رادکلیف ستاره «هری پاتر»، برد پیت نیز در نقش کوچکی در فیلم حضور پیدا کرده است.

فیلمنامه «شهر گمشده» را اورن اوزیل و دانا فاکس براساس داستانی از ست گوردن نوشته اند.

نکاتی درباره فیلم

بعد از اینکه ساندرا بولاک و برد پیت در فیلم «قطار تندرو» با هم همبازی شده بودند، بولاک به نظرش بامزه می آمد اگر برد پیت در فیلم «شهر گمشده» حضور کوتاهی داشته باشد و از او تقاضای حضور در این فیلم را کرد که با موافقت بازیگر برنده اسکار فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» مواجه شد. دانلود فیلم خارجی

در اصل قرار بود رایان رینولدز نقش اصلی مرد فیلم را بازی کند که توافق صورت نگرفت و چنینگ تیتوم جانشین وی شد.

فیلمبرداری این فیلم در جمهوری دومنیکن انجام شده است.

این فیلم از روز ۲۵ مارس ۲۰۲۲ در سینماهای آمریکا روی پرده رفته است و تا روز ۳ آوریل نزدیک به ۵۴ میلیون در آمریکای شمالی و ۷ میلیون در فراسوی مرزهای آمریکا فروش کرده است.

نقدهای کوتاه درباره فیلم

«شهر گمشده» با استقبال خوب منتقدان مواجه شد به طوری که در بین ۱۷۴ منتقد، امتیاز ۷۵ درصد را به دست آورده است.

پیتر رینر منتقد «فیلم ویک» درباره فیلم نوشت: واقعیتش را بخواهید آنقدرها هم عالی نیست، اما من از فیلم لذت بردم.

آبی اولکیس منتقد وبسایت راجر ایبرت درباره فیلم عنوان کرد: هم از لحاظ بصری و هم از نظر اتمسفر، فیلم درخشانی است. «شهر گمشده» توسط فیلمسازانی روایت می شود که متوجه نوع و جنس فیلم می شوند. دانلود فیلم خارجی

لین ونهوس منتقد کاتی‌آراس نیز درباره فیلم نوشت: برد پیت با مدت زمان کوتاهی در فیلم حضور دارد، عملا فیلم را می قاپد. طی دیدن فیلم با صدای بلند خندیدم. خوش گذشت. چرا که نه؟ زمستان بسیار طولانی و دلگیری بود و این فیلم یک نفس تازه است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا