فیلم ایرانی

پروژه «هیس! پسرها گریه نمی‌کنند» پوران درخشنده به گردش افتاد

پوران درخشنده نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «هیس! پسرها گریه نمی کنند» از لوگوتایپ این اثر رونمایی کرد.

پوران درخشنده نویسنده و کارگردان سینما، لوگوتایپ فیلم سینمایی «هیس! پسرها گریه نمی کنند» را پس از چندین سال از رسانه ای شدن خبر تلاش او برای ساخت این اثر، منتشر کرد.

فیلم سینمایی «هیس! پسرها گریه نمی کنند» جدیدترین اثر سینمایی پوران درخشنده در مقام نویسنده و کارگردان است که با محوریت قرار دادن آسیب های اجتماعی گسترده در مورد پسران ساخته می شود.

فیلم سینمایی «هیس! پسرها گریه نمی کنند» طبق گفته پوران درخشنده و در آخرین مصاحبه های خبری او قرار بود تا آذرماه سال ۱۳۹۹ با پایان مراحل پیش تولید جلوی دوربین برود که درخشنده همه گیری ویروس کرونا و مشکل سرمایه گذاری روی فیلم را از دلایل تعویق فیلمبرداری این اثر اعلام کرد.

پوران درخشنده پیش از این در ترکیه و در گفتگو با آناتولی در مورد جزئیات طرح جدید خود به نام «هیس! پسرها گریه نمی‌کنند» گفته بود: « فیلم سینمایی «هیس! پسرها گریه نمی‌کنند» قرار بود دو سال پیش ساخته شود. فیلم قبلی من «هیس دختر‌ها فریاد نمی‌زنند» یک کار روان‌شناختی، اجتماعی و خانوادگی بود. فیلمم درباره پسرها نیز با همین جوانب به موضوع پسرها می‌پردازد. معمولا پسرها خیلی درددل نمی‌کنند نه با پدر خیلی نزدیک می‌شوند و نه به مادر می‌توانند همه موضوعات را توضیح دهند. در صورت مواجهه با یک‌سری از مشکلات هم قبلا به آن‌ها گفتند که «تو مردی نباید گریه کنی، مرد گریه نمی‌کند». احساس هویت مردانه موجب می‌شود که نتوانند خیلی از مسائل را بازگو کنند. یک مرد هم می‌تواند گریه کند، غم و شادی‌اش را نشان دهد. این احساسات جمع شده و در جایی به شکل دیگری بیرون می‌آید و این خود مشکلاتی داشته و نمی‌توان کاری انجام داد.

او ادامه داد: من در مورد موضوع پسر بچه‌ها برای نخستین بار کار می‌کنم. به طور مثال اگر تعرضی در مورد بچه‌ها انجام شود، بچه‌ها این موضوع را به هیچ کس نمی‌گویند و این موضوع حتی اگر ادامه دار باشد روی شخصیت، اعتماد به نفس و تحصیلشان نیز تاثیر گذاشته و آن ها را به یک انسان ناموفق و بدون اعتماد به نفس تبدیل می‌کند. به نظرم پسرها خیلی معصوم و مظلوم هستند، چون نمی‌توانند حرفشان را بزنند، بار زندگی به آن‌ها دادیم تا به دوش بکشند و در واقع گفتیم که باید به مردها تکیه کنیم.

این کارگردان در پایان ابراز امیدواری کرد: این فیلم می‌تواند خیلی به خانواده‌ و پسرها نزدیک شود تمامی پیام‌های دریافتی از رسانه‌های اجتماعی و ایمیل شخصی نشان می‌هد که چقدر همه خواهان ساخت این فیلم هستند.»

انتشار لوگوتایپ «هیس! پسرها گریه نمی کنند» توسط این کارگردان نشان از مرتفع شدن مشکلات مالی و آغاز فعالیت جدید درخشنده دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا