فیلم خارجی

انتقاد شدید کارگردان معروف از فیلم‌های تازه هالیوود

کارگردان سرشناس «پدر خوانده» فیلم‌های خوب استودیویی مانند «تل ماسه» و «زمانی برای مردن نیست»‌ را شبیه هم خواند.

فرانسیس فورد کاپولا که سال ۲۰۱۹، فیلم‌های مارول را نفرت‌انگیز خواند و از نظرات انتقادی اسکورسیزی که فیلم‌های ابرقهرمانی را موجب آسیب رساندن به صنعت سینما نامیده بود، حمایت کرد، یک بار دیگر زبان به انتقاد از صنعت سینمای این روزها گشود.

البته آن زمان کاپولا بعدتر توضیح داد که منظورش از نفرت‌انگیز تنها فیلم‌های مارول نیست و صنعت سینمای روز، تجارت را بر هنر ارجح می‌داند.

این کارگردان نامدار، بار دیگر و به تازگی در مصاحبه‌ای که با مجله GQ انجام داده از وضعیت استودیوهای هالیوود و فیلم‌های تولیدی آن‌ها و یک‌نواختی تولیدات مارول اظهار تاسف کرده است.

کاپولا گفت: «قبلا فیلم‌های استودیویی وجود داشت. اکنون فیلم‌های مارول وجود دارد و فیلم مارول چیست؟ فیلم‌هایی که بارها و بارها و بارها و بارها از روی یک الگوی اولیه ساخته می‌شود تا متفاوت به نظر برسد.»

این کارگردان حتی فیلم‌های خوب و قابل توجه استودیویی امروز را هم مشابه هم می‌داند و تاکید کرد: «افراد بااستعداد، مثلاً سازندگان «تل‌ماسه» ساخته دنی ویلنوو که یک هنرمند فوق‌العاده بااستعداد و توانا است یا «زمانی برای مردن نیست» ساخته کری فوکوناگا که هنرمندی درخشانی است، این فیلم‌ها را ساخته‌اند اما می‌توانی سراغ آن‌ها بروی و سکانس‌هایی از آن‌ها را برداری و حتی جای همدیگر بگذاری. مثلاً سکانسی که اتومبیل‌ها همگی با هم برخورد می‌کنند.»

سازنده «پدرخوانده» افزود: «همه این فیلم‌ها چنین صحنه‌هایی دارند و تقریباً مجبورند داشته باشند تا بتوانند بودجه ساخت را کاهش دهند و این اوضاع فیلم‌های خوب و فیلمسازان بااستعداد است.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا