فیلم ایرانی

جایزه سینمایی ققنوس همزمان با جشنواره فیلم فجر برگزار می‌شود

دبیر جایزه سینمایی ققنوس گفت: گفتمان اصلی این دوره «سینما پیشرفت» است و اختتامیه آن ۲۴ بهمن برگزار می‌شود.

سعید مظاهری دبیر یازدهمین دوره محافل هم‌اندیشی سینما انقلاب و جایزه سینمایی ققنوس گفت: امسال یازدهمین دوره محافل هم اندیشی سینما انقلاب و جایزه ققنوس همزمان با جشنواره فیلم فجر برگزار می‌شود. گفتمان اصلی این دوره را موضوع «سینما پیشرفت» اعلام کرد.

اکران فیلم‌های سینمایی در این رویداد سینمایی از امروز ۱۴ بهمن ماه آغاز شده و تا ۲۲ بهمن ماه ادامه خواهد داشت. هم‌چنین ۲۴ بهمن ماه نیز مراسم اختتامیه و اهدای جایزه فیلم‌های منتخب انجام می‌شود.

گفتمان اصلی یازدهمین دوره محافل هم‌اندیشی سینما انقلاب و جایزه سینمایی ققنوس، موضوع «سینما پیشرفت» است. امسال دو اتفاق خاص در این رویداد داریم؛ اولی برگزاری رویداد ایده‌پردازی «برخیز، چون ققنوس» است. در این رویداد از فعالان رسانه‌ای و نخبگان علوم انسانی خواسته‌ایم تا حول محور «سینما پیشرفت» ایده‌پردازی کنند. اتفاق مهم دیگر برگزاری محافل هم‌اندیشی سینما انقلاب به صورت آنلاین است. این محافل همه روزه برگزار و از بستر‌های اینترنتی تلویزیون اینترنتی خبرگزاری فارس، خبرگزاری دانشجو، روبیکا و پیچ اینستاگرامی سینما انقلاب به صورت زنده و مستقیم پخش می‌شود. محوریت اصلی این محافل مقوله گفتمان جشنواره یعنی سینما پیشرفت است.

یکی از نکات اساسی جشنواره امسال رویداد ایده‌پردازی «برخیز، چون ققنوس» با هدف شناسایی و پرورش ایده‌های برتر برای تولید محصول سینمایی است.

به گفته مظاهری شرکت‌کنندگان علاوه بر شرکت در دوره، به صورت همزمان ایده‌های خود را ارسال می‌کنند. در مرحله بعدی، ۱۰۰ ایده برتر تا اسفندماه انتخاب می‌شود. آنان تا اردیبهشت ماه فرصت دارند که ایده‌هایشان را تقویت کنند.

در نهایت در اردیبهشت ماه، رویداد ۲ روزه دیگری برگزار می‌شود و اساتید رسانه با این ایده‌پردازان کار می‌کنند تا ایده‌هایشان تقویت شده و پخته‌تر شود. در روز سوم این ایده‌ها دسته‌بندی شده و هر کدام که رأی بیشتری بگیرد، مورد حمایت مالی ۱۹ مجموعه تولیدی که برای این رویداد دعوت کرده‌ایم قرار می‌گیرد.

هر سال علاوه بر اساتید و نخبگان علوم انسانی میزبان ۵۰۰ نفر از فعالان رسانه‌ای و دانشجویان بودیم، اما امسال به دلیل کرونا میزبان تنها ۱۰۰ نفر از نخبگان علوم انسانی، رسانه و سینما در پردیس سینمایی ملت هستیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا