فیلم ایرانی

حواشی روز چهارم جشنواره فیلم فجر ۴۰

چهارمین روز جشنواره چهلم فیلم فجر در برج میلاد، با اکران دو فیلم ملاقات خصوصی و ماهان پیگیری شد.

یکی دو روز مانده به آغاز چهلمین دوره جشنواره فجر خبر آمد که مسعود نقاش زاده دبیر این رویداد به کرونا مبتلا شده است. به همین دلیل نقاش زاده با گذشت چهار روز از جشنواره هنوز به برج میلاد (خانه جشنواره) نیامده است.

* با این حال روز گذشته؛ خزاعی رئیس سازمان سینمایی با حضور در خانه جشنواره گفت: به احتمال زیاد نقاش زاده از روز شنبه در جشنواره حاضر می شود. او همچنین در پاسخ به انتقاد خبرنگاران از کیفیت آثار بیان کرد: کیفیت آثار این  دوره بالاتر از دوره های قبل است!

* دیروز البته برج میلاد یک مهمان ویژه هم داشت؛ مهمانی از جنس تئاتر سینما و تلویزیون و از نسل قدیم و پیشکسوت عرصه هنر. «علی نصیریان» دیروز در نشست قاب های ماندگار با اکبر نبوی درباره فیلم سینمایی گاو صحبت کرد؛ البته کمتر کسی متوجه این حضور شد و سالن نشست بسیار خلوت بود.

* چهارمین روز جشنواره چهلم فیلم فجر، با اکران دو فیلم ملاقات خصوصی و ماهان پیگیری شد. ملاقات خصوصی به کارگردانی امید شمس و ماهان به کارگردانی علی شاه حاتمی.

* اما حواشی اکران دو فیلم دیروز؛ ملاقات خصوصی با بازی هوتن شکیبا و پریناز ایزدیار قصه ای عاشقانه در دل زندان، رنج و درد زندگی را روایت می کند. فیلمی که به نظر می آید یکی از آثار خوب جشنواره تا امروز بوده است.

* هوتن شکیبا در نشست خبر این فیلم گفت: تجربه زیست در زندان متفاوت و سخت است. من پیش از فیلمبرداری علاوه بر خواندن چند پرونده، دیدارهایی از زندان ها داشتم و از قضا در بازدیدی، یکی از همسایه‌های خود را در زندان دیدم.

* اما نمایش فیلم ماهان هم مثل لایه های دروغ، چندان به مذاق اهالی رسانه خوش نیامد. همین امر باعث شد که انتقادها به ساخت این اثر و انتخابش برای حضور در فجر چهلم شدت بگیرد.

* باید منتظر ماند و دید آیا نمایش دو فیلم بی مادر و دسته دختران، امروز می تواند شور و حال جشنواره فجر را بیشتر کند یا نه؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا