فیلم خارجی

خشم کاربران از سانسور عجیب فیلم مشهور در چین

تغییر پایان‌بندی فیلم سینمایی «باشگاه مشت‌زنی» ساخته «دیوید فینچر» در کشور چین با خشم طرفداران این فیلم سینمایی همراه شد.

طرفداران فیلم در چین در آخر هفته متوجه شدند که نسخه‌ای از فیلم «باشگاه مشت‌زنی» با بازی «برد پیت» و «ادوارد نورتون» که به تازگی در سامانه نمایش آنلاین «Tencent» در دسترس قرار گرفت تغییر پیدا کرده تا پیام آنارشیستی و ضد سرمایه‌داری این فیلم که آن را به یک موفقیت جهانی تبدیل کرد، حذف شود.

در صحنه‌های پایانی نسخه اصلی فیلم، شخصیت «ادوارد نورتون» (راوی) همزاد خیالی خود «تایلر داردن» با بازی «برد پیت» را از بین می‌برد و سپس انفجار چندین ساختمان را تماشا می‌کند که نشان می‌دهد نقشه شخصیت او برای نابود کردن تمدن مدرن در حال انجام است اما نسخه دستکاری شده این فیلم در چین کاملا متفاوت است.

در نسخه چینی راوی باز هم «داردن» را می کشد، اما صحنه انفجار ساختمان با یک صفحه سیاه و یک پیام جایگزین می شود: «پلیس به سرعت کل نقشه را کشف کرد و همه جنایتکاران را دستگیر کرد و با موفقیت مانع از انفجار بمب شد”.

پایان بندی جدید این فیلم که در آن دولت پیروز می‌شود، خشم بسیاری از تماشاگران چینی را برانگیخته چرا که بسیاری از آنها پیش از این نسخه‌های اصلی فیلم را با دانلود غیرقانونی و بدون سانسور تماشا کرده بودند.

استودیوهای هالیوودی برای این که آثارشان به بازار بزرگ مخاطبان چینی برسد معمولا با ایجاد تغییراتی به میل مقامات چینی در فیلم‌هایشان موافقت می‌کنند.

در سال ۲۰۱۹ نیز صحنه‌های زیادی از فیلم «راپسودی بوهمی» که درباره زندگی «فردی مرکوری» خواننده معروف بود برای اکران در سینمای چین حذف شد.

در دوران ریاست جمهوری «شی جین پینگ» مقامات چینی فعالیت زیادی برای پاکسازی جامعه از عناصر ناسالم، از جمله صحنه‌های فیلم، تلویزیون و بازی‌های ویدیویی، انجام می‌دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا