سریال

تدارک تلویزیون برای عید نوروز جالب شد

تا‌کنون سریال‌های نوروزی۱۴۰۱شبکه یک و ۲ مشخص شده، اما شبکه‌های۳و ۵ با اینکه چند سریال در حال تولید دارند، سریال نوروزی‌شان را نهایی نکرده‌اند و نزدیکی به ماه رمضان هم کمی این معادله را جالب تر کرده است.

فهیمه پناه آذر در همشهری نوشت: نوروز1401 و شروع ‌ماه‌رمضان باعث شده تا شبکه‌های مختلف تلویزیونی در تولید و پخش سریال‌ها برنامه‌‌ریزی متفاوتی نسبت به دیگر سال‌ها داشته باشند. برخی از شبکه‌ها ترجیح داده‌اند به‌خاطر اینکه نوروز و ‌ماه‌رمضان فاصله‌ای ندارند، مجموعه‌ای را انتخاب کنند که مناسب هر دو مناسبت باشد و برخی از شبکه‌ها هم سریال‌های نوروزی را در 13قسمت آماده می‌کنند.

تا‌کنون سریال‌های نوروزی1401شبکه یک و 2 مشخص شده، اما شبکه‌های3و 5 با اینکه چند سریال در حال تولید دارند، سریال نوروزی‌شان را نهایی نکرده‌اند.

بعد از پایان پخش 2فصل سریال «زیرخاکی» به کارگردانی جلیل سامان و تهیه‌کنندگی رضا نصیری‌ها، سیما این مجموعه را به‌عنوان پربیننده‌ترین سریال تلویزیون معرفی کرد و حالا فصل سوم این سریال پربیننده برای نوروز و برای شبکه یک تولید می‌شود. فصل اول سریال سال99روی آنتن رفت. پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، نادر فلاح، ستاره پسیانی، هومن برق‌نورد و نسرین نصرتی از بازیگران شناخته‌شده این سریال هستند. از دیگر سریال‌هایی که تولیدش در شبکه یک ادامه دارد، «خوشنام» علیرضا نجف‌زاده است که فیلمنامه ابتدایی آن توسط محسن کیایی نوشته شده بود. این سریال در حالی تولیدش ادامه دارد که فهیمه سلیمانی، خوشنام را بازنویسی می‌کند.

«خداداد» در ۱۳قسمت ساخته می‌شود؛ سریالی که محصول گروه فیلم و سریال شبکه2 است و هم‌اکنون رضا ناجی، علی صبوری و سوسن پرور در تهران جلوی دوربین آن رفته‌اند. با اینکه سریال برای نوروز ساخته می‌شود اما عنوان شده که تصویربرداری تا دهم فروردین‌ماه هم ادامه دارد. با توجه به زمان پخش سریال از اول نوروز به‌نظر می‌رسد سازندگان مجموعه با تأخیر، ساخت سریال را کلید زده‌اند. علی غفاری، کارگردانی و سعید سعدی هم تهیه‌کنندگی سریال را برعهده دارند. این شبکه «نوار زرد» را در جدول پخش زمستانی خود دارد. فصل دوم نوار زرد به کارگردانی سروش محمدزاده و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی از ۱۸دی روی آنتن رفت.

گمانی‌زنی برای پخش نجلا در نوروز

هنوز وضعیت سریال نوروزی شبکه3مشخص نشده؛ البته این شبکه 2سریال را که موضوع جدی هم دارند برای نوروز درنظر گرفته است که تصمیم نهایی خود را اعلام خواهد کرد. هم‌اکنون این شبکه از سوم دی‌ماه «برف بی‌صدا می‌بارد» را به کارگردانی پوریا آذربایجانی روی آنتن دارد؛ سریالی که داستانش در دهه‌های 60 تا90 می‌گذرد و جزو سریال‌های پرقسمت تلویزیون است و به‌نظر در 2ماه آینده شبکه3 این سریال را روی آنتن خواهد داشت. این شبکه سریال «نجلا» را هم در دست تولید دارد که به‌احتمال زیاد این سریال 40قسمتی پخش خود را از نوروز شروع کند و تا پایان ‌ماه‌رمضان ادامه دهد. البته شبکه3 تولید سریال «بی‌نشان» را در دست دارد. این سریال را راما قویدل کارگردانی می‌کند و مرتضی رزاق‌کریمی تهیه‌کننده آن است. مجید واشقانی، پرویز فلاحی‌پور، نیوشا ضیغمی، مریم کاویانی، مهدی فقیه، کاظم هژیرآزاد، اکبر رحمتی و رضا ایرانمنش بازیگران مجموعه هستند.

دردسرهای شیرین برای شبکه 5

مدیر گروه فیلم و سریال شبکه5 هم به‌تازگی تغییر کرده و این شبکه 2سریال را در دست تولید دارد. یکی از این سریال‌ها «دردسرهای شیرین» به کارگردانی سهیل موفق است که تولیدش شروع شده و بالاخره در جدول پخش نوروزی شبکه قرار گرفته است، هر چند نام این سریال یادآوری فیلم سینمایی«دردسرهای شیرین» کمال تبریزی است. یک نکته را هم نباید نادیده گرفت که شبکه5 در تولید و پخش سریال‌های وطنی زیاد خوش‌شانس نیست و در نهایت در جدول پخش شبکه در مناسبت‌ها سریال خارجی درنظر گرفته می‌شود. در این شبکه پرونده سریال «رعد و برق» افخمی هم باز است؛ سریالی که قرار بود رمضان1400روی آنتن برود اما هنوز خبری از پخش آن نیست.

مستوران پایان سال تمام می‌شود

یکی از سریال‌های تاریخی که ساختش را اوج برعهده دارد، سریال «مستوران» به کارگردانی مسعود‌آب‌پرور است؛ سریالی تاریخی که تصویربرداری‌اش پایان سال تمام می‌شود. همزمان با مراحل پس تولید، تدوین کار هم در حال انجام است. این روزها بیشتر بیژن بنفشه‌خواه و ‌رؤیا میرعلمی به‌عنوان بازیگر مقابل دوربین مستوران بازی دارند؛ قرار است طی ۱۰روز آینده چند بازیگر جدید به‌کار اضافه شوند. به گفته عطا پناهی تهیه‌کننده این سریال، با اینکه کار رو به پایان است، از سوی تلویزیون هنوز زمانی برای پخش اعلام نشده است، اما بلافاصله بعد از پایان کارمان، برای ساخت فصل دوم مستوران آماده می‌شویم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا