سریال

عازم جهنم یک روزه رکورد بازی مرکب را شکست!

منتقد گاردین درباره این سریال نظر داده که «عازم جهنم» به طرز عجیبی سریال خوبی است؛ حتی بهتر از سریال«بازی مرکب» و شاید از خیلی از سریال‌هایی که تا به امروز به نمایش درآمده‌اند نیز بهتر باشد.

آرش نهاوندی در همشهری به نقل از گاردین ترجمه کرده است:

سریال «عازم جهنم» به کارگردانی یئون سانگ – هو، جدیدترین سریال کره‌ای نتفلیکس تنها ۲۴ ساعت پس از نمایش اولیه در روز ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) در ۸۰ کشور رتبه بیشترین تعداد بینندگان و نخستین سریال محبوب را کسب کرد و توانست رکورد قبلی رتبه‌بندی از نظر میزان تماشاگر را که در اختیار «بازی مرکب» بود، بشکند.

براساس جدولی که در  ۲۰نوامبر (۲۹ آبان) انتشار یافته، سریال «عازم جهنم» رتبه اول سریال‌های نتفلیکس را به‌ خود اختصاص داده و سریال‌های «بازی مرکب»، «نارکوس: مکزیک» و «کابوی بیباپ»، به‌ترتیب در رده‌های دوم، سوم و چهارم این جدول قرار گرفته‌اند.

با به نمایش در آمدن نسخه اولیه و آزمایشی « عازم جهنم» در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو در ۹ سپتامبر ۲۰۲۱ نیز این سریال بدل به نخستین سریال کره‌ای شد که تا به امروز در یک جشنواره معتبر سینمایی به نمایش درآمده است. فصل اول این سریال در ۶ قسمت ساخته شده و هنوز اطلاع دقیقی درباره زمان ساخت و انتشار فصل دوم این سریال در اختیار خبرگزاری‌ها گذاشته نشده است.

با این حال انتظار می‌رود که سریال «عازم جهنم» بدون درنظر گرفتن این قیاس‌های ساده بتواند روی پای خود بایستد و به تنهایی با نام و عنوان خود مطرح شود.

منتقد گاردین درباره این سریال نظر داده که «عازم جهنم» به طرز عجیبی سریال خوبی است؛ حتی بهتر از سریال«بازی مرکب» و شاید از خیلی از سریال‌هایی که تا به امروز به نمایش درآمده‌اند نیز بهتر باشد.

در این سریال یکباره موجودات غول پیکرماورایی به‌صورت چهره‌هایی ترسناک و وهم آلود در برابر دیدگان تعدادی از ساکنان گناهکار شهری به ظاهر آرام، تجسم پیدا می‌کنند و پیش‌بینی خود را از تاریخ و زمان دقیق مرگ آنها ارائه می‌دهند؛ بعد از این پیشگویی یکباره ۳ هیولا یا غول خشنی که از دنیایی با ابعاد دیگری آمده‌اند، در برابر فرد گناهکار ظاهر می‌شوند و در چشم به هم زدنی او را تبدیل به پودر خاکستر می‌کنند و با خود به جهنم می‌برند.

زد و خوردها و برخوردهای شیطانی‌ای که در ‌این سریال به چشم می‌خورد تا حدی حس دیدن سریالی از دنیای ابرقهرمانی و مارول را به بیننده القا می‌کند، اما سریال «عازم جهنم» می‌خواهد این حس را به بیننده القا کند که چگونه اطلاع ناگهانی از این که نیرویی به‌طور عامدانه در حال انتخاب افراد خاصی است و آنها را به‌صورت ناگهانی توسط موجودات ماورایی از بین می‌برد و به جهنم می‌فرستد، می‌تواند شکل و شمایل جوامع را به‌طور کامل دگرگون کند و میلیون‌ها نفر را به‌طور گسترده درگیر ترسی مداوم و فرضیات مرتبط با تئوری توطئه و متعاقب آن سردرگمی شدیدی در زندگی کند و همواره مردم را با این سؤال مواجه کند که نوبت مرگ بعدی چه زمانی است؟

 

مردم شهری که در این سریال نشان داده شدند، همچنین همواره با این ترس زندگی خواهند کرد که آیا پس از مرگ واقعا به جهنم خواهند رفت یا شاید سرنوشتی بهتر در انتظارشان باشد؟ و این پرسش اساسی نیز در ذهنشان ایجاد می‌شود که پس از مرگ چه سرنوشتی در انتظارشان است؟

در واقع این پرسشی است که در ذهن تماشاگران این سریال نیز ایجاد خواهد شد. اگرچه جمله «این زمانی است که تو خواهی مرد» مستقیما برگرفته از فیلم «حلقه» است، اما لحن این سریال بیشتر نزدیک به سریال‌های «بازماندگان» و «بازگشته‌ها» است که در آنها به ضعف انسان‌ها در مقابله با حوادث غیرمترقبه آخرالزمانی پرداخته شده است.

«عازم جهنم» اما به‌نظر سریالی است که بهتر از ۲ سریال یادشده در آن ضعف‌های انسانی و زمان اندک باقیمانده تا نابودی کامل این دنیا به تصویر کشیده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا