فیلم خارجی

«تل ماسه» هم به جمع ۱۰۰ میلیون دلاری‌های باکس‌آفیس پیوست

فروش فیلم «تل ماسه» در باکس‌آفیس آمریکا از مرز ۱۰۰ میلیون دلار هم عبور کرد و این فیلم به جمع ۱۰۰ میلیون دلاری‌ها پیوست.

محصول موفق دو استودیوی بزرگ فیلمسازی برادران وانر و لجندری که اقتباسی از کتاب «تل ماسه» نوشته فرانک هربرت است، کمی از انتظارات دورتر ظاهر شد و نسبت به رسیدن به باشگاه صد میلیون دلاری‌های باکس‌آفیس آمریکا تأخیر نشان داد؛ اما با گذر جهانی فیلم «تل ماسه» (Dune)، ساخته دنیس ویلنوو از فروش ۳۷۰ میلیون دلاری، فروش داخلی این فیلم هم در تعطیلات جشن شکرگزاری به ۱۰۰.۱ میلیون دلار رسید و بالاخره به باشگاه ۱۰۰ میلیون دلاری‌ها راه پیدا کرد.

نکته اینجاست که این میزان فروش برای استراتژی جدیدی که برادران وارنر برای فروش فیلم‌های خود در نظر گرفته مناسب نیست؛ چراکه اکران فیلم‌ها در سینما و پخش همزمان آن‌ها از پلتفرم اینترنتی اچ‌بی‌او مکس باعث کاهش فروش فیلم‌ها شده است.

تل ماسه در سی و پنجمین روز اکران خود به این میزان فروش رسید و بعد از گودزیلا در برابر کونگ (Gozilla vs. Kong) دومین فیلم از برادران وارنر محسوب می‌شود که فروش بالای ۱۰۰ میلیون دلار داشته است.

«تل ماسه» در ۳۱ روز ابتدایی اکران خود از سینما‌ها به صورت همزمان در پلتفرم‌های اینترنتی هم پخش شد، اما حالا به صورت انحصاری در هزار و ۳۱۲ سالن سینما در حال اکران است و پیش‌بینی می‌شود، در تعطیلات شکرگزاری ۲.۲۶ میلیون دلار فروش داشته باشد تا مجموع فروش خانگی آن به ۱۰۲.۴ میلیون دلار برسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا