فیلم ایرانی

پرفروش ترین فیلم سال معرفی شد

تازه ترین آمار فروش سینمای ایران بر اساس سامانه سمفا اعلام شد؛ «گشت ٣» در جایگاه اول پرفروش ترین فیلم سال قرار گرفته است.

فیلم سینمایی «گشت ۳» که روز گذشته توانست رکورد فروش روزانه سینمای ایران را جابه جا کند و نزدیک به دو میلیارد تومان فروش داشته باشد تا این لحظه، ١٠ میلیارد و ۸۰ میلیون تومان در گیشه تصاحب کرده است.

«قهرمان» آخرین اثر فرهادی هم پس از حدود یک ماه اکران توانسته از مرز ۸ میلیارد عبور کند. فیلمی که بعید است بتواند فروش ساخته قبلی فرهادی در ایران، یعنی «فروشنده» (۱۷ میلیارد) را تکرار کند.

«آتابای» ساخته نیکی کریمی هم که از روز چهارشنبه اکرانش آغاز شده، توانسته در سه روز اول اکرانش حدود ۵٠٠ میلیون تومان فروش داشته باشد. «آتابای» با بازی جواد عزتی، هادی حجازی‌فر و سحر دولتشاهی نسبت به ساخته های قبلی نیکی کریمی، با استقبال متفاوتی از سوی منتقدان و صاحب نظران مواجه شده و حتی عده ای آن را بهترین فیلم کریمی می‌دانند.

«منصور» نیز که برشی از زندگی شهید ستاری را روایت می‌کند پس از سه هفته نزدیک به یک میلیارد و پانصد فروش داشته و توانسته مخاطبین خود را راضی نگه دارد.

«حکم تجدید نظر» نیز به کارگردانی یک اینفلوئنسر اینستاگرامی است پس از نزدیک به ده روز؛ ١٧٠ میلیون تومان فروش داشته است.

همچنین از فیلمهایی که پیش‌تر آمران خود را آغاز کردند، «دینامیت» ۲۵ میلیارد تومان و «درخت گردو» ٣ میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان در گیشه فروش داشته اند.

فیلم‌های «پوست» ۷۳۰ میلیون تومان، «آپاچی» ۱۹۰ میلیون تومان و «رمانتیسم عماد و طوبی» که به تازگی روی پرده رفته است ٣۶ میلیون تومان فروش داشته اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا