سریال

ماجرای آلکس؛ زنی که از پا ننشست و کم نیاورد

اگر دلتان لک زده که سریالی اجتماعی با داستانی واقعی و تلخ ولی با رگه‌هایی از امید و مبارزه برای زندگی ببینید،«خدمتکار» را از دست ندهید.

مینی سریال ده قسمتی «خدمتکار/ Maid» اقتباسی از کتاب «خدمتکار؛ کار سخت، دستمزد کم و اراده مادر برای زنده ماندن» نوشته «استفانی لند»، ساخته شده است. کتاب «خدمتکار: کار سخت، دستمزد کم و اراده مادری برای زنده ماندن» از سوی روزنامه‌های واشنگتن پست، فوربس و تایم مورد تشویق قرار گرفت. همچنین از سوی باراک اوباما، مورد تمجید قرار گرفت. این کتاب در سال ۲۰۱۹ با استقبال فراوان مواجه شد، خاطرات او در فهرست پرفروش‌ترین‌های روزنامه نیویورک تایمز هم قرار گرفت.

داستان این سریال درباره مادری جوان به نام «الکس» است. او پس از فرار از یک رابطه بد، شغل خدمتکاری پیدا می‌کند و برای تأمین هزینه‌های فرزند خود و ساختن آینده‌ای بهتر برای او تلاش می‌کند، ولی

مهتا مجدی نوشت: سریال از زوایای روانشناختی به مسائل مختلف خانواده نگاه می‌کند و تاثیر زندگی خانوادگی ما را بر روابط آینده‌مان به تصویر می‌کشد. از سوی دیگر در این سریال شاهد والدینی هستیم که با تمام مشکلات مالی و عاطفی سعی دارند تا فرزندشان را به بهترین شکل بزرگ کنند. در واقع در این سریال با دو مادر یا به قولی با دو والدین با تصمیماتی یکسان، اما رفتار‌های متفاوت روبرو هستیم.

به طور کلی بخش اصلی داستان به مشکلات زنانی پرداخته شده که درگیر خشونت‌های خانگی هستند و در رابطه با تصمیمات آن‌ها در مورد خشونت‌های خانگی نیز جزییاتی ارائه شده است. در نهایت نیز به خانه‌های امنی اشاره می‌شود که زنان می‌توانند برای رهایی و نجات از خشونت خانگی به این مکان‌ها سر بزنند و زندگی تازه‌ی خود را آغاز کنند. با اینکه در برخی موارد مشکلات بیش از حد زندگی الکس و بدشانسی‌های مداوم او خسته‌کننده می‌شود، اما در پایان سریال شاهد یک جمع‌بندی خوب و رضایت بخش هستیم. این مینی سریال ۱۰ قسمتی، بسیار خوش ساخت و جذاب است و منتقدان بسیاری این مینی سریال را ستایش کرده‌اند و تاکنون در IMDB امتیاز ۸/۵ را بدست آورده است.

نجیبه نعمتی درباره سریال نوشت: سریال بسیار ساده و دوست داشتنی است هر چند رفتار‌های مادر الکس مقداری غلو آمیز به نظر می‌رسد، اما بازی او و ارتباطی که با دخترش «الکس» دارد قابل تامل و لمس است و زمانی که در می‌یابید آن دو مادر و دختر واقعی هستند برای مخاطب دوست داشتنی‌تر می‌شوند. سریال در ابتدا یک مثلث خانوادگی را نشان می‌دهد که عبارتند از «الکس»، «مدی» و «شان» به عنوان یک پدر و همسر عصبی، اما به مرور شخصیت‌های دیگر وارد زندگی «الکس» می‌شوند و حالت شبکه‌ای از دوستان و اعضای خانواده را در بر می‌گیرد.

بخش‌هایی از سریال روی دست فیلمبرداری شده و زاویه دید «الکس» را نشان می‌دهد که سریال را به قالب مستند و افزایش همدردی و همذات پنداری با شخصیت اصلی را در بردارد. علاوه بر آن زمانی که میزان دارایی‌های «الکس» را نشان می‌دهد و هزینه‌هایی که باید او بپردازد درایجاد تعلیق آن هم از نوع روزمره حس همذات پنداری را در مخاطب افزایش می‌دهد. مشکلاتی که باید «الکس» برای تک تک آن‌ها بجنگد هر کدامشان برای «الکس» یک چالش بزرگ محسوب می‌شوند تا او از پس مشکلات مالی بر بیاید. دداستان سریال به همراهی کارگردانی و فیلمبرداری آن عالی است و در کل یک روایت درام خوب و موفق را به تصویر می‌کشاند.

آنالی اکبری نوشت: بهترین سریالی است که این روز‌ها دیده‌ام. قصه‌ای الهام گرفته از یک زندگی واقعی. زندگی آوارگی مادری تنها با یک بچه کوچک در بغل و سبدی پر از وسایل تمیزکاری در دست و گذشته‌ای پر گره. مارگارت کوالی در نقش الکس بی‌نظیر است. آن صورت زیبای بی‌ادا اطوار، آن لحن شیرین و جذاب، آن بازی دقیق و بی‌کم و کاست واقعا به یاد ماندنی است.

لاله صبوری درباره سریال نوشت: کاری به اینکه سریال خوبی بود ندارم در طول سریال فقط به این فکر میکردم چقدر از این پناهگاه‌ها برای زن‌ها و بچه هاشون که تحت خشونت خانگی هستن داریم؟ اصلاً جایی رو داریم که زنی بچه‌شو بغل کنه و بدون هیچی بره در بزنه و ازحمایت دولت (حتی خیلی محدود) استفاده کنه

کاربر دیگر درباره سریال نوشت: به نظرم بهترین کاری که‌ی خانوم میتونه در حق خودش بکنه اینه که سریال Maid رو ببینه و از اون به بعد از ترک کردن کسی که بهش آسیب میزنه نترسه

دیگری نوشت: قشنگ با تماشای سریال Maid میشه حس کرد چقدر تیم فیلمسازی برای مخاطبش احترام قائل شده. داستانیه که به راحتی میتونست تبدیل شه به یه ملودرام آبکی، ولی سرشاره از ریزه کاری‌های فیلمنامه و کارگردانی.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا