فیلم ایرانی

سازندگان فیلم کودک و نوجوان یا دیوانه‌اند یا عاشق

سیدجواد هاشمی که در جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان حضور دارد از ساخت جدیدترین کار خود خبر داد.

سیدجواد هاشمی کارگردان فیلم «شهر گربه‌ها» که در جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان رقابت می کند درباره ساخت این فیلم توضیح داد: این فیلم در ادامه فیلم‌های دیگرم از جمله تورنا ۲، جزیره فضایی و … با فضایی کاملا فانتزی برای مخاطب کودک و نوجوان ساخته شده است.

وی دلیل عمده ساخت اثر را استقبال خوب مخاطب از کارهای قبلی دانست.

او که مدت هاست ژانر فانتزی را در سینمای کودک دنبال می کند، گفت: به عقیده من خلا ساخت کار فانتزی در ایران برای مخاطب کودک و نوجوان شدیدا احساس می شود و استقبال سینماگران هم از این سبک کم است ولی من سعی دارم با وجود همه مخالفت‌ها و مشکلات فراوان و هزینه‌های سرسام آور این راه را ادامه دهم و پروژه «شهر قورباغه‌ها» را هم آغاز خواهم کرد.

کارگردان فیلم «آهوی پیشونی سفید» درباره علت تدوام فعالیت خود در حوزه کودک و نوجوان گفت: از آنجایی که من ۳۰ سال به عنوان معلم فعالیت داشته‌ام و با سلایق فکری کودکان و نوجوانان آشنا هستم می‌توانم نیاز و خوراک فکری این قشر را راحت تر تشخیص دهم به همین علت وارد این حوزه شدم.

هاشمی اظهار کرد: همین که کودکان و نوجوانان از آثار من لذت می‌برند و آن را انتخاب می‌کنند برای من کافی است و برایم مهم نیست که مورد تحسین قرار بگیرم.

این سینماگر در پایان توضیح داد: ساخت فیلم در عرصه کودک و نوجوان به هیچ عنوان صرفه‌ اقتصادی ندارد و کسانی که در این حوزه دست به تولید فیلم می‌زنند یا عاشق‌اند یا دیوانه! به عقیده من هیچ توجیه اقتصادی برای تولید این جمله آثار نیست و من عاشقانه برای کودکان و نوجوانان در این عرصه فعالیت می‌کنم. همچنین معتقدم فعالیت جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان می‌تواند حرکت رو به جلویی در این زمینه باشد و به سینمای کشور کمک کند.

خلاص داستان فیلم بدین شرح است: گربه‌های گربستان به طمع رسیدن به آرزوهای خود قصد دارند با شرکت در مسابقه ای که دسیسه مشاور حاکم شهر گربه هاست شرکت و به شهر گربه‌ها عزیمت کنند و …

امین زندگانی، یوسف تیموری، علیرضا خمسه، فرهاد آییش، نیوشا ضیغمی، امیرغفارمنش، میر طاهر مظلومی، الیکا عبدالرزاقی، مریم سعادت، رضا بنفشه خواه، داریوش موفق، محمد هادی عطایی، سعید بحرالعلومی، ایرج طایفه، علی شایانفر، فرزانه زهره وند، زنده یاد ساناز نادری، داریوش پیرو و دونالد ترامپ بازیگران فیلم هستند.

عوامل «شهر گربه‌ها» عبارتند از نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان: سید جواد هاشمی، مجری طرح و سرمایه گذار : فاطمه شهیدی، جانشین تهیه کننده و دستیار اول کارگردان : عباس دلدار، مدیر تولید و برنامه ریزی: ایرج طایفه، مدیر فیلمبرداری: فرشاد خالقی، تدوین: منوچهر صانعی، مهران گنبدلو، آهنگساز: بهنام صبوحی، طراحی و ترکیب صدا: سید محمود موسوی نژاد، صدابردار: محمود اردلان، طراح جلوه های ویژه بصری: محمدرضا نجفی امامی، طراح چهره پردازی: شهرام خلج، طراح صحنه: علی شایانفر، طراح لباس: سوسن نوروزی، نورپرداز: افشین گودرزی، منشی صحنه: فرزانه زهره وند، عکاس: پیام نصیری خرم، طراح حرکات موزون: سیدکمال رضوی، مدیر تدارکات: رضا دهقان.

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، با مشارکت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان، از ۱۶ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۰ (۸ تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱) در دو بخش مسابقه ایران و مسابقه بین‌الملل برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا