فیلم ایرانی

راهیابی «آتابای» به عنوان نماینده ایران به بخش مسابقه مراسم جوایز سینمایی «آسیاپاسیفیک»

فیلم سینمایی «آتابای» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی «نیکی کریمی»، به چهاردهمین بخش مسابقه مراسم جوایز سینمای «آسیا پاسیفیک» راه یافت.

فیلم «آتابای» به عنوان نماینده ایران در اولین حضور جهانی خود در مراسم جوایز سینمایی «آسیا پاسیفیک» شرکت خواهد کرد و در بخش فیلم‌های داستانی، با آثار منتخب دنیا به رقابت خواهد پرداخت.

«آتابای» ، پنجمین فیلم بلند سینمایی نیکی کریمی است که پیش از این در جشنواره فجر سال ۹۸ نامزد سیمرغ پنج رشته و فیلم برگزیده منتقدان ماهنامه فیلم شده است.

نامزد‌های نهایی آسیا پاسیفیک توسط هیات مربوطه به ریاست هونگ جون کیم از کره جنوبی در اواسط اکتبر اعلام می‌شوند و برگزیدگان هر بخش در تاریخ ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) معرفی خواهند شد.

مراسم اهدای جوایز جشنواره امسال آسیا پاسیفیک، به صورت آنلاین و با همکاری شرکت نتفیلیکس که جزو حامیان مالی اصلی مراسم است، برگزار خواهد شد و جوایز آسیاپاسیفیک سال گذشته به علت شیوع ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی ناشی از آن لغو شدند.

هادی حجازی‌فر، جواد عزتی، سحر دولتشاهی، دانیال نوروش، یوسفعلی دریادل، مه‌لقا می‌نوش، معصومه ربانی‌نیا و میرمجید حسینی بازیگران اصلی «آتابای» هستند.

در خلاصه داستان فیلم آمده: آتابای ۴۰ساله به همراه پدر و خواهرزاده‌اش در روستای پیرکندی (خوی) زندگی می‌کنند. او سال‌ها پیش، دانشجوی معماری در دانشگاه هنر‌های زیبای تهران بوده و یک سال مانده به فارغ‌التحصیلی، به علت مشکلات روحی ناشی از عشق نافرجام به هم دانشگاهی‌اش، ترک تحصیل کرده و به زادگاه خود بازگشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا