فیلم خارجی

فیلم‌های ۲۰۲۱ دیزنی انحصاراً در سینما اکران می‌شوند

با اعلام کمپانی والت دیزنی، آثار این شرکت در ادامه سال ۲۰۲۱ به صورت انحصاری در سینما‌ها اکران خواهند شد.

به نقل از رویترز، کمپانی والت دیزنی روز جمعه اعلام کرد که فیلم‌های «جاودانگان» و «داستان طرف غربی» به همراه دیگر آثاری که برای نمایش در ادامه سال ۲۰۲۱ تنظیم شده اند، پیش از آنکه در سرویس‌های استریم اکران شوند، به صورت انحصاری در سینما‌ها به نمایش گذاشته خواهند شد. این تصمیم برای ترغیب مخاطبان به بازگشت به سینما گرفته شده است.

کمپانی دیزنی طی پاندمی کرونا اکران ترکیبی را اجرا کرده بود و تعدادی از فیلم هایش را به صورت همزمان در سینما‌ها و سرویس نمایش آنلاین دیزنی پلاس عرضه کرد. در مدت اخیر نیز با توجه به اینکه واریانت دلتا کرونا نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است، سینمادار‌ها چشم به تصمیم دیزنی داشتند. فیلم‌های دیزنی در سال‌های اخیر در جمع پرفروش ترین فیلم‌های سال بوده اند.

دیزنی همچنین اعلام کرد که انیمیشن موزیکال «افسون» از تاریخ ۲۴ نوامبر به مدت ۳۰ روز در سینما‌ها به نمایش گذاشته می‌شود و پیش از کریسمس در سرویس استریم دیزنی پلاس نمایش داده خواهد شد. این انیمیشن در مورد خانواده‌ای است که در یک خانه جادویی در کوه‌های کلمبیا زندگی می‌کنند.

دیگر آثار مورد انتظار دیزنی در ادامه سال ۲۰۲۱ که شامل «جاودانگان» در ماه نوامبر و همینطور «داستان طرف غربی» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ در ماه دسامبر می‌شود، نیز از بازه ۴۵ روزه اکران انحصاری در سینما‌ها بهره خواهند بود.

آخرین فیلم سینمایی دیزنی در همکاری با مارول «شانگ چی و افسانه ده حلقه» بوده که در گیشه روز کارگر آمریکا با ۹۴ میلیون دلار رکوردشکنی کرد. این فیلم که ستارگان آسیایی در آن نقش آفرینی می‌کنند تنها در سینما اکران شد.

با این حال میزان استقبال از سینما نسبت به دوران پیش از کرونا همچنان کاهش چشمگیری دارد. سینما‌های زنجیره‌ای آمریکا از جمله AMC و Cineworld، چشم به آثار پاییزه و زمستانی دارند تا بتوانند مخاطبان را به سینما بازگردانند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا