بیوگرافی

هنر و استعدادِ دیگر بازیگران سینما و تلویزیون

بازیگران سینما و تلویزیون گاه به هنر بازیگری اکتفا نکرده و در زمینه های مختلف، استعداد خود را محک زده و چه بسا به موفقیت نیز می رسند.

در میان بسیاری از بازیگران دنیا همیشه برخی از هنرمندان بعد از رسیدن به شهرت وسوسه تجربه در زوایای مختلف هنر را داشته اند. بازیگران سینما و تلویزیون ایران نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

برخی از هنرمندان پیش از ورود به دنیای بازیگری در شاخه های مختلف هنر تحصیل کرده و یا بعد از رسیدن به جایگاهی در سینما یا تلویزیون در بخشهای مختلف هنر همچون خوانندگی، عکاسی، شعر، نویسندگی و … فعالیت می کنند.

حضور بازیگران ایرانی در هنرهای دیگر فهرست بلند بالایی دارد که در این بخش از نمناک برخی از بازیگران را معرفی می کنیم.

رضا کیانیان :نویسندگی

رضا کیانیان بازیگر مطرح سینما و تلویزیون کشورمان یکی از هنرمندانی می باشد که بازیگری یکی از بخشهای زندگی هنری او است. این بازیگر مشهور علاوه بر بازیگری در زمینه نویسندگی نیز فعالیت کرده و تاکنون چندین کتاب را به رشته تحریر درآورده است.

محمدرضا گلزار:نوازندگی گیتار و خوانندگی

محمدرضا گلزار در سال ۱۳۷۱ به عنوان نوازنده گیتار به گروه موسیقی آریان پیوست و علاوه بر گیتار، ارگ و پرکاشن نیز پرداخت. او سالها بعد توسط ایرج قادری برای بازی در فیلم سام ونرگس دعوت شد و از آن پس تبدیل به یکی از بازیگران مشهور سینما شد.

محمدرضا گلزار در سالهای اخیر به خوانندگی روی اورده  چند کنسرت برگزار کرد.

جواد عزتی:نجاری

جواد عزتی بازیگر مطرح سینما و تلویزیون علاوه بر نقش آفرینی در فیلم و سریال، اوقات فراقت خود را با نجاری و جوشکاری پر می کند. جواد عزتی در برنامه دورهمی به کارگاه کوچکی در منزل خود اشاره کرد که در اوقات بیکاری به کار با چوب می پردازد.

جواد رضویان:نقاشی

جواد رضویان بازیگر مشهور سینما و تلویزیون که بیشتر با نقش های کمدی شناخته می شود دارای مدرک تحصیلی لیسانس نقاشی است. او به طور اتفاقی بازیگر شد و مسیر زندگی خود را تغییر داد اما نقاشی را نیز فراموش نکرده و یک کافه گالری برای آموزش نقاشی و هنرهای دیگر افتتاح کرد.

ترانه علیدوستی:ترجمه

ترانه علیدوستی یکی از بازیگرانی است که دغدغه ترجمه کتاب داشته و در اولین تجربه کاری خود بسیار موفق بود.  او با ترجمه کتابی از آلیس مونرو با نام «رویای مادرم» موفق به دریافت جایزه بهترین ترجمه سال شد.

اندیشه فولادوند:شعر

اندیشه فولادوند یکی دیگر از بازیگران سینما و تلویزیون است که هنر دیگر علاوه بر بازیگری دارد. او در زمینه شعر فعالیت کرده و تاکنون دو کتاب شعر را منتشر نموده است.

مهراوه شریفی نیا:نواختن پیانو

مهراوه شریفی نیا بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان فارغ التحصیل رشته موسیقی از دانشگاه هنر تهران است. این هنرمند علاقه زیادی به نواختن پیانو دارد و در اوقات فراغت ساز تخصصی خود را می نوازد.

مهران مدیری:خوانندگی

مهران مدیری بازیگر، کارگردان و تهیه کننده کشورمان یکی از هنرمندان مشهوری است که تجربه های متعددی در زمینه های مختلف هنر دارد. یکی از هنرهای شاخص مهران مدیری، خوانندگی است.

او علاقه بسیاری به این حرفه داشته و کنسرت های موفقی را اجرا کرده است همچنین خوانندگی تیتراژ بسیاری از کارهای خود را بر عهده دارد.

سپیده خداوردی:نوازندگی و شعر

سپیده خداوردی فارق التحصیل هنرستان موسیقی است که در کنار نوازندگی به فعالیت در حرفه بازیگری پرداخت. این بانوی هنرمند به عنوان نوازنده گروه های موسیقی مختلف مانند ارکستر ملل و ارکستر ملی بوده و در گروه شهناز به همراه محمدرضا شجریان نیز فعالیت کرده است.

سپیده خداوردی علاوه بر بازیگری و نوازندگی، شعر نیز می سراید و کتاب شعری منتشر نموده است.

حامد بهداد:خوانندگی

حامد بهداد یکی دیگر از بازیگران مطرح کشورمان است که در زمینه خوانندگی استعداد داشته و آن را دنبال کرده است.این هنرمند تک آهنگ های بسیاری را ارائه کرده و به عنوان خواننده در کنسرت یکی از گروه های موسیقی ایرانی به نام دارکوب، قطعاتی را اجرا کرده است.

محمدرضا هدایتی :خوانندگی

محمدرضا هدایتی هنرمند دیگری است که اغلب با نقشهای طنز در سینما و تلویزیون شناخته می شود. او علاوه بر بازیگری در زمینه خوانندگی نیز فعالیت می کند و تک آهنگ های بسیاری را روانه بازار موسیقی کرده است. همچنین در سریال در چشم باد نیز یکی از آهنگ های خود را اجرا کرد.

حسین سلیمانی:عکاس و ترانه سرا

حسین سلیمانی بازیگر سینما و تلویزیون که با فیلم مهر مادری وارد سینما شد  علاوه بر بازیگری در زمینه های عکاسی و ترانه سرایی نیز فعالیت دارد. او برای خوانندگانی همچون رضا صادقی، مسعود صادقلو و شهاب مظفری و … ترانه سرایی کرده است.

هدیه تهرانی :عکاسی

هدیه تهرانی بازیگر مطرح سینمای ایران است که به غیر از بازیگری در زمینه ورزش و عکاسی نیز فعالیت می کند.

این بانوی هنرمند عکسهای ثبت شده خود را طی برپایی یک نمایشگاه در خانه هنرمندان به نمایش گذاشت و در اولین دوره جشنواره ملی عکاسی به عنوان داور حضور داشت.

آناهیتا درگاهی:نقاشی

آناهیتا درگاهی بازیگر فیلم و سریال و همچنین همسر اشکان خطیبی یکی دریگر از هنرمندانی است که هنر دیگری به غیر از بازیگری دارد. او پیش از آغاز حرفه بازیگری در زمینه نقاشی فعالیت کرده و نمایشگاههای متعددی را برپا کرده است.

مهدی پاکدل:عکاسی

مهدی پاکدل بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان نیز از هنرمندانی است که در زمینه عکاسی فعالیت کرده و اولین نمایشگاه خود را در سال ۱۳۹۸ برگزار کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا