فیلم خارجی

جان گرفتن بخش بین‌المللی اسکار ۲۰۲۲

سه کشور کامبوج، مراکش و سوئیس نمایندگان خود را برای حضور در بخش بین المللی اسکار ۲۰۲۲ معرفی کردند.

به نقل از اسکرین دیلی، نود و چهارمین دوره جوایز اسکار در تاریخ یکم مارس ۲۰۲۲ در سالن دالبی تیه‌تر شهر لس آنجلس برگزار خواهد شد.

از سال ۲۰۱۸ تا کنون، این اولین باری است که مراسم اسکار در ماه مارس برگزار می‌شود. دلیل جا به جایی تاریخ برگزاری این رویداد نیز عدم تداخل با برگزاری المپیک زمستانه است.

قوانین واجد شرایط شدن در اسکار همچنان دست نخورده باقی مانده و به اثری فیلم بین‌المللی گفته می‌شود که بلند باشد و در خارج از ایالات متحده تولید شده باشد. همچنین بیشتر دیالوگ‌های فیلم باید غیر انگلیسی گفته شوند. آثار مستند و انیمیشن نیز می‌توانند دراین بخش حاضر شوند.

فیلم‌های ثبت شده باید از تاریخ یکم ژانویه الی ۳۱ دسامبر به صورت سینمایی در کشور‌های مبدأ اکران شده باشند.

یکم نوامبر آخرین مهلت ثبت نام و معرفی فیلم‌ها از سوی کشور‌ها است. لیستی ۱۵ تایی نیز از بین آثار معرفی شده به عنوان فهرست اولیه نامزد‌ها در تاریخ ۲۱ دسامبر از سوی آکادمی معرفی خواهد شد و در نهایت در هشتم فوریه ۲۰۲۲ نیز نامزد‌های نهایی در همه بخش‌ها معرفی خواهند شد.

برای اسکار ۲۰۲۱ مجموعاً ۹۳ کشور آثار خود را معرفی کرده بودند که نمایندگان کشور‌های بوسنی و هرزگوین، هنگ کنگ، رومانی، تونس و دانمارک توانست نامزد‌های نهایی باشند. جایزه بخش بین المللی نیز به نماینده دانمارک رسید.

در اسکار ۲۰۲۲ نیز تاکنون ۵ اثر معرفی شده اند. اکوادور اولین کشوری بود که فیلم «زیردریایی» را به اسکار معرفی کرد و آغازگر رقابت‌های بین المللی اسکار شد. بعد از آن هم لهستان با فیلم «ردی به جا تگذار» دومین کشوری بود که نماینده خود دومین کشوری شد که نماینده اش را به اسکار معرفی کرد. اکنون سه کشور کامبوج، مراکش و سوئیس نیز نمایندگان خود را معرفی کرده اند تا تعداد حاضران این بخش فعلا به عدد ۵ برسد.

در مورد این کشور‌ها و آمارشان در اسکار باید بدانیم که کامبوج تاکنون فقط ده نماینده به اسکار معرفی کرده. اکوادور نیز برای اولین بار در سال ۲۰۰۱ به اسکار فیلم ارسال کرده و امسال دهمین نماینده‌ای است که به آکادمی معرفی کرده است. مراکش فیلمی به کارگردانی نبیل عیوش را به آکادمی فرستاده. لهستان نمایندگان زیادی به اسکار فرستاده، اما تنها یکبار و در سال ۲۰۱۴ توانست این جایزه را کسب کند. سوئیس هم با دو جایزه اسکار شاید موفقترین کشوری باشد که تا الان نماینده اش را مشخص کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا