فیلم ایرانی

«رآی»؛ بهترین فیلم جشنواره کودک و نوجوان «دیورسینه» اروگوئه

فیلم کوتاه «رآی» توانست برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان «دیورسینه» در اروگوئه شود.

جشنواره معتبر بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان «دیورسینه» فهرست برندگان این جشنواره را رسما اعلام کرد و فیلم کوتاه «رآی» از ایران به کارگردانی سپیده برنجی جایزه بهترین فیلم کوتاه  داستانی این جشنواره را کسب کرد که این جشنواره از ۲۶ مرداد تا ۵ شهریور (۱۷-۲۷ اوت میلادی) در اروگوئه برگزار شد.

جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان «دیورسینه» ، رویدادی بین‌المللی است که هر سال در روز‌های پایانی مرداد و اوایل شهریور با موضوع کودک و نوجوان در شهر مونته‌ویدئو در کشور اروگوئه برگزار می‌شود.

این جشنواره با هدف نمایش تازه‌ترین آثار برجسته سینمایی در حوزه کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

جشنواره بین‌المللی «دیورسینه»، همچنین، با برگزاری بخش‌های متنوع  در طول مدت برگزاری جشنواره، توزیع کنندگان فیلم را برای خرید حقوق نمایش آثار کودک و نوجوان ترغیب می‌کند.

در «رآی» به کارگردانی سپیده برنجی، رایا و دوستانش در مدرسه آشوب به پا می‌کنند و در همین حال، رایا با وجدان خود دست و پنجه نرم می‌کند و می‌کوشد خود و ارزش‌هایش را در پدر و مادرش پیدا کند.

رایا که ایمان دارد همیشه راه حلی وجود دارد، قصد دارد در برابر مانعی که مقابلش قد علم کرده است، دست به انتخاب بزند. آیا باید دست به دامن جادو شود یا با این موانع چشم در چشم شود؟

نخستین حضور جهانی «رآی» در بخش مسابقه جشنواره فیلم کودک و نوجوان زلین بود و در بخش مسابقه جشنواره‌های شاخصی از جمله چهل و نهمین دوره جشنواره دانشجویی «Sehsüchte» در آلمان، سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان «اله‌کینو» در لهستان، و بیست و پنجمین دوره جشنواره «اشلینگل» در آلمان، بیست و دومین دوره جشنواره زنان سئول در کره جنوبی و نوزدهمین دوره جشنواره جهانی «ایسکیا گلوبال» در ایتالیا به نمایش درآمده است.

رایا قاسم زاده، پیمان نعیمی، دلارام فتحی، نیلوفر صدری، باران رستگار، ری‌را آزادی بازیگران این فیلم کوتاه هستند و «رآی» نوشته‌ سپیده برنجی و پیمان نعیمی است و با تهیه کنندگی مشترک سپیده برنجی و مجتبی بیات ساخته شده و پخش بین‌المللی این فیلم برعهده «شمید فیلم» است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا