فیلم خارجی

برگزیدگان جشنواره کارلووی واری معرفی شدند

جشنواره فیلم کارلووی واری با اهدای جایزه بهترین فیلم به «تا جایی که می‌توانم راه بروم» به کار خود پایان داد.

به نقل از ورایتی، فیلم درام «تا جایی که می‌توانم راه بروم» به کارگردانی استفان آرسنیجویچ، از پنجاه و پنجمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کارلووی واری جایزه بهترین فیلم را دریافت کرد. این فیلم سینمایی به دلیل به تصویر کشیدن واقعیت زندگی پناهندگان مورد توجه منتقدان قرار گرفته است.

این فیلم محصول مشترک صربستان، فرانسه، لوکزامبورگ، بلغارستان و لیتوانی است و ستارگانی همچون ابراهیم کوما و نانسی منساه اوفی در آن نقش آفرینی می‌کنند.

در ساخت این فیلم سینمایی از یک شعر حماسی مربوط به قرون وسطی در صربستان الهام گرفته شده است. «تاجایی که می‌توانم راه بروم» جایزه ۲۵ هزار دلاری گلوب کریستال، جایزه بهترین بازیگر مرد و همینطور نشان ویژه هیئت داوران را برای فیلمبرداری، جایزه هیئت داوران کلیسای جهانی و جایزه برچسب سینما‌های اروپا دریافت کرده است.

این دوره از جشنواره کارلووی واری در حالی برگزار شد که محدودیت‌های ویروس کرونا و همینطور محدودیت‌های مسافرتی باعث شده بود میزان مهمانان خارجی آن کاهش پیدا کند. در این رویداد ۹ هزار نفر در اکران ۱۴۴ فیلم شرکت کردند.

بعد از یکسال تعطیلی جشنواره به دلیل شیوع پاندمی کرونا در سال ۲۰۲۰، برگزاری این دوره امیدی به فیلمساز‌ها و طرفداران فیلم‌های سینمایی داد. این جشنواره همچنین از حضور اتان هاوک و یان اسویراک با اهدای یک جایزه از همکاری آن‌ها با سینمای فرانسه تشکر کرد. جایزه ویژه هیئت داوران کارلووی واری هم به علاوه ۱۵ هزار دلار به اریکا هنیکووا برای مستند «هر دقیقه» رسید.

دیتریش بروگمن هم برای فیلم آلمانی «نَه» جایزه بهترین کارگردانی را از این رویداد دریافت کرد. جایزه بهترین بازیگر زن نیز به الئونور لویسل رسید. فیلم سینمایی «امتحان» به کارگردانی شوکت امیر کورکی، محصول مشترک عراق، آلمان و قطر هم جایزه فیپرشی این جشنواره را دریافت کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا