فیلم خارجی

آغاز رقابت اسکار بین‌المللی ۲۰۲۲ با ثبت نخستین فیلم

اکوادور اولین کشوری است که فیلم منتخب خود را برای شرکت در اسکار بین‌المللی ۲۰۲۲ معرفی کرد.

به نقل از هالیوود ریپورتر، رقابت برای جایزه اسکار بهترین فیلم سینمایی بین‌المللی در نود و چهارمین دوره از مراسم آکادمی رسماً آغاز شده است.

اکوادور اعلام کرد فیلم ارسالی‌اش «زیردریایی» که یک درام اسپانیایی زبان به کارگردانی آلفردو لئون است را برای شرکت در این رقابت انتخاب کرده است. در این فیلم ناتالی ریس ستاره کلمبیایی فیلم «ترمینیتور: سرنوشت تیره» نقش دختر جوانی را بازی می‌کند که در بخش انبار یک زیردریایی قاچاق مواد مخدر که در حال غرق شدن است، با دست و دهان بسته زندانی شده است.

این دهمین باری است که این کشور واقع در آمریکای جنوبی فیلمی را برای بخش خارجی زبان اسکار ارسال کرده، اما تا به حال نتوانسته به جمع فیلم‌های لیست کوتاه یا نامزد شده برسد. انتخاب این فیلم توسط بیش از ۵۰ عضو آکادمی هنر‌های اکوادور انجام شد.

از دیگر رقبای قوی احتمالی در این بخش می‌توان از «قهرمان» اصغر فرهادی نام برد که توانست برنده مشترک جایزه بزرگ هیات داوران کن امسال شود. فیلم «بخش شماره ۶» اثر فنلاند فیلم دیگری بود که این جایزه را با «قهرمان» به اشتراک گذاشت.

همچنین فیلم «بدترین آدم دنیا» ساخته نروژ در کن نقد‌های مثبتی داشت. فیلم «یک کیارا» ساخته ایتالیا و «زاتوپک» اثر جمهوری چک که به تازگی در فستیوال بین‌المللی فیلم کارلووی واری با نقد‌های مثبت پیش‌نمایش شد، می‌توانند از دیگر شرکت‌کنندگان امسال اسکار باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا