فیلم خارجی

جشنواره فیلم ونیز از کارگردان ایتالیایی تجلیل می‌کند

جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۱ جایزه‌ای را به فرانچسکو ماسلی کارگردان مشهور ایتالیایی اهدا می‌کند.

به نقل از هالیوود ریپورتر، جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز به همراه بخش جانبی هفته منتقدان کن، در این دوره از رویداد با اهدای جایزه‌ افتخاری از فرانچسکو ماسلی (فیلمساز کهنه کار ایتالیایی) تجلیل می‌کند.

ماسلی که یکی از فیلمساز‌های مهم و تاثیرگذار پس از جنگ جهانی دوم است، پیش از این هم رابطه خوبی با جشنواره ونیز داشته و چندین بار فیلم هایش را در این رویداد نمایش داده است.

فیلم او با نام «متروک» در سال ۱۹۵۵ برای نخستین بار در این رویداد اکران شد. ماسلی در سال ۱۹۸۶ نیز جایزه بزرگ هیئت داوران ونیز را برای فیلم «داستانی از عشق» دریافت کرد.

فعالیت‌های ماسلی در واقع پُلی بین اولین فیلمساز‌های ایتالیایی و فیلمساز‌های فعلی این کشور بود. او در ابتدای حرفه هنری‌اش به عنوان دستیار با کارگردان‌های مطرحی مثل میکل‌ آنجلو آنتونیونی، لوئیجی کیارینی و لوکینو ویسکونتی همکاری داشته است.

اولین فیلم‌های او (متروک در سال ۱۹۵۹، عروسکی که شهر را گرفت و قاشق نقره‌ای در سال ۱۹۶۰) تصاویری انتقادی از جامعه ایتالیا را نشان می‌دادند. به تدریج فیلم‌های بعدی او در دهه ۱۹۷۰ ، زمینه سیاسی بیشتری پیدا کردند.

ماسلی ششم سپتامبر امسال در جشنواره ونیز مورد تجلیل قرار خواهد گرفت؛ جشنواره ونیز قصد دارد یکی از فیلم‌های بازسازی شده این کارگردان را اکران کند. هفتاد و هشتمین دوره جشنواره فیلم ونیز از یکم تا یازدهم سپتامبر 2021 برگزار خواهد شد.

مدتی پیش هم اعلام شد جشنواره فیلم ونیز با نمایش مستند «اِنیو» به انیو موریکونه آهنگساز ایتالیایی که سال گذشته درگذشت، ادای احترام خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا