فیلم ایرانی

پیش‌بینی نامزد‌های بهترین فیلم و کارگردانی در اسکار ۲۰۲۲

در پیش بینی ورایتی از مدعیان اسکار ۲۰۲۲ در بخش بهترین فیلم و کارگردانی، نام اصغر فرهادی هم دیده می‌شود.

به نقل از ورایتی، یک سال بعد از آنکه کلویی ژائو برای فیلم سینمایی «سرزمین آواره ها» جایزه اسکار بهترین کارگردانی را دریافت کرد و در همان سال هم امرالد فنل برای فیلم «زن جوان نوید دهنده» نامزد این شاخه شد، به نظر می‌رسد در دوره ۲۰۲۲ جوایز اسکار، شاهد حضور پررنگ زنان در این شاخه آکادمی نباشیم.

البته این موضوع به این معنا نیست که فیلم‌های خوبی از سوی فیلمساز‌های زن ساخته نشده و امکان دارد کارگردان‌هایی مثل هیل بری برای فیلم «خون مردگی»، سیان هیدر برای فیلم «موخره» و اوا هوسون برای «مادر» بتوانند نامزد اسکار شوند. جالب است بدانید که جین کمپیون برای کارگردانی فیلم «پیانو» در سال ۱۹۹۳ دومین زنی بود که توانست نامزد اسکار شود. همچنین در اسکار سال گذشته کلویی ژائو به دومین کارگردان زن در تاریخ اسکار تبدیل شد که توانسته جایزه بهترین کارگردانی را بگیرد.

اما نکته قابل توجه این پیش بینی برای سینمای ایران حضور اصغر فرهادی در نامزد‌های احتمالی بهترین کارگردانی است. ورایتی در پنچ مدعی اصلی اسکار کارگردانی، نام افرادی چون ریدلی اسکات، آدام مک کی، جوئل کوهن، لین مانوئل میراندا و گی‌یرمو دل تورو را آورده است. منتقد این وب سایت در پنج مدعی بعدی که برای بخش کارگردانی پیش بینی کرده، نام اصغر فرهادی را در بین فیلمساز‌هایی مثل استیون اسپیلبرگ، سیان هیدر، جین کمپیون و پدرو آلمودوار قرار داده است. نام‌های آشنای دیگری مثل آرون سورکین، دنزل واشینگتن و دنی ویلنوو نیز در پیش بینی‌های این وب سایت قرار گرفته اند.

اگر «قهرمان» اصغر فرهادی به عنوان نماینده ایران در بخش بین المللی اسکار (فیلم های خارجی زبان) انتخاب شود، شانس نامزدی و حتی دریافت جایزه در این بخش را خواهد داشت.

ورایتی همینطور پیش بینی خود از نامزد‌های احتمالی اسکار بهترین فیلم را به روز رسانی کرده و به نظرش فیلم‌های «خانه گوچی»، «به بالا نگاه نکن»، «تراژدی مکبث»، «کینگ ریچارد»، «کوچه کابوس»، «تیک تیک… بوم»، «ریکاردو بودن»، «مادران موازی»، «داستان طرف غربی» و «موخره» نامزد‌های احتمالی اسکار ۲۰۲۲ در شاخه بهترین فیلم سینمایی خواهند بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا