فیلم خارجی

پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای هند

در این گزارش با چند مورد از پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی در هند آشنا شوید.

به نقل از فیلم فِیر، در سال‌های اخیر تغییر مهمی در نوع فیلم‌هایی که در سینمای هند تولید می‌شوند دیده ایم. به لطف پلتفرم‌های دیجیتالی که دردسترس عموم قرار دارند، مخاطبان می‌توانند به هرگونه محتوایی در هر جای جهان دست پیدا کنند. وقتی صحبت از مخاطبان جهانی می‌شود، فیلمساز‌ها باید کیفیت محتوای خود را افزایش دهند تا از رقبای خود جا نمانند.

یکی از مهمتری فوایدی که این حس رقابت ایجاد کرده اسن است که تهیه کنندگان، کارگردان‌ها و بازیگران در کارهایشان ریسک بیشتری می‌کنند تا اثری جدید و متفاوت را نسبت به آثار گذشته تولید کنند.

فیلم سینمایی کبیر سینگ از جدیدترین آثار سینمای بالیوود است که در آن شاهد کاپور به عنوان فردی ایفای نقش کرده که مشکل عصبی دارد و همینطور معتاد به الکل است. اگرچه در ابتدا تصور می‌شد که بازی در این چنین نقشی به تصویر کاپور در ذهن مخاطب آسیب بزند، اما این اتفاق نیفتاد و این فیلم در گیشه رکورد شکنی کرد. در اینجا قصد داریم پنج مورد از پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی بالیوود را معرفی کنیم.

باهوبالی ۲: فرجام (۲۰۱۷)

در مجموعه فیلم‌های سینمایی باهوبالی، شاهد هستیم که استاندارد‌های جلوه‌های ویژه در سینمای هند به سطح جدیدی برده می‌شود. موفقیت قسمت اول این فیلم باعث شد انتظارات از دنباله آن بیشتر شود. س. س. راجامولی، کارگردان این فیلم با استفاده از جلوه‌های ویژه مخاطبش را به دنیایی فانتزی می‌برد و مخاطب حس می‌کند بخشی از این دنیاست. این فیلم سینمایی ۵۰۱ کرور روپیه در هند فروخته که معادل ۶۷ میلیون دلار است.

دنگل (۲۰۱۶)

فیلم سینمایی دنگل که عامر خان در نقش اصلی آن بازی کرده اقتباسی از زندگی یک کشتی گیر به نام ماهاویر سینگ است و ماجرا‌هایی او در تبدیل دخترانش به کشتی گیر‌های حرفه‌ای را روایت می‌کند. این فیلم در ابتدا با داستان ماهاویر آغاز می‌شود که بدلیل مسئولیت هایش در خانواده نمی‌تواند به رویای خود که کسب مدال طلای کشتی است برسد. او در ادامه تصمیم می‌گیرد که با آموز دادن دخترانش، رویای خود را به واقعیت تبدیل کند. فروش این فیلم سینمایی هم ۳۷۸ کرور معادل ۵۲ میلیون دلار بوده است.

سانجو (۲۰۱۸)

«سانجو» نمونه دیگری است که نشان می‌دهد فیلم‌های زندگی نامه‌ای مسیر جدیدی را در سینمای بالیوود طی می‌کنند. در سال‌های اخیر فیلم‌های زیادی در ژانر زندگی نامه‌ای دیده ایم که در مورد، شخصیت‌های ورزشی، سیاسیون و مبارزان بوده است، اما روایت زندگی یک بازیگر، ایده جدیدی بود که در فیلم سینمایی سانجو پیاده شد. این فیلم به کارگردانی راجکومار هیرانی و نویسندگی مشترک هیرانی و آبیجات جوشی زندگی‌نامه سانجی دات بازیگر پیشکسوت سینمای بالیوود را روایت می‌کند و رانبیر کاپور هم در نقش اصلی آن حضور دارد. این فیلم ۳۴۱ کرور روپیه معادل ۴۵ میلیون دلار در سینمای هند فروخت.

پی کی (۲۰۱۴)

فیلمی دیگر ساخته راجکومار هیرانی که باز هم پرفروش شد. شیوه روایت او در این فیلم باعث شد که مخاطبان زیادی به دیدن این فیلم جذب شوند. در این فیلم عامر خان نقش یک بیگانه فضایی به نام پی کی را روایت می‌کند به زمین می‌آید، اما وسیله‌ای که برای بازگشت او تدارک دیده شده بود را گم می‌کند و دگیر نمی‌تواند بازگردد. پی کی که در زمین تک و تنهاست با تضاد‌های زندگی زمینی‌ها و رسوم‌هایی که هیچ منطقی ندارند آشنا می‌شود. این فیلم در گیشه هند ۳۴۰ کرور روپیه معادل ۴۰ میلیون دلار فروش داشته.

تایگر زنده است (۲۰۱۷)

این فیلم به کارگردانی علی عباس ظفر در واقع دنباله فیلم «زمانی تایگر وجود داشت» است که سلمان خان و کاترینا کایف در آن نقش آفرینی کردند. این دو شخصیت خودشان را از میدان نبرد و مبارزه دور کرده اند، اما پس از مدتی از آن‌ها خواسته می‌شود که دوباره به ماموریتشان بازگردند. این فیلم ۳۳۹ کرور روپیه که برابر با ۴۵ میلیون دلار است فروش داشته.

منبع: Film Fare

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا