فیلم خارجی

حیرت انگیزترین فیلم‌ها با جلوه‌های بصری

در این متن حیرت انگیزترین فیلم‌های تولیدشده توسط جلوه‌های ویژه بصری آمده است.

به نقل از وُگ، چه از طریق جلوه‌های پیچیده توسط رایانه و چه از منظره‌های طبیعی بسیار گسترده، فیلم‌ها می‌توانند رسانه قدرتمندی برای قصه گویی بصری باشند.  این فیلم ها می‌تواند یک ماجراجویی حماسی در فضا یا یک داستان عجیب و غریب از رمز و راز قتل در یک هتل خیالی باشد.

این فیلم‌ها با تصاویر عالی و فیلمبرداری حرفه ای شما را حیرت زده می کند.

هزارتوی پن (۲۰۰۶)، Pan’s Labyrinth

کارگردان این فیلم، گیِرمو دل تورو، (Guillermo del Toro) دنیای کاملاً وحشتناک و فوق العاده زیبایی از خیال و واقع گرایی در فیلم هزارتوی پن خلق کرد. داستان حول اوفلیا، دختری است که با مادرش به خانه ناپدری اش نقل مکان می‌کند. سپس او را به بعد دوم و جادویی معرفی می‌کنند که در آن موجودات عجیب و غریب و خطرناک ساکن هستند.

گیِرمو ناوارو (Guillermo Navarro)، فیلمبردار، موفق به ایجاد جهانی سورئالیستی تاریک و خارق العاده می‌شود که غوطه ور شدن در آن بسیار آسان می‌شود. این فیلم از طریق تصاویر خود یک معمای پیچیده را ایجاد می‌کند که داستانی را برای کشف و کاوش در خود ارائه می‌دهد.

آواتار Avatar (۲۰۰۹)

ماجراجویی حماسی آواتار، ساخته جیمز کامرون، به دلیل داشتن تصاویر خیره کننده، به یکی از پردرآمدترین فیلم‌های تاریخ تبدیل شد. همچنین جلوه‌های چشمگیر آن به یک پدیده تبدیل شد.

این فیلم با نقش آفرینی بازیگرانی، چون سم ورتینگتون، زویی سالدانا، سیگورنی ویور و میشل رودریگز می‌باشد. داستان از این قرار است که انسان‌ها سیاره دوردست پاندورا را کشف کرده اند، جایی که موجودات انسان نما به نام Na’avi در آن زندگی می‌کنند. در این فیلم جیک (سام ورتینگتون) یک سرباز است که جای برادر دوقلوی خود را در یک برنامه فضایی منحصر به فرد می‌گیرد که هدف آن استعمار پاندورا است.

کارگردان جیمز کامرون دوربین جدیدی اختراع کرد و فناوری ویژه ضبط حرکت را ایجاد کرد تا جلوه مناسبی را برای شخصیت‌های انسان نما به دست آورد. او با موفقیت دنیای جدیدی را ایجاد کرد که جزئیات آن زیاد بود و مسیر فیلم سازی و جلوه‌های بصری را تغییر داد. این فیلم چندین جایزه از جمله سه جایزه اسکار بهترین فیلمبرداری، بهترین جلوه‌های بصری و بهترین کارگردانی هنری را به دست آورد.

هتل بزرگ بوداپست، The Grand Budapest Hotel (۲۰۱۴)

بدون ذکر وس اندرسون نمی‌توان لیستی از فیلم‌های جذاب بصری را داشت. این کارگردان با زیبایی شناسی منحصر به فردی همراه شده است که شامل بسیاری از عکس‌های متقارن و رنگ‌های پاستل است. یکی از معروف‌ترین فیلم‌های او و شاید زیبا‌ترین فیلمبرداری شده، هتل بزرگ بوداپست است.

در این فیلم بازیگران پر ستاره‌ای از جمله رالف فاینس، بیل موری، سیرشا رونان، آدرین برودی، جود لا و تیلدا سوینتن حضور داشتند. داستان از این قرار است که دربان هتل تیتولار به قتل یک مهمان هتل متهم شده است و اکنون باید او بی گناهی خود را ثابت کند.

در این فیلم، همه شات‌ها متقارن هستند و پالت رنگی فیلم بسیار خوش سلیقه طراحی شده است. همچنین چندین شات مشخص از پرسپکتیو یک نقطه‌ای دید کاراکتر‌ها وجود دارد که بر نقطه دید شخصیت تمرکز می‌کند.

زندگی پی Life of Pi (۲۰۱۲)

این فیلم بر اساس رمانی به همین نام از یان مارتل، داستان پسری جوان هندی را بیان می‌کند که با پناه بردن به یک قایق نجات کوچک که فقط یک ببر بنگالی در آن است، از کشتی در حال غرق، جان سالم به در می‌برد.

این فیلم یکی از زیباترین فیلم‌های تماشایی است که هر صحنه با زحمت برای تکمیل داستان ساخته شده است. شخصیت این فیلم، بیشتر فیلم را در وسط دریا گرفتار شده است. نیازی به گفتن نیست که فیلم به ایجاد CGI و جلوه‌های تصویری فراوان نیاز داشت تا حس ناامیدی و تنهایی پی را ایجاد کند.

مهتاب Moonlight (۲۰۱۶)

این فیلم به دلیل اشتباه تکان دهنده در مرحله اسکار بسیار مشهور است، جایی که مجریان جایزه بهترین فیلم را به طور تصادفی به جای این فیلم، فیلم La La Lanرا اعلام کردند! این فیلم همچنین به عنوان اولین فیلم با بازیگران سیاه پوست است که در طول فصل جوایز مورد تحسین قرار گرفته است.

این فیلم به خاطر صحنه‌های پر جنب و جوش و کنتراست‌های فزاینده‌ای که حالت‌های احساسی شخصیت‌ها را تقویت می‌کند، از واقع گرایی فرار می‌کند. هر شات متشکل از لایه‌هایی است که می‌توانید با هر بار مشاهده آن را کشف کنید.

Roma (۲۰۱۸)

فیلم به طور کامل سیاه و سفید فیلمبرداری شده است. این فیلم نگاه کارگردان، آلفونسو کوارون، به گذشته را نشان می‌دهد و از زندگی واقعی کارگردان در محله روما در مکزیکو سیتی الهام گرفته شده است. این فیلم از طریق شات‌های طولانی، در رئالیستی را که کوارون می‌خواست از طریق دنیا و شخصیت‌هایی که ساخته است منتقل کند، موفق بوده است. این فیلم چندین جایزه  از جمله بهترین کارگردانی و بهترین فیلمبرداری در جوایز اسکار در آن سال را به ارمغان آورد.

میان ستاره‌ای (۲۰۱۴)، Interstellar

فیلم میان ستاره ای، اثر کریستوفر نولان، با بهترین جلوه‌های بصری و تصاویر خیره کننده، از درخشان‌ترین فیلم‌های چند وقت اخیر است. در آینده‌ای نه چندان دور، زمین به آرامی غیرقابل سکونت می‌شود. سازمان تحقیقات فضایی با کشاورز و خلبان سابق ناسا، کوپر (متیو مک کاناهی) برای خلبانی یک مأموریت بین ستاره‌ای برای جستجوی سیارات جدیدی که زندگی در آن‌ها است، تماس گرفته است. این فیلم ما را به سفری به یک کهکشان جدید می‌برد. جایی که کوپر و تیمش سیارات جدیدی را کشف می‌کنند، از جمله سیاره‌ای که کاملا از آب ساخته شده است.

حتی اگر این فیلم در مکان‌های واقعی در سراسر جهان فیلمبرداری شده باشد، شما بابت این باور که واقعاً با شخصیت‌ها در فضا هستید، تقصیری نخواهید داشت. تصاویر خیره کننده، شما را متحیر خواهد کرد.

شهر اشباح Spirited Away (۲۰۰۱)

انیمیشن شهر اشباح از استودیوی نمادین فیلم‌های ژاپنی، استودیو Ghibli، به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های انیمیشن در تمام دوران‌ها شناخته شده است. این فیلم، به کارگردانی هایائو میاکازی، داستان چیهیرو ۱۰ ساله را روایت می‌کند، که در جایی که ارواح در آن اقامت دارند، گیر می‌افتد. جادوگر شیطانی والدین او را می‌گیرد و آن‌ها را به خوک تبدیل می‌کند. اکنون چیهیرو است که می‌تواند برای نجات آن‌ها راهی پیدا کند.

هر فریم از فیلم با زندگی آغاز می‌شود، زیرا فیلم شروع به تنظیم این قلمرو دنیوی و معرفی شخصیت‌های آن می‌کند. سبک انیمیشن قادر است هر احساسی را که چیهیرو در طول سفر تجربه کرده منتقل کند. جای تعجب نیست که در زمان انتشار این انیمیشن، تصورات جهانیان را تسخیر کرد و حتی در آن سال جایزه بهترین فیلم متحرک اسکار را از آن خود کرد.

منبع: vogue

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا