فیلم خارجی

سوتی های عجیب فیلم‌های هالیوودی

به نقل از دیلی استاف، حتی فیلم های موفق نیز دارای تعدادی اشتباه جزئی و کوچک یا حتی چشمگیر، بوده اند.

فیلم دختر من، My Girl (۱۹۹۱)

در آن زمان مود رینگ‌ (انگشتر نشانگر حالت و وضعیت روحی) هنوز محبوب نبود.

در سال ۱۹۹۱، فیلم «دختر من» پخش شد. در حالی که بازیگران بسیار بزرگی مانند آنا کلامسکی، مکالی کالکین و جیمی لی کرتیس را در اختیار داشت، برخی از منتقدان آن را دوست داشتند، در حالی که دیگران از آن متنفر بودند. کاری که این فیلم موفق به انجام آن شد، احاطه مخاطب خود در غربت سال ۱۹۷۰ است. اما، اگر به یکی از اکسسوری‌های بی جا توجه کردید، ممکن است برای چند ثانیه حس دهه ۷۰ را از دست داده باشید.

حلقه نشان دهنده خلق وخو که شخصیت وادا (که توسط آنا کلامسکی نقش آفرینی شده)، در دست دارد، برای یک دختر جوان بسیار عالی است. چه کسی انگشتری که بتواند خوشحال یا غمگین بودن را تشخیص دهد دوست ندارد اما حلقه‌های خلق وخو تا سال ۱۹۷۵ وجود نداشت. بنابراین، در سال ۱۹۷۲ که قرار است این فیلم اتفاق بیفتد نیز حلقه خلق و خو وجود نداشته است.

فیلم شجاع دل، raveheart (۱۹۹۵)

در سال‌ ۱۲۰۰ جامه چیندار مردانه وجود نداشت. این فیلم حماسی در سال ۱۹۹۵ بسیار مورد توجه قرار گرفت و مردم از آن لذت بردند. این فیلم نظرات مثبت و تحسین بازیگران  را از منتقدان دریافت کرد. این فیلم در سراسر جهان درآمد ۲۱۰.۴ میلیون دلاری در برابر بودجه ۷۵.۶ میلیون دلاری کسب کرد. در شصت و هشتمین دوره جوایز اسکار، این فیلم ده بار نامزد دریافت جایزه شد و پنج جایزه را از آن خود کرد.

مل گیبسون به عنوان کارگردان و بازیگر نقش ویلیام والاس، یک شوالیه اسکاتلندی در فیلم حضور داشت. با توجه به دقت تاریخی، گیبسون و افراد دیگرش باید بدون جامه چیندار مردانه باشند. این جامه خیلی دیرتر از سال ۱۲۸۰، سالی که فیلم در آن اتفاق می‌افتد، به وجود آمد.

فیلم نابخشوده، Unforgiven (۱۹۹۲)

شلوار شخصیت هاکمن روزنه‌هایی داشت. فیلم نابخشوده در سال ۱۹۹۲ یک موفقیت بزرگ تجاری بود. اگرچه بودجه کم ۱۴ میلیون دلاری داشت، اما در گیشه بیش از ۱۵۹ دلار درآمد کسب کرد. چهار بار نامزد اسکار شد و ۴ جایزه کسب کرد. در میان آن جوایز، جایزه بهترین فیلم را برد و سومین فیلم وسترن بود که این جایزه را از آن خود کرد.

این فیلم با وجود موفقیت خود، اشکالاتی دارد. بیایید به عنوان مثال ژن هاکمن را در نظر بگیریم. مطمئنا، او در نقش بیل داگت بازی فوق العاده‌ای ارائه داد، اما یک قسمت از کمد لباس او ما را در مورد تصمیمات گرفته شده توسط طراح لباس فیلم زیر سوال می‌برد. بیایید شلوار شخصیت او را با روزنه‌ها، در سال ۱۸۸۰، سالی که قرار است فیلم در آن برگزار شود، وجود نداشت. خوشبختانه فیلم بسیار عالی است، بنابراین  این خطا قابل چشم پوشی است.

فیلم فارست گامپ، Forrest Gump (۱۹۹۴)

اتو از حالت ایستاده به افقی تغییر پیدا می‌کند. فیلم کمدی درام فارست گامپ، ۱۹۹۴، بار‌ها در لیست بهترین فیلم‌های ساخته شده قرار گرفته است. این فیلم به کارگردانی رابرت زمکیس، در گیشه موفقیت چشمگیری داشت و بیش از ۶۷۷ میلیون دلار درآمد کسب کرد. ساده لوحی شخصیت اصلی، فارست گامپ، که توسط تام هنکس نقش آفزینی شد، هم قلب بینندگان و هم منتقدان را دزدید. همچنین این فیلم، جایزه اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد برای هنکس، بهترین فیلمنامه اقتباسی، بهترین جلوه‌های تصویری و بهترین تدوین فیلم را از آن خود کرد.

علی رغم موفقیت این فیلم، چندین بی دقتی در آن وجود دارد که احتمالا فقط یک هوادار سرسخت که چندین بار فیلم را تماشا کرده باشد، متوجه آن می‌شود. به عنوان مثال، در طول صحنه‌ای که فارست برای اولین بار با پسرش ملاقات می‌کند، دیده می‌شود که اتو به صورت ایستاده روی میز اتو قرار گرفته است. با این حال، در شات بعدی، اتو به صورت مسطح قرار گرفته است. چگونه اتو توانسته اینقدر سریع حرکت کند؟

فیلم داستان عامه پسند، Pulp Fiction (۱۹۹۴)

حفره‌های گلوله روی دیوار قبل از شلیک گلوله

فیلم جنایی آمریکایی داستان عامه پسند در سال ۱۹۹۴ یک موفقیت بزرگ بود. هفت نامزد اسکار دریافت کرد و برنده بهترین فیلمنامه اصلی شد. تراولتا، جکسون و تورمان برای بازی در نقش، کاندید اسکار بودند. به راحتی می‌توان گفت که این فیلم زندگی حرفه‌ای آن‌ها را کاملا احیا کرده و شهرت جهانی برای آن‌ها به ارمغان آورده است. این فیلم که نقطه عطف مهمی در فرهنگ فیلم است، به عنوان شاهکار تارانتینو شناخته می‌شود. فیلمنامه برنده جایزه آن قابل نقل‌ترین فیلم تارانتینو است و با وجود موفقیت عظیم آن، این فیلم بدون خطا نیست.

در معروف‌ترین صحنه فیلم، هنگامی که وینسنت وگا و جولز وینفیلد تلاش می‌کنند چمدان مارسلوس والاس را از آپارتمان برت جمع کنند، یک مهاجم به طرز غافلگیر کننده بیرون می‌پرد و سعی می‌کند با اسلحه آن‌ها را شلیک کند. وگا و وینفیلد ضارب را می‌کشند. اگر با دقت تماشا کنید، متوجه می‌شوید که قبل از شروع شلیک گلوله‌ها، سوراخ‌های گلوله بر روی دیوار پشت جولز و وینسنت وجود دارد.

فیلم سیبیسکوت، Seabiscuit (۲۰۰۳)

در آن زمان هنوز کلاه ایمنی وجود نداشته است

فیلم ورزشی سوارکاری سیبیسکوت در سال ۲۰۰۳، موفقیت غیر منتظره‌ای را تجربه کرد. او یکی از فیلم‌های محبوب رسانه‌ها در ایالات متحده در دوران رکود بزرگ بود. این فیلم در نزد منتقدان و همچنین علاقه‌مندان به سینما بسیار خوب ظاهر شد. هفت بار نامزد اسکار شد. توبی مگوایر در این فیلم در نقش پولارد بازی کرد.

هرچقدر که این فیلم تأثیرگذار بود، اما با نقص‌هایی روبرو بود. این واقعه تاریخی در زمان رکود بزرگ رخ می‌دهد. با این حال، شخصیت این فیلم از کلاه ایمنی بند دار استفاده می‌کنند که قطعا در آن مدت وجود نداشته است.

فیلم خواننده عروسی، The Wedding Singer (۱۹۹۸)

مو‌های کوتاه در دهه ۸۰ مد نبود

کمدی رمانتیک  خواننده عروسی در سال ۱۹۹۸، طرفداران زیادی را به خود جلب کرد. اگرچه از منتقدان نظرات خوبی دریافت نکرد، اما در باکس آفیس عملکرد بسیار خوبی داشت و ۱۰۰ میلیون دلار در برابر بودجه ۱۸ میلیون دلاری فروخته شد. در این فیلم درو باریمور نقش پیش خدمتی به نام جولیا را بازی می‌کند.

فیلم خواننده عروسی در دهه ۸۰ پخش می‌شود. یک عدم دقت کوچک در فیلم، وجود دارد. مدل موی کوتاهی که باریمور از آن استفاده می‌کند، سبک مناسبی برای دهه ۸۰ نیست. به نظر می‌رسد کمی از دهه ۹۰ به فیلم راه پیدا کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا