بیوگرافی

زندگی نامه حامد همایون خواننده

بیوگرافی حامد همایون از خوانندگی تا شروع بازیگری و همسرش با عکس پدر و مادرش و ناگفته های خانوادگی تا علت ممنوع الکاری او را می خوانید.

تولد و اصالت خانوادگی همایون

حامد همایون متولد 19 بهمن 1361 در شیراز ، خواننده و آهنگساز است. فارغ التحصیل فوق لیسانس مهندسی آبیاری زه کشی از دانشگاه سراسری شیراز است که از نواختن پیانو شروع کرد و در 6 ماه با 200 کنسرت رکوردار گینس ! است. سید حامد محمودزاده با نام هنری «حامد همایون» در شهر شیراز از مادری معلم و پدری کارمند بانک ملی به دنیا آمد و دو برادر و یک خواهر هم دارد. برادر بزرگ اش ساکن آمریکاست و برادر بعد از ایشان هم یکی از نابغه های ریاضی می باشد که در موسسه های معتبری تدریس می کند.

آغاز با موسیقی

از کودکی با ساز و آواز آشنایی داشتم ولی از سن دبیرستان به‌ صورت جدی کار کردم ، سلفژ را پیش آقای میری یاد گرفتم و کم کم گیتار دست گرفتم و پیانو زدم. پس از مدتی هم بصورت حرفه‌ ای دوره‌ های آهنگسازی را گذراندم با این حال نوازنده گیتار و پیانو نیستم ولی ملودی‌ هایی ساخته‌ ام که منتشر شده‌ اند.

شاگرد اول و قبولی در دکترا

همیشه در مدرسه و دانشگاه شاگرد ممتاز بودم ، خانواده‌ ام توقع داشتند دکترایم را بگیرم و استاد دانشگاه شوم اما با اینکه قبول شدم ولی این کار را نکردم.

امرار معاش

در شیراز یک استودیوی شخصی داشتم که آنجا ضبط می‌ کردیم و برای دیگران هم آهنگ‌ سازی می‌ کردم که از این طریق امرارمعاش می‌ کردم.

نخستین آهنگ

خاطرم نیست که دقیقا کی بود ، من چون درس می‌ دادم خواستم چیزی بخوانم که یک اتود برای شاگردهایم داشته باشم. حدود سال 88 – 1387 اولین قطعات را منتشر کردم ، کارهای دیگری هم که کردم به نوعی مانور آوازی بود.

آغاز آهنگ ها تا آلبوم

در شهریور 1395 حامد همایون قطعه «چتر خیس» را زیر نظر ترانه شرقی پخش کرد که این آهنگ تنها در یک سایت موسیقی 23 میلیون بار دانلود شد. او سپس مهر ماه این سال قطعه «هیهات» را برای ماه محرم منتشر کرد و در ادامه با خواندن تیتراژ فرمول یک حسابی به شهرت رسید. در نهایت 23 دی 1395 اولین آلبوم حامد بنام «دوباره عشق» با 12 آهنگ روانه بازار شد که 6 آهنگ آن قبلا بصورت تک آهنگ در فضای مجازی پخش شده بود.

رکورد در گینس

حامد همایون به حدی مشهور شد که در پنج ماهه نخست سال 1396 حدود 239 کنسرت در تمام کشور برگزار کرد که نه تنها در ایران بلکه در دنیا بی سابقه بود. در نهایت با تلاش شرکت ترانه شرقی و ارسال پرونده و مدارک ، این رکورد در گینس ثبت شد.

فعالیت های اجتماعی

حامد همایون چند سالیست سفیر مبارزه با سرطان وزارت بهداشت می باشد و در قالب مسئولیت اجتماعی خود در موسسه خیریه محک هم اجراهای رایگان دارد.

بیمه حنجره

حامد همایون خواننده پاپ کشور اردیبهشت ماه 96 حنجره خود را بیمه کرد پیش از او ، سالار عقیلی حنجره خود را تا سقف 500 میلیون تومان بیمه کرده بود.

ازدواج

در گفتگوی خود با رامبد جوان در خندوانه گفت که اولین بار در 18 سالگی عاشق شده است اما حالا مجرد است اما بزودی ازدواج می کند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا