بیوگرافی

بیوگرافی دریک خواننده

بیوگرافی دریک خواننده و همسرش سوفی بروسو با عکس پسر و ناگفته هایی از شروع تا رابطه عاشقانه اش با ریحانا را می خوانید.

بیوگرافی دریک خواننده و همسرش

دریک متولد 24 اکتبر 1986 در کانادا خواننده ، ترانه سرا و بازیگر است. فارغ التحصیل کالج فارست هیل و آکادمی Vaughan Road می باشد که از 15 سالگی ابتدا بازیگری را تجربه کرد و از 20 سالگی با موسیقی درخشید. او با 182 سانتی متر قد و 89 کیلوگرم وزن جزو پنج ثروتمند هیپ هاپ جهان است.

خانواده

اوبری دریک گراهام با نام هنری دریک (Drake) روز 3 آبان 1365 در شهر تورنتوی استان انتاریو در کشور کانادا بدنیا آمد. پدرش دنیس گراهام یک آمریکایی – آفریقایی تبار کاتولیک است که بعنوان درامر در کنار جری لوئیس (کمدین) مشغول به کار بود. مادرش خانم سندی گراهام نیز یک کانادایی یهودی تبار است که به عنوان معلم انگلیسی و گل فروش کار میکرد.

کودکی

وقتی پنج ساله بود والدینش از هم طلاق گرفتند و او با مادرش در تورنتو ماند و پدرش به شهر ممفیس آمریکا بازگشت. دریک هر تابستان به ممفیس نزد پدر می رفت اما مدتی بعد پدرش بعلت حمل مواد مخدر به زندان افتاد و در پی محدودیت حقوقی این دو سال ها از هم دور افتادند.

کشف استعداد بازیگری

در سال 2001 وقتی 15 ساله بود توسط پدر یکی از دوستانش کشف شد و برای بازی در سریال Degrassi: The Next Generation جلوی دوربین رفت. او در این مجموعه نقش جیمی بروکس، قهرمان بسکتبال را بازی کرد و در 100 قسمت بین سالهای 2001 تا 2008 ظاهر شد.

فقر شدید

دریک در یکی از مصاحبه هایش عنوان کرد: در آن دوران ما بسیار فقیر بودیم و تنها منبع درآمدمان از بازی من در تلوزیون کانادا بود!

علاقه به موسیقی

در سال 2006 دریک 20 ساله تحت تاثیر خوانندگانی همچون Jay-Z و Clipse اولین میکس تیپ خود به نام Room for Improvement را منتشر کرد. این آهنگ میکس حدود 6000 نسخه فروخت و دریک برای آن 304 دلار حق الزحمه دریافت کرد.

حرفه ای در خوانندگی

وی در سال 2007 دومین میکس تیپ خود به نام Replacement Girl را با همکاری Trey Songz منتشر کرد. این آهنگ باعث شد دریک اولین رپر کانادایی باشد که بدون کمک هیچ لیبلی موزیک ویدیوی خود را در BET پخش میکند.

حضور در کنسرت مشترک

لیل وین (رپر مشهور آمریکایی) در سال 2008 دریک را برای همراهی در کنسرت Tha Carter III به هوستون دعوت کرد. در طول مدت این تور دریک و لیل وین چند آهنگ دیگر از جمله Forever و Ransom را با همکاری هم منتشر کردند. همین درخشش دریک باعث شد او در سال 2009 هنگامیکه 23 ساله بود با کمپانی موسیقی لیل وین یعنی Young Money Entertainment قرارداد امضا کرد.

اولین افتخارات

وی با انتشار سومین آهنگ میکس تیپ خود به نام So Far Gone موفق به کسب گواهی طلای انجمن RIAA و قرار گرفتن در رتبه ی دوم چارت موسیقی بیلبورد شد. همچنین سال 2010 برای این آهنگ موفق به کسب جایزه رپ سال در جشنواره Juno شد.

جنجال در جامائیکا

سال 2010 موزیک ویدیوی آهنگ Find Your Love که در جامائیکا فیلم برداری شده بود به دلیل وجود اسلحه در آن بشدت مورد انتقاد وزیر گردشگری این کشور قرار گرفت.

رکورد شکنی با اولین آلبوم

آلبوم Thank Me Later طی انتشار در سال 2010 رکورد ها را شکست و تبدیل به پرفروش ترین آلبوم تاریخ برای اولین آلبوم یک خواننده شد. در این آلبوم با لیل وین ، کانیه وست و جی زی نیز همکاری داشتند.

انتشار آلبوم شاهکار

در نوامبر 2011 دریک با انتشار آلبوم Take Care نقدهای مثبت فراوانی را دریافت کرد . وب سایت NME آن را شاهکار تاثیرگذار و دارای متن صریح و بی پرده دانست. سایت Pitchfork این آلبوم را نشانه پیشرفت توانایی های حرفه ای دریک دانست و The Village Voice نیز آن را یک پکیج پر احساس و متناقض از رپری دانست که که روان رنجوری های خودش را به روشی جذاب در قالب آهنگ پیاده میکند.

محبوبیت عمومی

دریک با انتشار آهنگ The Motto در سال 2012 باعث معروفیت عبارت YOLO شد که مخفف جمله You only live once (فقط یک بار زندگی میکنی!) است. همچنین متن آهنگ های وی به دلیل مفاهیم غنی معمولا در میان مردم برای ارجاع به احساسات و موقعیت های شخصی استفاده میشود.

رکوردار اسپاتیفای

دریک سال 2014 در همکاری با خواننده اسپانیایی زبان Romeo Santos آهنگ Odio را به زبان اسپانیایی اجرا کرد که با استقبال عمومی فراوانی رو به رو شد. او دو سال بعد آهنگ One Dance را منتشر کرد که این ترک با بیش از 882 میلیون استریم تبدیل به پرطرفدارترین آهنگ پلتفرم اسپاتیفای شد.

ثروت

دریک در سال 2017 بعنوان عضوی از Forbes Five معرفی شد ، این سیستم نشان دهده ثروتمندترین هنرمندان هیپ هاپ در جهان است. او در تورنتو دارای یک ملک 100 میلیون دلاری با مساحت 35 هزار متر مربع و همچنین یک آپارتمان در مجاورت برج CN Tower[441] میباشد. این هنرمند در سال 2020 هم یک هواپیمای بوئینگ 200-767 را خریداری کرد.

القاب

در سال 2018 روزنامه  گاردین و رولینگ استون به دریک لقب «ستاره رپ قطعی نسل خود» و «بزرگترین ستاره رپ پس از جاستین تیمبرلیک در هزاره جدید» را دادند.

منابع الهام

دریک بزرگترین منابع الهام خود را کانیه وست (خواننده  سبک هیپ هاپ) و Aaliyah (خواننده سبک آر اند بی) اعلام کرد. وی چندین هنرمند دیگر را نیز به این لیست اضافه کرده است، از جمله: لیل وین، جی زی، MF DOOM ، Vybz Kartel و آشر.

از خوش پوشی تا بهترین رپر

در سال 2016 مجله ی GQ، دریک را بعنوان یکی از خوش پوش ترین مردان زنده ی دنیا توصیف کرد. او در سال های مختلف از جمله 2011، 2012 و 2015 توسط مجله ی Complex لقب “بهترین رپر زنده از سال 1979” را گرفت.

سرقت

دریک 31 می 2009 دریک در تورنتو توسط فردی مسلح مورد سرقت قرار گرفت و یک گردنبند طلا و الماس، 2000 دلار پول و یک ساعت گران قیمت را از دست داد. با این حال پلیس این کشور بدون شوآف ، سارقان را  دستگیر و روانه زندان کرد.

رابطه با ریحانا

دریک در سال 2009 با خواننده مشهور ریحانا وارد یک رابطه عاشقانه شد و آنها تا سال 2016 باهم زندگی می کردند تا اینکه دوستانه از هم جدا شدند. او در هنگام اهدای جایزه Michael Jackson Video Vanguard در سال 2016 گفت: او زنی است که از 22 سالگی عاشقش بوده ام! این دو یک سال بعد از جدایی  در یک ریمیکس از آهنگ Lemon که در ابتدا یک همکاری بین ریحانا و گروه N.E.R.D بود حضور یافت.

ازدواج و فرزند

دریک در سال 2017 از رابطه  جدید خود با نقاش و مدل فرانسوی بنام سوفی بروسو (Sophie Brussaux) پرده برداشت و مدتی بعد اعلام شد آنها صاحب یک فرزند پسر بنام آدونیس شدند. خبر بارداری سوفی بروسو در اوایل سال 2017 منتشر شد تا اینکه یکسال بعد دریک در آلبوم Scorpion پدر بودن خود را تایید کرد و تمایل به حفظ حریم شخصی فرزندش را نشان داد.

ایفای نقش باراک اوباما

دریک در سال 2010 علاقه  خود را برای ایفای نقش باراک اوباما ابراز کرد که باراک اوباما هم در مصاحبه در سال 2020 با روی باز به این علاقه واکنش نشان داد.

جوایز گرمی

در مارس 2010 دریک با انتشار تک آهنگ Over در جایگاه 14 چارت بیلبورد قرار گرفت و موفق به دریافت جایزه ی بهترین اجرای انفرادی رپ در جشنواره ی گرمی شد. آلبوم Take Care وی در سال 2013 برنده ی بهترین آلبوم رپ شد و به موفقیت های تجاری بسیاری دست یافت. در فوریه 2019 جایزه گرمی بهترین آهنگ رپ برای ترک God’s Plan گرفت و یکسال بعد با آهنگ Laugh Now Cry Later برنده بهترین اجرای رپ ملودیک و بهترین آهنگ رپ سال 2020 هم شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا