بیوگرافی

ناگفته های زندگی اسنوپ داگ خواننده

بیوگرافی اسنوپ داگ خواننده و بازیگر و همسرش شانته تیلور کیست با عکس فرزندان و ماجرای مسلمانی تا سوابق کیفری او را می خوانید.

بیوگرافی اسنوپ داگ و همسرش

اسنوپ داگ متولد 20 اکتبر 1971 در آمریکا ، خواننده رپ ، بازیگر و چهره رسانه ای است. فارغ التحصیل دبیرستان پلی تکنیک لانگ بیچ می باش که از 21 سالگی فعالیت خود را شروع کرد و در 38 الگی به اسلام گروید و تجربه همکاری با ایرانی ها را هم دارد.

خانواده و ناپدری

کلوین کوردوزار بروداس جونیور با نام هنری «اسنوپ داگ» Snoop Dogg روز 28 مهر 1350 در بیمارستان لوس آلتوس شهر لانگ بیچ در کالیفرنیای آمریکا بدنیا آمد. پدر واقعی او یک خواننده و کهنه سرباز جنگ ویتنام بود که 3 ماه پس از تولد کالوین خانواده اش را ترک کرد به همین دلیل او نام خانوادگی ناپدری خود را گرفت. دومین پسر از سه پسر مادرش است و  مادر و ناپدری اش هم سرانجام در سال 1975  وقتی 4 ساله بود از هم طلاق گرفتند.

لقب

در دوران کودکی پدر و مادرش به دلیل شباهتش با شخصیت کارتونی به او لقب «اسنوپی» را دادند که بعدا این لقب به نام هنری اش تبدیل شد.

دوران کودکی

اسنوپ در کودکی برای کمک به گذران زندگی خانواده اش آب نبات میفروخت، روزنامه تحویل میداد و کیسه های خرید را آماده می کرد. او یک دانش آموز فداکار و علاقمند به کلیسا بود و از همانجا نواختن با پیانو و خواندن را یاد گرفت و عشق فوتبال هم داشت.

علاقه به رپ از نوجوانی

زمانی که در کلاس ششم بود رپ خواندن را یاد گرفت و اغلب در مدرسه می خواند و همیشه جمعیت بسیاری را به سوی خود میکشاند.

حمل کوکائین و زندان

دوران نوجوانی به رغم تلاش مادرش وارد گروه های باندهای تبهکار شد تا اینکه پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان بخاطر حمل کوکائین دستگیر و سه سال زندانی بود.

اولین آهنگ ها

پس از آزادی از زندان به همراه دو پسرعمویش «Nate Dogg» و «Lil’ ½ Dead» و دوستش «Warren G» شروع به ضبط آهنگ هایش بر روی نوارهای خانگی کرد. آنها گروه چهار نفره بنام 213 را تشکیل دادند که با شماره منطقه محلی لانگ بیچ همخوانی داشت.

کشف استعداد

یکی از نوارهای وی که حاوی آهنگ Hold On با سبک فری استایل (آزاد) بود بطور اتفاقی به دست تهیه کننده و رپر بزرگ Dr. Dre رسید و او را چنان تحت تاثیر قرار داد که بلافاصله با اسنوپ داگ تماس گرفت. اسنوپ به کمک این تهیه کننده و افراد دیگر، توانست به طور حرفه ای موسیقی را یاد بگیرد و به شعر خود ساختار دهد.

شروع حرفه ای از 21 سالگی

او ابتدا کار خود را با آهنگ فیلم Deep Cover شروع کرد و پس از همکاری با Dr. Dre توانست اولین آلبوم خود به نام Doggystyle را در سال 1992 منتشر کند. در ابتدا وی از لقب “اسنوپ داگی داگ” استفاده میکرد که بعدها به “اسنوپ داگ” خلاصه شد.

اتهام قتل

در سال 1993 وقتی 22 ساله بود وی به همکاری در قتل عضو یکی از گروه های رقیب خود متهم شد. اتهام بر این اساس بود که بادیگار وی به این فرد شلیک کرده و خود اسنوپ داگ هم بعنوان راننده با بادیگاردش همکاری کرده است. او به مدت سه سال درگیر این پرونده بود تا اینکه بالاخره اتهام از او برداشته شد.

همکاری با توپاک

پس از تبرئه در سال 1996 با رپر مشهور توپاک در آهنگ 2 of Amerikaz Most Wanted همکاری کرد ، آهنگی که جزو آخرین آهنگ های توپاک در زمان زنده بودنش قرار گرفت و او در همان سال به ضرب گلوله ای به قتل رسید.

تغییر سبک

در سالهای  98 – 1997 بود که اسنوپ داگ در آهنگ های خود از ریشه های گانگستری فاصله گرفت و به سمت زیبایی شناسی غنایی تر کشیده شد.

کتاب زندگینامه

در سال 1999 یک کتاب که حاوی زندگینامه وی بود به قلم نویسنده مشهور «داوین سیپ» و با مشارکت خود اسنوپ داگ نوشته و منتشر شد

پیشرفت و شکست رکورد

در سال 1999 او آلبوم No Limit Top Dogg را منتشر نمود که بیش از 1,510,000 نسخه فروش کرد، یک سال بعد یعنی در سال 2000 نیز با آلبوم Tha Last Meal رکورد قبلی خود را با بیش از 2,100,000 فروش شکست. شاهکار Drop It Like It’s Hot در سال 2004 با همکاری فارل ویلیامز (خواننده و ترانه سرای آمریکایی) اولین آهنگ او بود که به جایگاه اول چارت های موسیقی میرسید. آلبوم اخیر او در سال 2021 به نام From tha Streets 2 tha Suites از سوی منتقدین نظرات مثبت زیادی را دریافت کرد.

شروع بازیگری

اسنوپ داگ اولین بار سال 1994 در فیلم «Murder Was the Case» با نقش خود در رول اصلی بازیگری را تجربه کرد. او تا سال 2000 در یازده فیلم دیگر حضور داشت تا اینکه بصورت حرفه ای سال 2001 با فیلم «The Wash» در نقش متفاوتی ظاهرشد و چند ماه بعد با فیلم ترسناک استخوان «Bones» هم تجربه موفقی بدست آورد.

خوانندگی برای بالیوود

اسنوپ داگ در سال 2008 وقتی 37 ساله بود اولین رپ خود برای یک فیلم هندی به نام Singh Is Kinng را انجام داد که نام این آهنگ Singh Kinng بود. او همکاری با بالیوود را قطع نکرد و در کنار خواندن ، بازیگری را هم در این کشور تجربه کرد.

لقب جدید

در 31 ژوئیه 2012 اسنوپ داگ لقب هنری دیگری را به نام Snoop Lion منتشر کرد. او به خبرنگاران گفت توسط یک کشیش در جامائیکا این لقب به او داده شده است و تحت عنوان این لقب آهنگی به نام La La La منتشر کرد.

کارگردانی فیلم

اسنوپ داگ در سال 2002 با نام مستعار “اسنوپ اسکورسیزی” فیلم Snoop Dogg’s Hustlaz: Diary of a Pimp را کارگردانی کرد. در سال 2005 اسنوپ کمپانی فیلمسازی خود با نام Snoopadelic Films را تاسیس کرد که اولین فیلم این کمپانی Boss’n Up بود که با الهام از آلبوم R&G وی و با بازی Lil Jon و Trina ساخته شد.

از نوشیدنی تا ماریجوانا

در سال 2020 با همکاری شرکت نوشیدنی  استرالیایی به نام 19 Crimes اولین برند نوشیدنی خود با نام Snoop Cali Red را منتشر کرد. روی برچسب بطری این نوشیدنی غیرمجاز! صورت اسنوپ داگ چاپ شده است. وی همچنین در سال 2015 برند تجاری و قانونی جدید خود از محصولات ماریجوانا را با نام Broadus به بازار عرضه کرد.

حضور در کشتی کج

وی در سال 2021 در اپیزود 6 برنامه ی مربوط به کشتی کج AEW Dynamite به عنوان مهمان ویژه حضور پیدا کرد و در جریان بازی در خلال بازی Cody Rhodes و Matt Sydal بر روی تشک حضور یافت.

تشکیل خانواده

اسنوپ داگ در 12 ژوئن 1997 وقتی 21 ساله بود با دوست دختر دبیرستانی خود «شانته تیلور» ازدواج کرد اما در 21 می 2004 به دلیل اختلافات بیش از حد جدا شدند. این زوج بعد از چهار سال دوباره در 12 ژانویه 2008 پیمان ازدواج خود را تمدید کردند. آنها دارای سه فرزند می باشند ، دو پسر با نام های کورده (متولد 1994) و کوردل (متولد 1997) و یک دختر به نام کوری (متولد 1999) است.

رابطه قبل از ازدواج

اسنوپ داگ از رابطه خود با لوری هولموند (کشتی گیر WWE) در دهه 90 میلادی نیز دارای یک پسر به نام «جولیان کوری بروداس» (متولد 1998) است.

ماریجوانا

اسنوپ داگ از آغاز کار خود با مصرف ماریجوانا شناخته شد و آن را به یکی از علائم تجاری خود تبدیل کرد. وی در سال 2002 ادعا کرد برای همیشه از ماریجوانا دست میکشد اما طولی نکشید که در سال 2013 اعتراف کرد روزانه تقریبا 80 رول ماریجوانا مصرف میکند. از سال 2007 هم به دلیل میگرن ناشی از مصرف ماریجوانا تحت درمان قرار گرفته است.

حضور در ورزش

اسنوپ داگ از کودکی به ورزش های زیادی از جمله فوتبال و هاکی روی یخ علاقه نشان دارد. او حالا دارای مدرک مربیگری فوتبال حرفه ای است و مدتی نیز بعنوان مربی در تیم فوتبال دبیرستان پسرش  فعالیت داشت. از سال 2005 هم اسنوپ داگ یک تیم در لیگ فوتبال جوانان لس آنجلس را مربیگری می کند ، یکی از فصل هایی که مربی گری کرده بود در مستند Coach Snoop شبکه نت فلیکس به نمایش درآمد.

مسلمان شدن

اسنوپ داگ در سال 2009 اعلام کرد به جمعیت امت اسلام پیوسته است. اُمَت اسلام یا به اختصار NOI یک گروه دینی اسلامی است که در 4 ژوئیه 1930 در شهر دیترویت ایالات متحده به دست والاس فرد محمد تأسیس شد. اهداف این گروه اسلامی بهبود شرایط معنوی، ذهنی، اجتماعی و اقتصادی سیاه‌ پوستان آمریکایی در ایالات متحده و در سراسر جامعه بشری عنوان شده‌ اند.

حمایت از اوباما تا بایدن

اسنوپ داگ در سال 2012 ده دلیل برای رای دادن به اوباما و ده دلیل برای رای ندادن به میت رامنی را در اینستاگرام خود پست کرد. در سال 2015 هم از نامزدی کلینتون برای انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرد و گفت از اینکه زنی را در سیاست ببیند لذت میبرد. سال 2020 اما افشا کرد بخاطر سوابق کیفری خود تاکنون امکان رای دادن نداشت ولی حالا  برای اولین بار در مقابل ترامپ به جو بایدن رای می دهد.

سوابق کیفری عجیب و غریب

اسنوپ داگ سال 1989 در 18 سالگی به دلیل حمل کوکائین سه سال زندانی بود و سال 1993 در 22 سالگی هم به مدت سه سال متهم به قتل بود که تبرئه شد. در سال 1993 دوباره بخاطر تخلف رانندگی و کشف سلاح در خودرویش جریمه شد و دوباره سال 1997 بخاطر حمل بدون مجوز اسلحه بار دیگر 1000 دلار جریمه و سه سال از خدمات اجتماعی محروم شد اما با عفو مشروط توانست آزاد شود. در سپتامبر 2006 در فرودگاه کالیفرنیا به دلیل داشتن باتوم پلیسی در کیف دستی اش دوباره بازداشت شد در حالی که ادعا میکرد این باتوم نوعی آلت موسیقی است. وی برای این موضوع هم به 3 سال عفو مشروط و 160 ساعت خدمات اجتماعی محکوم شد. در آوریل 2007 هم دوباره به دلیل همراه داشتن سلاح گرم و مواد مخدر به سه سال حبس تعلیقی و 5 سال عفو مشروط و 800 ساعت خدمات اجتماعی محکوم شد. وی به دلیل سوابق کیفری خود و همراه داشتن موارد غیرمجاز در فرودگاه بارها از ورود به کشورهایی مانند استرالیا، نروژ و سوئد منع شد.

گیاهخواری

اسنوپ داگ دائما با لباس های خز حیوانات در ظاهر میشود که بشدت مورد انتقاد سازمان های حمایت از حیوانات است تا اینکهسال 2014 اعلام کرد گیاهخوار شده است. وی در ژوئن 2018 در مراسم افتخارات انجمن رسانه های محیط زیست (EMA) حضور یافت . در سال 2020 نیز در کمپانی مواد غذایی وگان Original Foods سرمایه گذاری کرد و همچنین سفیر برند وگان Beyond Meat میباشد.

رکورد شکنی در گینس

در جشنواره موسیقی BottleRock Napa Valley، در تاریخ 26 می 2018، اسنوپ داگ، Warren G، کندال کلمن، Kim Kaechele و Michael Voltaggio رکورد بزرگترین نوشیدنی کوکتل بهشتی با حجم 550 لیتر را در گینس ثبت کردند.

همکاری با مهدیار آقاجانی

مهدیار آقاجانی آهنگساز و ترانه سرای ایرانی در اواخر دهه ی 80 هجری شمسی ، آلبوم Peace Won را برای یک لیبل آمریکایی آهنگسازی کرد. برخی از ترک های این آلبوم با همکاری اسنوپ داگ خوانده شده بود.

همکاری با آرش

اسنوپ داگ در سال 2016 هم با آرش خواننده ایرانی در آهنگ OMG همکاری داشت که آرش بعدا در گفتگو ییاعلام کرد شخصیت وی خیلی صمیمی و خودمانی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا