بیوگرافی

بیوگرافی هولیا افشار بازیگر و خواننده

عکس بیوگرافی هولیا افشار بازیگر و خواننده اسطوره ای ترکیه به همراه عکس همسرش و رابطه اش با ابراهیم تاتلیس را می خوانید.

بیوگرافی هولیا افشار

هولیا افشار متولد 10 اکتبر 1963 در ترکیه بازیگر ، خواننده و طراح مد است. تحصیلکرده دبیرستان Lisesi آنکارا می باشد که از 19 سالگی یک شناگر حرفه ای بود سپس وارد بازیگری شد و تاکنون 9 آلبوم موسیقی هم انتشار داده است.

خانواده

هولیا افشار (Hülya Avşar) روز 18 مهر 1342 در شهر ادرمیت استان بالیکسیر به دنیا آمد. نام اصلی اش در شناسنامه مالاکان است و مادرش اِمرال خانم از ترک های آناتولی و پدرش جلال آوشار از اهالی شرق ترکیه (استان اردهان) و کردتبار است.

از شنا تا ملکه زیبایی

سال 1981 در 19 سالگی بصورت حرفه ای شناگر بود تا اینکه به استانبول مهاجرت کرد و آنجا در مسابقات زیبایی روزنامه مدلینگ (Bulvar) مقام اول را آورد. با این حال بعدا تاج از وی پس گرفته شد چا که او بخاطر ازدواج قبلی صلاحیت شرکت در این مسابقه مخصوص دوشیزگان را نداشته است.

شروع بازیگری

با اینکه تاج ملکه زیبایی از او پس گرفته شد اما بخاطر جذابیت چهره یکسال بعد در سال 1983 وقتی 20 ساله بود با فیلم حرام وارد عرصه بازیگری شد. در سال های بعد در بیش از 70 فیلم بازی کرد و سال 1993 در هجدهمین جشنواره بین المللی فیلم مسکو نیز جایزه بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد.

همخوانی با تاتلیس

هولیا سال 1985 در فیلم Mavi mavi در نقش معشوقه ابراهیم تاتلیس با او همبازی شد که در این فیلم آهنگ معروف ماوی ماوی را نیز با وی همخوانی کرد. این دو بعدا بعنوان زوج هنری عاشق و معشوق در فیلم های بسیاری کنار هم درخشیدند.

شروع خوانندگی

هولیا  پس از آهنگ ماوی ماوی و تشویق تاتلیس کنار بازیگر وارد عرصه موسیقی شد و در سال 1989 زمانی که 26 سال داشت اولین آلبوم خود را عرضه کرد. او خیلی زود در این صنعت هم درخشید و توانست سال 2000 جایزه بهترین خواننده زن را از جشنواره تلویزیونی کرال بدست آورد.

من تنیس را به هولیا آموختم

ابراهیم تاتلیس می گوید هنوز هم هر جایی هولیا را ببینم بدنم به لرزه در می آید ، هیجانی می شوم و تپش قلبم چندین برابر می شود. می خواهم برای شما یک رازی بازگو کنم: تنیس را من به هولیا آموختم ، اولین باری که راکت را در دست می گرفت بسیار دیدنی بود (باخنده) چه کسی می دانست که او یکی از حرفه ای ترین ها می شود.

از قهرمانی تا مجله

هولیا سال 2001 موفق شد در مسابقات تنیس TED عنوان قهرمانی را بدست آورد سپس بعنوان سردبیر و نویسنده مدیریت ماهنامه Hulya را بدست گرفت.

ازدواج اول

هولیا افشار در سال 1979 وقتی 16 ساله بود با محمت تکیرلی دانشجوی رشته مهندسی ازدواج کرد اما این زندگی سال 1981 به جایی ختم شد.

ازدواج دوم و دخترش

خانم افشار برای دومین  بار سال 1997 وقتی 34 ساله بود با یک فوتبالیست مشهور بنام کایا چیلینگیروغلو ازدواج کرد که ثمره آن یک دختر بنام زهرا در سال 1998 بود. این زندگی اما دوام چندانی نداشت و بعد از 8 سال در سال 2007 به جدایی ختم شد.

داوری مسابقات

ایشان مدتی داورد مسابقات استعداد یابی آواز The Voice بود و از سال 2009 به مدت 8 سال در گات تلنت ترکیه نیز بعنوان داورد حضور داشت.

حمایت از اردوغان

خانم حولیا افشار در جریان اعتراضات سال 2013 در ترکیه شخصا به دیدار رجب طیب اردوغان رفت و از او خواست معترضان را از خیابان ها جمع کند او به رسانه ها گفت حضور معترضان در میدان تقسیم استانبول مانع کسب و کار اوست.

مسابقات

من با اشتباهاتم هولیا افشار شدم ، اگر خطایم قبلا تکرار نشده ، برای من اشتباهی نیست ، بنابراین از اشتباهاتم درس می گیرم که آنها را تکرار نکنم. با این حال اشتباهات باعث شدند من تلاش بیشتری کنم تا سریعتر یاد بگیرم و به موفقیت برسم.

بنده خوش شانس خدام

من الان در دوره لذت بردن از زندگی ام هستم ، فکر می کنم یکی از بندگان خوش شانس خدا هستم زیرا آنچه را که باید در زندگی بدست می آوردم ، آوردم.

خرید جزیره

هولیا افشار در سال 2020 جزیره کوچکی بنام چیچک را در منطقه آیوالیک ترکیه به مبلغ 55 میلیون لیر خریداری کرد. او تصمیم دارد در این جزیره یک خانه بزرگ ، زمین تنیس و فضاهای مختلف ورزشی تاسیس کند که معماری آن دست دخترش زهرا خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا