بیوگرافی

داستان زندگی سامی یوسف خواننده

عکس و بیوگرافی سامی یوسف مشهورترین خواننده جهان اسلامی و داستان و ازدواج و همسرش را می خوانید.

بیوگرافی سامی یوسف

سامی یوسف متولد 30 تیر 1359 در تهران ، خواننده و ترانه سرا است. فارغ التحصیل کنسرواتوار رویال موسیقی از کشور لندن می باشد که حالا بعنوان بزرگترین ستاره پاپ جهان اسلام شناخته می درخشد و متاهل هم است.

خانواده و اصالت تبریزی

سیامک رادمنش با نام هنری (سامی یوسف) فرزند بابک رادمنش (آهنگساز) می باشد که تنها برادرش بنام بارون تنظیم کننده مشهور موسیقی الکترونیک است. پدربزرگ و مادر بزرگ اش هر دو اهل باکو هستند که در زمان جنگ جهانی اول به تبریز مهاجرت کردند. پدرش (بابک رادمنش) از آهنگسازان شناخته شده زمان انقلاب هستند که معروف ترین اثر وی آهنگسازی و ترانه سرایی سرود خلبانان ، ملوانان می باشد.

مهاجرت به انگلستان

سامی (سیامک) سال 1364 در 5 سالگی با خانواده برای معالجه بیماری پدرش که از سوء هاضمه رج می برد به انگستان سفر کردند. طولانی شدن روند درمان و سابقه همکاری بابک رادمش (کارمند صدا و سیما) با خوانندگانی چون معین و حمیرا باعث شد آنجا ماندگار شوند.

موسیقی از 6 سالگی

سیامک از 6 سالگی ساز زدن تار را از پدرش آموخت تا اینکه سال 1372 وقتی 13 ساله بود در سفر خانوادگی به ایران با سبک کار استاد جلیل شهناز آشنا شد. او با الگوبرداری از تار زدن استاد شهناز فعالیت خود را ادامه داد تا اینکه در 18 سالگی وارد فرهنگستان سلطنتی رویال موسیقی انگستان شد.

اولین آلبوم

در سال 1382 وقتی 23 ساله بود به همراه دوستانش گروهی را تشکیل داد و اولین آلبوم خود بنام المعلم را تهیه و به بازار عرضه کرد. این گروه اما در ادامه بخاطر آنچه پدرش افراطی خواندن آن گروه می نامد منحل شد.

دین و مذهب

پدرش می گوید تمام اجداد ما شیعه و عاشق اهل بیت (ع) هستند با این حال سامی یوسف طبق ویدیو و تصاویر نماز را به رسم سنی ها می خواند.

اولین کنسرت

سیامک رادمنش در ادامه با انتخاب نام هنری سامی یوسف اولین کنسرت موسیقی معنوی خود را در کشور مصر با استقبال خوبی برگزار کرد. بعد از شهرتی که بدست آورد در کشور های زیادی از جمله ترکیه و هند به اجرا دعوت شد.

ممنوعیت در ایران

پای سامی یوسف پس از مدتی در تمام شبکه های تلویزیونی و رادیویی باز شد و حتی در سال 1393 قرار بود در ایران کنسرت برگزار کند که در نهایت لغو شد. در سال 94 به دلیل کنسرت او در اسرائیل و بازدید از امکان مقدس یهودیان و مسیحیان از جمله مکان غسل تعمید حضرت مسیح (ع) در صدا و سیما ممنوع شد. او بعدها در واکنش به این خبر گفت من برای اسرائیل اجرا نکردم ؛ برای ناصریه اجرا کردم و ناصریه پایتخت عربی فلسطین است.

از آذری تا فارسی

اصالت من آذری است و هنوز هم در خانه به این زبان صحبت می کنم البته به زبان های انگلیسی و فارسی هم می توانم صحبت کنم. زبان عربی را هم به خوبی یاد گرفتم و به زبان استانبولی هم می توانم بخوانم.

ازدواج

سامی یوسف چند سالیت با یک دختر آلمانی که اصالت مصری دارد ازدواج کرده و ایشان مدیریت بخشی از فعالیت هنری سامی را برعهده دارد. تابحال عکس همسر سامی یوسف بصورت رسمی منتشر نشده است.

خوانندگان مورد علاقه ایرانی

من بسیار به موسیقی سنتی علاقه‌مند هستم ، اگر بخواهم اسم ببرم می‌ توانم به استاد  محمدرضا شجریان ، شهرام ناظری و استاد شهناز اشاره کنم. اصولاً موسیقی هرچه سنتی‌ تر باشد بیشتر آن را دوست دارند.

بازگشت پدر به ایران

بابک رادمنش پدر سامی یوسف که تا سال 1364 کارمند صدا و سیما بود بعد از 27 سال زندگی در انگلستان سال 1391 با همسرش به ایران بازگشت. می گوید تا سال 1364 کارمند رسمی صدا و سیما بود و سابقه آهنگسازی برای خوانندگان مختلف را هم دارم.

شروع با فلسطین جاویدان

سامی یوسف ؛ زندگی هنری من با اهنگ المعلم آغاز نشد بلکه خوانندگی من سال 1380 وقتی 21 ساله بودم با فلسطین و برای فلسطین آغاز شد. اولین اثری که ضبط کردم فلسطین جاویدان بود اما این آهنگ در سال 2008 منتشر و توزیع شد.

ایران کشور من است

ایران اساسا کشور من است ، ریشه های من در ایران هستند و به لحاظ فرهنگی و اخلاقی ایرانی هستم. والدین من آنجا زندگی می کنند و خویشاوندان زیادی در تهران و تبریز داریم ، ایران همیشه در قلب من است و دعا می کنم به زودی بتوانم به ایران بیایم.

دکترای افتخاری تا سفیری

دانشگاه روهمپتون لندن در سال 2009 بخاطر فعالیت های هنری سامی یوسف در زمینه موسیقی به او دکترای افتخاری اعطا کرد. او از سال 2010 هیمشه در لیست 500 مسلمان تاثیر گذار جهان اسلام ظاهر شد و در سال 2014 هم سفیر جهانی سازمان ملل برای مبارزه با گرسنگی انتخاب شد. سازمان ملل سال 2015 هم بعنوان سفیر نخبه برای هماهنگی بین ادیان منصوب شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا