بیوگرافی

داستان زندگی فرناز ملکی (ستین) خواننده

عکس و بیوگرافی فرناز ملکی خواننده با نام هنری ستین به همراه ناگفته های زندگی و مهاجرت اش را می خوانید

بیوگرافی فرناز ملکی (ستین)

فرناز ملکی متولد 26 اسفند 1367 در تهران ، خواننده و مدرس زبان انگلیسی است. در رشته زبان انگلیسی درس خواند تا اینکه از 19 سالگی وارد عرصه موسیقی شد و حالا ترانه سرایی و آهنگسازی می کند و بیانسه الگوی هنری اش می باشد.

خانواده

فرناز ملکی کوچکترین عضو یک خانواده پنج نفره می باشد که پدرش در کنار شغل خود شاعر و مادرش نیز صدای خوبی دارد و برادرش معلم زبان و خواهرش نقاش است.

شروع خوانندگی

بصورت حرفه ای از سال 1386 وقتی 19 ساله بود با نام هنری ستین (SATIN) از موسیقی زیر زمینی شروع به خوانندگی و همنوایی کرد. اوج گرفتن او از سال 88 با همکاری چهره هایی چون ساسی مانکن و حسین تهی شروع شد.

از نام اصلی تا مجوز

ستین از سال 1389 با نام اصلی خودش فرناز ملکی وارد یک گروه موسیقی مجاز بانوان شد و از سال 1392 بعنوان همخوان زن نامش در وزارت ارشاد ثبت شد.

از ترانه سرایی تا آهنگسازی

خانم ملکی می گوید صدایش را از مادرش و تب شعر خود را از پدرش به ارث برده است و حالا اکثر آهنگ هایش را خودش می سراید و آهنگسازی هم می کند. با این حال پدرش نیز ابتدا با نام هنری ماجد ترانه سرایی کارهایش را برعهده داشت.

شهرت با شهرزاد

فرناز در زمستان 96 همزمان با شروع پخش فصل سوم شهرزاد همخوان محسن چاوشی برای تیزر شد و در چندین قسمت آواهای او در سریال نیز پخش شد. اما شهرت در قسمت های پایانی سریال شهرزاد در خرداد 97 و انتشار آهنگ نشد و چه کردی با امین بانی و استقبال زیاد مردم شروع شد.

مهاجرت 

ستین در نهایت اواسط سال 97 وقتی 30 ساله بود تصمیم به مهاجرت کرد و حال با کمپانی موسیقی رادیو جوان فعالیت می کند

ازدواج

مگر همیشه آدم باید ازدواج کند ! ولی فعلا موقعیت اش پیش نیامده و چیزی هم نیست که بگم نه اصلا ، اما فعلا اولویت زندگی ام نیست.

تدریس زبان انگلیسی

خانم ملکی به مدت 8 سال در ایران بعنوان مدرس زبان انگلیسی در آموزشگاه های مختلفی تدریس کرد که می گوید این علاقه هم با حمایت برادرش شروع شد. او با کمک از این مهارت تجربه خوانندن آهنگ هایی به زبان انگلیسی را هم دارد.

از بیانه تا رقص

بیانسه را نه تنها به خاطر خوانندگی اش بلکه بخاطر اسطوره بودنش دوست دارم و در کنار خوانندگی بصورت خصوصی dance hip hop نیز انجام می دهم.

هنرمندان مورد علاقه

در بین بازیگران خارجی از جانی دپ در مردان و از آنجلینا جولی در بین خانم را دوست دارد. در بین هنرمندان داخلی هم کارهای هدیه تهرانی و مهتاب کرامتی را خیلی دوست دارم و در بین آقایان بازی پارسا پیروز فر و مرحوم عزت الله انتظامی را می پسندم.

ماجرای دو اسم

در ایران اجازه نمیدند خواننده ای با اسم مستعار فعالیت کند این بود که از اسم و فامیل شناسنامه ایم استفاده شد ولی خوب خودم نام ستین را ترجیح می دهم.

خوراکی مورد علاقه

در بین خوراکی ها ترشیجات را دوست دارم و در بین آجیل ها پسته و بادام رو انتخاب می کنم اما اصلا علاقه ای به تخمه جات ندارم.

آرزوی اسطوره شدن

دوست دارم یه روزی اگر نبودم آهنگ هایم همچنان شنیده بشه ، اصطلاحا اگر بشه و جسارت کرد و گفت می خواهم اسطوره بشم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا