بیوگرافی

بیوگرافی لی اکسو خواننده

بیوگرافی لی (ژانگ ییشینگ) از گروه اکسو با ناگفته های زندگی شخصی از خوانندگی تا بازیگری و همسرش تا علایق و خصوصیاتش را می خوانید.

بیوگرافی لی اکسو

ژانگ ییشینگ (معروف به لی) متولد 7 اکتبر 1991 در چین ، خواننده و بازیگر است. دانش آموخته پایان مقطع دبیرستان از مدرسه Hunan می باشد که از شش سالگی بازیگری را شروع کرد تا اینکه با خوانندگی در گروه اکسو مشهور شد.

خانواده

ژانگ ییشینگ (Zhang Yixing) روز 15 مهر 1370 در شهر چانگشا چین با گروه خونی A و بعنون فرزند کوچک یک خانواده با اصالت کره ای به دنیا آمد . مادرش خانه دار و پدرش خواننده بود اما در خانه پدربزرگ و مادربزرگ بزرگ شد.

بازیگری از 6 سالگی

ژانگ سال 1998 وقتی 6 ساله بود بعنوان بازیکر کودک در سریال «ما مردم» جلوی دوربین رفت تا اینکه سال 2000 در 9 سالگی وارد انجمن هنری جیمی بین (بازیگر) شد.

از چین تا کره جنوبی

سال 2005 در نمایش استعدادهای درخشان تلویزیون چین (Star Academy) بعنوان ستاره شناخته شد سپس بعنوان کارآموز به شرکت سرگرمی SM کره جنوبی پیوست. او بعد از حضور در چند برنامه تلویزیونی در سال 2008 وقتی 17 ساله بود بعنوان رقصنده با گروه موسیقی SHINee وارد همکاری شد.

در گروه اکسو (EXO)

در سال 2011 بعنوان رقاص وارد گروه موسیقی Exo M شد و پس از انتخاب نام هنری لی از سال 2012 نیز همکاری خود را با گروه اصلی اکسو بعنوان خواننده شروع کرد. او در سال 2014 کنار رقص اولین آهنگ انفرادی خود بنام “I’m Lay” را انتشار داد.

نویسندگی کتاب

ژانگ ییشینگ سال 2015 با نمایش تلویزیونی «Go Fighting» در کشور خود چین به شهرت رسید. او در همین سال با انتشار کتاب زندگینامه خود در 24 دقیقه رکورد فروش آنلاین را با 68537 فروش شکست و کمتر از سه ما فروش کتابش به 1/4 میلیون نسخه رسید. فروش کتاب Standing Firm مقام چهارم نویسنده پرفروش چین را از آن وی کرد.

ترک موقت گروه EXO

سال 2017 در پی اختلافات سیاسی کره جنوبی و چین بر سر کره شمالی از گروه کره ای اکسو به مدت کوتاهی کنار کشید و تا یکسال خود را درگیر بازیگری کرد.

انتشار آلبوم انگلیسی

سال 2018 با انتشار آلبوم namanana موفقیت تازه ای در آمریکا بدست آورد سپس به همراه «ان سی تو» و «جیسون درولو» آهنگی را برای یادبود مایکل جکسون منتشر کرد.

فعالیت مدلینگ

لی اکسو تاکنون سفیر تبلیغاتی بیش از 30 مارک تجاری بود او در سال 2019 توسط برند کالوین کلین سخنگوی جهانی خط تولید شلوار جین و لباس زیر این شرکت شد. او همچنین سابقه همکاری با برند سامسونگ ، هواوی و مت گالا را هم دارد.

ترانه سرایی

لی از سال 2014 ترانه سرایی را با آلبوم Exodus گروه Exo شروع کرد سپس اشعار موسیقی فیلم های مختلف چینی و کره ای را نیز او نوشته است

علایق

با 177 سانتی متر قد 56 کیلوگرم وزن دارد ، رنگ مورد علاقه اش آبی و بنفش است و برنج تند غذای مورد علاقه اش است گرچه خودش هم آشپز قابلی می باشد. از آنجلینا جولی و رابرت پتینسون بعنوان بازیگران محبوب خود یاد می کند و علاقه زیادی برای سفر بخصوص به میامی در آمریکا دارد.

از نوازندگی تا زبان ها

از کودکی بدون حضور در کلاس ، نواختن پیانو و گیتار را یاد گرفت و حالا به زبان های چینی ، کره ای و انگلیسی نیز مسلط است و عاشق خوابیدن طولانی مدت می باشد.

کله گنده زیبا

با اینکه در گذشته دوستانش به او لقب Da Tou (کله گنده) داده بودند اما در سال 2018 رتبه 18 را در رده بندی زیباترین چهره از آن خود کرد. البته او سال 2016 هم رتبه 23 خوشتیپ ترین آیدل کره جنوبی را بدست آورد.

کمک تحصیلی رایگان

او از سال 2018 بنیاد خیریه خود بنام بورس تحصیلی هنرهای ژانگ ییشینگ را تاسیس کرد که هدف آن کمک به تحصیل جوانان است.

مشخصات دختر مورد علاقه

لی اکسو هنوز مجرد می باشد اما می گوید دختر مورد علاقه اش باید صمیمی ، دارای موهای بلند ، صورت کوچک و چشمان زیبا باشد. دختر مورد علاقه اش همچنین باید بدون آرایش هم خوشگل باشد و ترجیحا قدش از او کوچک بوده اما اگر از نظر سنی بزرگ هم باشد مشکلی ندارد.

استرس و جویدن ناخن

استرس خود را بیشتر با دوش گرفتن و آواز برطرف می کند ، دوست دارد در آینده وارد تهیه کنندگی شود و یک عادت بد هم دارد آن هم جویدن ناخن هایش می باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا