بیوگرافی

بیوگرافی سیمگه ساغین خواننده ترک

بیوگرافی سیمگه ساغین خواننده ترکیه ای و عکس همسرش اوزان بایشارا با ناگفته هایی از زندگی شخصی تا نظرش در مورد ایرانی ها را می خوانید.

بیوگرافی سیمگه ساغین خواننده

سیمگه ساغین متولد 9 اوت 1981 در ترکیه ، خواننده و ترانه سرا است. فارغ التحصیل رشته موسیقی کلاسیک از دانشگاه فنی استانبول می باشد که از 22 سالگی بعنوان همخوان شروع کرد تا اینکه با آهنگ Miş Miş به شهرت رسید. این خواننده پرطرفدار 158 سانتی متر قد داشته و 48 کیلوگرم وزن دارد.

خانواده

سیمگه ساغین (Simge Sağın) روز 18 مرداد 1360 در شهر شیشلی استانبول بعنوان فرزند دوم به دنیا آمد و یک خواهر بزرگتر و یک برادر کوچکتر از خود دارد. مادرش خانه دار و اصالتا اهل آلبانی و پدرش نوازنده اهل آماسیای ترکیه بود.

از نواختن گیتار تا تقلب

در سال 1993 وقتی 12 سال داشت با حمایت پدرش نواختن گیتار را شروع کرد ، او با اینکه در موسیقی استعداد فوق العاده ای نشان می داد اما علاقه ای به درس نداشت. می گوید در ریاضیات ، فیزیک و شیمی افتضاح بودم و بیشتر با نوشتن تقلب روی پاهایم و لای خودکار نمره قبولی میگرفتم.

از هنرستان تا دوره کالج

دبیرستان مدتی در هنرستان موسیقی ITU تحصیل کرد سپس نزد نوازندگان بنامی چون علاء الدین یاواسکا و سادح الدین اوچلی دوره کالج را گذراند.

شروع بک وکال

بعد از فارغ التحصیلی در 22 سالگی بعنوان همخوان زن با خوانندگان مشهوری چون گلشن بمدت 4 سال ، یاسر 2 سال و سردار اورتاچ 2 سال همکاری کرد.

فعالیت مستقل

سیمگه خوانندگی مستقل را سال 2010 وقتی 29 ساله بود با تیتراژ سریال «مادر» در آهنگی بنام آنم تجربه کرد که جزو 20 آهنگ شنیده شده سال انتخاب شد. او یکسال بعد آهنگ Ödeme Vakti را منتشر کرد سپس با انتشار چند ویدیو موزیک و حضور در برنامه های موسیقی چهره اش را شناخته تر کرد.

انتشار آلبوم

سال 2011 اولین آلبوم خود بنام Yeni Cıktı را عرضه کرد اما بخاطر تبلیغات ضعیف شرکت پخش ، این آلبوم شکست خورد. با این حال سال 2012 انتشار ویدیو موزیک جدید اش باعث شد جایزه هنرمند تازه کار را بدست آورد.

شهرت در 34 سالگی

در ژوئن سال 2015 سیمگه قطعه «Miş Miş» را منتشر داد که این آهنگ در صدر جدول Türkçe Top 20 به مدت 4 هفته قرار گرفت. پخش گستره این موزیک در سراسر کشور و استقبال بی نظیر مردم باعث شد او تا پایان همین سال 200 کنسرت در سراسر کشور برگزار کند. این ترانه پخش شده ترین آهنگ در رادیو و تلویزیون در نیمه سال در کشور ترکیه بود.

سبک و الگو

آهنگایم تلفیقی از موسیقی سنتی ترکی با عناصر مدرن با الهام از آهنگ های شرق و غرب است و سزن آکسو خواننده الگوی هنری من در این سبک است.

یوگا و ادامه راه

من همیشه برای پیشرفت راه خودم را ادامه می دهم ، در زندگی روزمره ام یوگا تمرین می کنم ، می رقصم و با تکمیل کاستی هایم روز به روز پیشرف می کنم.

ازدواج

موفقعیت ام قطعا مربوط به عشقی است که من تجربه کردم ، من موسیقی را همزمان با شخصی که دوستش دارم و زندگی ام را با او تقسیی می کنم ، می سازم. من چند سالی است با اوزان بایشارا هستم ، می توانم بگویم که از نگاه اول عاشق هم شدیم.

آشپزی ام خوب است

من اصالتا اهل آلبانی هستم ، اهالی این شهر عاشق غذا خوردن و غذا درست کردن هستند ، من انواع غذا با تره فرنگی را خیلی خوب درست می کنم. رابطه خوبی با آشپزی دارم و طبق تعریف دوستان ، دست پختم هم خوب است. خودم بیشتر به خوردن غذاهای ایتالیایی و خاور دور علاقمندم و در سفرهایم به خارج از کشور ، عذاهای مالزیایی و هندی بیشتر می خورم.

از سینما تا مسافرت

من زندگی آرامی دارم مگر در مواقعی که درگیر کنسرت هایم باشم ، سه روز در هفته را صرف ورزش می کنم ، عاشق بازی تنیس ، نقاشی و سینما رفتن هستم. اگر زمان بیشتری داشته باشم دوست دارم زمانم را صرف سفر و گشت و گذار در مکان های جدید کنم.

خلق و خوی پسرانه دارم

خیلی با اشتیاق رانندگی می کنم و یک نگرش معدتل مردانه در وجودم است که از خودم مراقب کنم ، من دخترانی را دوست دارم که مانند پسرها باشند.

دوست ندارم تنها بمیرم

من بچه ها بخصوص پسر بچه ها را دوست دارم و می خواهم خودم هم بچه دار شوم ، نمی خواهم تنها بمیرم اما با این مشغله ها بچه دار شدن بزرگترین بی مسئولیتی در جهان است.

رژیم غذایی

همیشه به آنچه می خورم و می نوشم توجه دارم ، از غذاهای چرب و ناسالم دوری می کنم و بیشتر از مکلمل های غذایی و ویتامین استفاده می کنم. من سه روز در هفته پیلاتس و یوگا انجام می دهم تا بدنم روی فرم باشد و اغلب میوه و بخصوص گردو می خورم.

توجه به پوست

سعی می کنم زیاد بخوانم و یکی از رازهای پوست خوبم ، نوشیدن آب زیاد است ، تمیز بودن پسر برایم اهمیت زیادی دارد.

ایرانی ها

موسیقی ترکیه از نظر ملودی به موسیقی ایرانی نزدیک است و به گوش شنوده غریب نیست ، بنظرم همین دلیل است که ایرانیان موسیقی ترکیه را همسو با سلیقه خود می دانند. دوست دارم همیشه ایرانی ها را در کنسرت هایم ببینم و امیدوارم روزی بتوانم در خود ایران هم اجرا داشته باشم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا