تمامی مطالب

میوه های آبدار در ایران با خاصیت های آن

اسامی میوه های آبدار در ایران برای سلامتی بدن چیست با معرفی آبدارترین میوه های موجود در ایران دارای آب کافی را می خوانید.

12 مورد از میوه های آبدار

تامین آب بدن برای بهبود عملکرد آن بسیار حائز اهمیت است تا جایی مع هر انسان بالغ روزانه نیاز دارد 3 تا 4 لیتر آب بنوشد. اما اگر نوشیدن این مقدار از آب برایتان دشوار است میتوانید بخشی از آن را با میوه های آبداری که در این لیست آورده ایم جایگزین کنید.

1- آناناس حاوی 87 درصد آب

آناناس میوه ای سرشار از آب بوده که حتی با یک گاز از آن هم میتوان این موضوع را درک کرد ، 87 درصد این میوه ی شگفت انگیز شامل آبی شیرین و خوشمزه است. از دیگر فواید این میوه میتواند به مقادیر بالای ویتامین سی، فیبر و منگنز موجود در آن اشاره کرد. ویتامین سی از آسیب سلول ها جلوگیری میکند و در نتیجه تقویت سیستم ایمنی را در پی خواهد داشت ، فیبر آن نیز به رفع مشکلات گوارشی و منگنز موجود در آن وضعیت استخوان ها را بهبود میبخشد. به علاوه آنتی اکسیدان های موجود در آناناس با همکاری ویتامین سی از تخریب ماکولا یا لکه ی زرد (بخشی از شبکیه ی چشم) و کاهش بینایی جلوگیری میکند.

2- پرتقال حاوی 87 درصد آب

پرتقال یکی از میوه های مناسب برای مصرف پس از ورزش است چرا که 87 درصد آن آب است و به خوبی بدن شما را آبرسانی و پر انرژی میکند. این میوه سرشار از لیمونوئید بوده که به کاهش خطر ابتلا به سرطان جلوگیری میکند. فیبر بالای آن سطح کلسترول را کاهش میدهد و فیبر موجود در آن به عملکرد قلب کمک میکند. همچنین همانطور که همه میدانیم پرتقال سرشار از ویتامین سی میباشد که به بهبود وضعیت پوست کمک شایانی میکند.

3- هلو حاوی 88 درصد آب

هلو میوه ای شیرین و سرشار از آب است که آن را به یک گزینه ی عالی برای آبرسانی به بدن تبدیل میکند. سعی کنید این میوه را همیشه با پوست میل کنید، چرا که بخش زیادی از ویتامین های هلو در پوست آن قرار دارند. همچنین هلو یک میوه عالی برای کاهش استرس است و ترکیبات فنلی موجود در آن از خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی جلوگیری میکند. بعلاوه، ویتامین اِی و سی موجود در هلو به بهبود سلامت پوست کمک کرده و فیبر آن مشکلات گوارشی شما را رفع خواهد کرد.

4- طالبی حاوی 90 درصد آب

طالبی میوه ای خوشمزه و کم کالریست که جایگزینی عالی برای دسر های ناسالم و پرکالری به شمار می آید. آب طالبی هم یک نوشیدنی فوق العاده برای آبرسانی در تابستان است ، این میوه منبعی غنی از ویتامین اِی و سی میباشد که به بهبود سیستم ایمنی کمک میکنند. همچنین مقادیر زیاد پتاسیم در این میوه با فشار خون بالا مقابله میکند. بعلاوه طالبی حاوی ماده ای به نام بتاکاروتن است که علاوه بر بهبود بینایی از ابتلا به آب مروارید نیز جلوگیری میکنند و به دلیل داشتن کالری کم برای رژیم های کاهش وزن عالی هستند.

5- گریپ فروت حاوی 91 درصد آب

گریپ فروت یکی از سالم ترین میوه های دنیاست و بسیار خوشمزه از میوه های آبدار موجود است. با افزودن کمی شکر روی قطعات گریپ فروت میتوانید مزه ی آن را دلپذیر تر هم بکنید. آب این میوه یک نوشیدنی عالی تابستانی بوده و با داشتن کالری کم گزینه ای عالی برای قرار دادن در رژیم های غذایی کاهش وزن به شمار می آیند. گریپ فروت علاوه بر آب زیاد دارای پتاسیم ، آنتی اکسیدان ها و فیبر نیز هست که به ترتیب به متعادل کردن فشار خون ، کاهش خطر ابتلا به سرطان و رفع یبوست کمک میکنند.

6- توت فرنگی حاوی 91 درصد آب

توت فرنگی یکی از بهترین میوه های دنیاست که علاوه بر داشتن مقدار زیادی آب سرشار از مواد مغذی دیگر از جمله فلانوئید ها، ویتامین کا و سی، منیزیم و پتاسیم نیز هست. فلاونوئید رنگدانه ایست که خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش میدهد، ویتامین کا و منیزیم به بهبود وضع استخوان کمک میکند. ویتامین سی در بهبود عملکرد سیستم ایمنی و پتاسیم در متعادل سازی فشار خون موثر هستند. آب توت فرنگی یکی دیگر از نوشیدنی های عالی برای فصل گرماست.

7- میوه ستاره ای حاوی 91 درصد آب

میوه ی ستاره ای یا کارامبولا میوه ای خاص با طعمی شیرین و ملایم است. آب این میوه هم مثل خودش محبوب است، زیرا علاوه بر سالم بودن طعم خوبی دارد. این میوه شامل فلاونوئید و آنتی اکسیدان برای مبارزه با التهاب است. همچنین کم کالری بوده و با داشتن مقدار زیادی فیبر به کاهش وزن کمک میکنند و تاثیر قابل توجهی در رفع سردرد دارد. میوه ستاره ای منبع غنی پتاسیم بوده که در بهبود سلامت قلب و متعادل سازی فشار خون تاثیر زیادی دارد.

8- هندوانه حاوی 92 درصد آب

هندوانه احتمالا اولین میوه ایست که هر شخص برای رفع تشنگی در تابستان به سراغ آن میرود ، این میوه با وجود اینکه بیشتر محتوی آن متشکل از آب است اما باز هم ارزش غذایی زیادی دارد. هندوانه دارای مقادیر بالای لیکوپن است که در مبارزه با سلول های سرطانی بسیار موثر هستند. فیبر زیاد آن به هضم کمک کرده و ویتامین اِی موجود در آن نیز برای پوست و مو مفید است. همچنین ویتامین سی، اِی و ب6 آن در بهبود وضع قلب موثرند.

9- گوجه فرنگی حاوی 94 درصد آب

برخلاف تصور عموم گوجه فرنگی جزو سبزیجات نیست و یک میوه به حساب می آید. این میوه علاوه بر آب فراوان مواد مغذی زیادی نیز در خود جای داده است. از گوجه فرنگی در انواع سالاد و ساندویچ و حتی بصورت خام استفاده کنید. آنها با دارا بودن مقدار زیادی ویتامین اِی از خطر آسیب به ماکولا (بخشی در شبکیه چشم) و کاهش بینایی جلوگیری کرده و با کمک پتاسیم موجود در خود قادرند فشار خون بالا را نیز کاهش دهند. غلظت بالای لیکوپن موجود در آن خطر ابتلا به سرطان را بشدت کاهش میدهد. بعلاوه مصرف گوجه فرنگی به بهبود سلامت پوست، بخصوص پوست آفتاب سوخته، کمک زیادی میکند.

10- خیار حاوی 96 درصد آب

خیار بیشترین آب ممکن را نسبت به میوه های دیگر دارد. قطعات خیار در انواع سالاد میتوانند به تقویت انرژی شما کمک کرده و آب آن نیز یکی از سالم ترین نوشیدنی ها جهت سم زدایی بدن است. فلاونوئید آن به نام فیستین به بهبود عملکرد مغز و فیبر زیاد آن به بهبود هضم کمک میکند. برای رفع تیرگی زیر چشم برش های خیار را روی آن ها قرار دهید و یا به عنوان ماسک صورت برای بهبود رنگ پوست از آن استفاده کنید. همچنین با مصرف آن میتوانید خطر ابتلا به سنگ کلیه را به حداقل برسانید.

11- هویج حاوی 94 درصد آب

هویج با اینکه یک سبزی ریشه ای می باشد اما می تواند بعنوان میوه در سبد غذایی خانوار جای بگیرید. هویج های کوچک بیشتر از هویج های بزرگ حاوی آب هستند که 1 عدد آن می تواند بیش از 200 درصد نیاز روزانه ویتامین A بدن را تامین کنند. علاوه بر این دارای 6 گرم کربوهیدرات ، 2 گرم فیبر و دارای 25کالری است.

12- کلم بروکلی حاوی 90 درصد آب

کلم بروکلی دارای مقدار زیادی پتاسیم ، ویتامین آ ، فیبر و ویتامین سی است که دارای مقدار قابل توجهی سولفورافن می باشد که یک ترکیب قوی برای افزایش آنزیم های محافظ بوده که سبب خارج شدن مواد شیمایی سرطان زا از بدن می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا