بیوگرافی

بیوگرافی بهزاد لیتو خواننده رپ

بیوگرافی بهزاد لیتو (بهزاد داورپناه) خواننده با عکس و ناگفته های از مهاجر به دبی تا ازدواج و همسرش با شغل خانوادگیشان را می خوانید.

بیوگرافی بهزاد لیتو خواننده

بهزاد لیتو متولد 5 اسفند 1370 در تهران ، خواننده و آهنگساز رپ فارسی است. فارغ التحصیل لیسانس رشته مهندسی صدا از دانشگاه دبی می باشد که با آهنگسازی شروع و به سمت خوانندگی رفت و حالا ترانه سازی هم می کند.

تهرانی و خواهرش

بهزاد داورپناه با نام هنری بهزاد لیتو که اصالت اصفهانی دارد در شهر تهران به دنیا آمد و تنها یک خواهر کوچکتر خجالتی و بسیار درسخوان بنام نیکی دارد. پدر و پدربزرگ اش نسل در نسل در کار صادرات سنگ بودند و از خیران مدرسه ساز می باشند ، مادربزرگ اش نقاش و مادرش از علاقمندان طراحی داخلی است.

آشنایی با موسیقی رپ

از دوره راهنمایی خیلی موسیقی رپ گوش می دادم یادم می آید رپ فارسی اون موقع به این شدتی که الان هست نبود ولی رپرهای قدیمی که بهشون گوش میدادم. همچنین رپرهای آمریکایی مثل Dr Dre، Snoop Dogg و … که با گوش دادن به آهنگاشون به رپ علاقمند شدم.

از شعر و انشا تا رپ

راستش همیشه شعر و انشاء نوشتن را دوست داشتم ، حس می کردم نوشتن آرومم میکنه و راحت تر می تونستم حرفی که تو دلم را بزنم. از این رو شروع کرد به رپ نوشتن و قافیه ساختن ، دیگه این کار همش تکرار شد که تصمیم به ضبط کردن کردنشون گرفتم.

فعالیت حرفه ای

اول که اینکار رو شروع کردم آهنگ هام رو از روی بیت های اینترنتی ضبط می کردم بعد 3 سال یا 4 سال تصمیم گرفتم کارامو حرفه ای تر کنم. با چند آهنگ ساز آشنا شدم که توی آهنگ سازی کمک کردند ، بعد به گروه پایدار ملحق شدم و با هدف مخصوصی جلو رفتم.

حمایت خانواده و مهاجرت

مادر و پدرم همیشه تشویقم کردن و هیچ وقت نگفتن که باید دکتر و مهندس بشی ، همیشه انرژی مثبت میدادند. حدودا وقتی 16 ساله بودم ، خانوادم تصمیم گرفتن که به دبی بیاییم ، به دلایلی از نظر خانوادم دبی برای زندگی کردن بهتر بود این شد که به دبی آمدیم. همین دوران با ورشکستگی پدر مواجه شدیم به همین خاطر تا مدت ها بعنوان دیجی کار می کردم و درآمد خوبی تا شبی دو هزار دلار داشتم.

لیتو از کجا آمد ؟!

مختصر بگم که تلفظ اسم بهزاد برای یک سری از دوستان خارجیم سخت بود. یکی از دوستانم شروع کرد منو لتو صدا کردن، خیلی اتفاقی از اون موقع شد که لتو تبدیل شد به لیتو،  همین طوری دیگه جا افتاد و ما لیتو شدیم.

زد بازی و سیک

او بخشی از معروفیت خود را با گروه زدبازی بدست آورد و حالا تحت تأثیر سبک خوانندگی Drake (رپر آمریکایی) سعی می کند آهنگ‌ های خود را به سبک او تولید کند. از بین رپرهای ایرانی وانتونز ، پوبون و خلسه را دوست دارد و از بین خارجی ها Drake  Kanye West و Travis Scott.

پرسپولیس و رونالدو

عاشق ورزش کردنم ، تنیس خیلی دوست دارم عاشق فوتبالم ، اسکی ، اسنوبرد ، فکر کنم بعد از موزیک، ورزش بزرگ ترین چیزیه که دوستش دارم. طرفدار تیم پرسپولیس در ایران و رئال مادرید در خارج از کشورم و علاقه زیادی به کریستیانو رونالدو دارم.

کرونا بعد از واکسن

بهزاد لیتو از جمله بدشانس هایی بود که روز بعد از دریافت واکسن چینی کرونا (سینوفارم) با بدن درد و سردرد عجیبی روبرو شد که پس از تست کرونایش مثبت شد.

دوستی با سردار آزمون

دوستی من و سردار آزمون از طریق یکی از دوستان مشترکمان شروع شد که اوایل فقط از طریق اینترنت با هم در تماس بودیم. گذشت تا اینکه سردار برای تمرین و مسابقه به ابوظبی آمد ، با من تماس گرفت و من هم از دبی به هتل او در ابوظبی رفتم و با هم بگو و بخند کردیم. بعد از انتشار عکس دونفرمان ، از چشمان قرمزمان شایعه شد که چیزی مصرف کردیم ، اما نه من اهل این چیزا هست و نه سردار ، به خاطر این رابطه ما هم کم رنگ تر شد.

علاقه به گلشیفته

گلشیفته فراهانی بازیگر مورد علاقمندم است ، به ریسک هایی که در زندگی اش کرد خیلی احترام می گذارم ، او ایدولوژی ایرانی ها را هم تا حدودی تغییر داد.

ازدواج و ماجرای سپیده

برای من مهم است که همسرم کسی باشد که به مادیات اهمیت ندهد و زرنگ و باهوش باشد ، بالاخره زن ایرانی همزبان خودم است اما ببینم چه اتفاقی می افتد. سپیده هم شوخی بود که جی جی در آهنگ ناب کرد ، دقیق نمی توانم بگویم در مورد کدوم سپیده بود اما یک شوخی بود و الان دو سال است رابطه احساسی ندارم.

غذای مورد علاقم

بیشتر غذاهای هندی و انواع برگر را دوست دارم ، در غذاهای ایرانی قرمه سبزی ، فسنجان و کباب و در غذاهای هندی دال و کاری را دوست دارم.

آلبوم‌ ها

● خاکستری – 1393

● بیست و سه – 1394

● تِراپی – 1395

● ستاره بازی – 1397

● هرچی نگفتم – 1398

● تخگاز – 1399

آلبوم‌ های مهمان

● زاخارنامه از زدبازی – 1391

● پیر شدیم ولی بزرگ نه از زدبازی – 1393

● یادگاری از سپهر خلسه – 1394

● خداحافظی از عرفان – 1394

● پیر شدیم ولی بزرگ نه 2 از زدبازی – 1395

● جوونی – 1397

● 420 از کوروش – 1398

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا