بیوگرافی

بیوگرافی نازلی بخشایش نوازنده

یوگرافی نازلی بخشایش همسر سابق علیرضا افکاری آهنگساز با عکس دخترش و داستان شروع فعالیت و موفقیت های او را می خوانید.

بیوگرافی نازلی بخشایش

نازلی بخشایش متولد 4 شهریور 1356 در تهران ، نوازنده و مدرس پیانو و چنگ است. فارغ التحصیل لیسانس و فوق لیسانس رشته اقتصاد از دانشگاه الزهرا (س) می باشد و حالا سرپرستی گروه موسیقی مهرنوا را برعهده دارد.

کلاس پیانو از 12 سالگی

بصورت جدی موسیقی را از سال 1368 وقتی 12 ساله بود با ساز پیانو شروع کرد و به مدت 8 سال در کلاس های الئنورا میرزائیان حضور داشت. پس از آن از 18 سالگی مدتی با متیرا بصیری کار کرد تا اینکه نزد کامبیز روشن روان دوره های سلفژ ، تئوری موسیقی ، هارمونی و سازشناسی را گذراند.

کنار پری زنگنه

اولین فعالیت حرفه ای خود را زمانی که وارد دانشگاه شد بعنوان پیانیست کنار پری زنگنه در سری جشنوارهای ویژه بانوان تجربه کرد. سپس با گروه کر به رهبری کامبیز آریایی نژاد در تالار وحدت بروی صحنه رفت.

تاسیس گروه موسیقی دانشگاه

سال 1374 در 18 سالگی ، وقتی وارد دانشگاه الزهرا (س) شدم ، دانشگاه ما ، دانشکده هنر داشت ولی رشته موسیقی نداشت به همین خاطر تصمیم گرفتم جایی را برای انجام کارهای موسیقی تاسیس کنم. فعالیت هایی انجام دادیم اما شروع کارمان سال 1377 وقتی که سید محمد خاتمی به دعوت رئیس دانشگاه ما (زهرا رهنورد) قرار شد در جشن فارغ التحصیل حاضر شود. برای آن مراسم گروه کُری تشکیل دادیم و یک سری برنامه اجرا کردیم که در نهایت بعد از حضور خاتمی به دستور ایشان پیانویی به دانشگاه اهدا شد. من توانستم کانون فرهنگی هنری دانشگاه را تاسیس کنم و بعنوان دبیر کانون موسیقی به مدت 10 – 12 سال از طرف دانشگاه در مجامع مختلف شرکت کنم.

تاسیس ارکستر مهرنوا

بعد از مشغله کاری و ترک گروه موسیقی دانشگاه در سال 1385 وقتی 29 ساله بودم ، ارکستر مهرنوا را در وزارت ارشاد اسلامی ثبت کردم. با این گروه توانستم سال 1385 و 1386 در اختتامیه موسیقی فجر برنامه اجرا کنم و بعدا با خواننده هایی چون پری زنگنه ، سینا سرلک  و سعید لاری هم کار کنیم.

مقام دوم جشنواره فجر

در سال 1387 گروه ما با آهنگسازی علیرضا افکاری نمایش موزیکال بنام «قصه لیلا» را بروی صحنه بردیم که در بخش ارکسترال جشنواره موسیقی فجر دوم شدیم.

همکاری با بانوان چهره

من حدود 20 و چند سال با خانم پری زنگنه کار کردم و حدود 4 سال در گروه خانم سیمین غانم بودم ، تاکنون دو کنسرت خانم پری ملکی هم حضور داشتم.

یادگیری ساز چنگ

ساز دوم من هارپ (چنگ) است ، کسی که اولین بار دست من را روی این ساز گذاشت خانم پوران دخت عضدی بود که تنها مدرس این ساز در ایران هست. وقتی ایشان را دیدم 90 سالشان بود و ایشان 80 سال پیش در کنسرواتوار پاریس رشته هارپ خوانده بود که در نهایت اجازه دادند هفته یکبار در خانه شان این ساز را یاد بگیرم و بعدا چند جلسه ای هم با ژانا هوانسیان کار کردم.

ازدواج تا جدایی

خانم نازلی بخشایش سال ها پیش با علیرضا افکاری آهنگساز شناخته شده موسیقی ازدواج کرد که ثمره این زندگی یک دختر بنام نیکا متولد 1384 می باشد. این زوج حداقل تا سال 1394 کنار هم زندگی می کردند که در نهایت به جدایی ختم شد و آقای افکاری در سال 1400 خبر ازدواج خود با ساره بیات را رسانه ای کرد.

کنسرت صلح و ملیت

خانم بخشایش کنسرت هایی برای صلح در انگلیس ، سوئیس ، اتریش ، ژاپن ، هلند ، بلاروس ، مالزی ، قبرس ، یونان ، ارمنستان ، بلغارستان ، آلمان و ایتالیا اجرا کرده است. گروه او نه تنها آهنگ های فارسی ، بلکه آهنگ های مختلف از ملیت ها و زبان های مختلف را نیز کار می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا