تمامی مطالب

روش های مرطوب کننده طبیعی پوست دست و صورت

بهترین روغن مرطوب کننده طبیعی پوست دست و صورت با معرفی کرم های نرم کننده خانگی برای پوست بدن که در دسترس می باشد را می خوانید.

مرطوب کننده طبیعی پوست

اگر از خشکی پوست رنج میبرید دست از صرف هزینه های هنگفت در فروشگاه های آرایشی و بهداشتی بردارید و این مقاله را دنبال کنیم تا چگونه با مواد طبیعی موجود در خانه تان مشکل خود را حل کنید.

1- روغن زیتون

روغن های طبیعی گزینه های بسیار مناسبی برای مرطوب کردن پوست هستند که این روغن ها مانند اجزای محافظتی پوست عمل کرده و علاوه بر آن افزودنی شیمیایی نیز ندارند. روغن زیتون علاوه بر ویتامین E دارای پلی فنول و فیتواسترول هاست که چربی های مفید گیاهی جهت مرطوب سازی پوست به شمار میروند. از این روغن میتوانید هم برای صورت و هم برای بدن استفاده کنید و اگر احساس سنگینی روی پوستتان داشتید قبل از مصرف آن را با اندکی آب رقیق کنید.

2- روغن نارگیل

این روغن نه تنها برای پوست صورت بلکه برای پوست تمام بدن مفید و قابل استفاده میباشد. متخصصان پوست ادعا میکنند روغن نارگیل مرطوب کننده ای قوی و دارای خواص ضد التهابیست، مخصوصا برای اگزما بسیار کاربردی میباشد. از روغن نارگیل به عنوان مرطوب کننده، مخصوصا قبل از خواب استفاده کنید ، استفاده از آن پس از دوش گرفتن که پوست در حالت خشکی قرار دارد نیز گزینه ی خوبی به نظر میرسد. به پاشنه ی پا و دستها از این روغن بمالید و آنها را با دستکش و جواب بپوشانید تا دست و پاهایی نرم و لطیف داشته باشید.

3- آووکادو

آووکادو دارای امگا سه و آنتی اکسیدان میباشد که آن را به یک گزینه ی عالی برای جلوگیری از التهاب منجر به پیری پوست میکند. با استفاده از ماسک آووکادو روی پوست صورتتان به مدت 15 تا 20 دقیقه همراه پوستی نرم و مرطوب داشته باشید.

4- آلوئه ورا

آلوئه ورا گیاهیست دارای یک ژل شفاف غنی از لیپیدها، ویتامین و آمینو اسیدها، از این رو یک مرطوب کننده ی طبیعی عالی محسوب میشود. با استفاده از ژل طبیعی آلوئه ورا روی پوست صورت و بدن خود پوستتان را طیف و مرطوب نگاه دارید که از بهترین روغن مرطوب کننده پوست خانگی و در دسترس می باشد.

5- بلغور جو دو سر

بلغور جو دو سر نیز یک مرطوب کننده ی طبیعی عالی به شمار میرود و میتوانید از آن برای پوست سراسر بدن استفاده کنید تا باعث کاهش تحریک و التهاب پوست شود. این ماده دارای ساپونین میباشد که چربی و آلودگی را به صورت ذرات ریز و پایدار درمی آورد و باعث پاکسازی پوست میشود ، همچنین دارای لیپیدهای طبیعیست که نرمی و رطوبت پوست را به دنبال دارند. برای استفاده از آن میتوانید در هر بار حمام رفتن یک فنجان جودوسر را به آب وان خود اضافه کنید.

6- شکر

اسکراب و لایه برداری پوست برای رفع سلول های مرده ی بدن بهتر است هر از گاهی انجام شود تا پوست تشویق به تولید سلول های جدید شود. برای استفاده از شکر به عنوان اسکراب مرطوب کننده، نیم فنجان از آن را با دو تا سه قاشق روغن گیاهی مخلوط کرده و برای لایه برداری و مرطوب سازی استفاده کنید.

7- وازلین

این گزینه برای افراد دارای پوست های خشک و حساس بسیار مناسب است زیرا منافذ پوست را مسدود نکرده (بلکه بین سلول ها میچسبد) و از تبخیر رطوبت پوست جلوگیری میکند و پوستی نرم را برایتان به ارمغان خواهد آورد. وازلین از ارزان ترین کرم های نرم کننده طبیعی خانگی برای پوست بدن می باشد.

8- شیر یا ماست

شیر دارای خواص ضدالتهابی طبیعی میباشد که برای پوست های آسیب دیده و حساس بسیار تسکین دهنده است. اسید لاکتیک موجود در آن بعنوان یک لایه بردار ملایم عمل کرده و به جوانسازی پوستهای آسیب دیده و کدر کمک میکند. حمام شیر یا ماسک ماست در رفع سلولهای مرده ی پوست تاثیر گذار هستند و باعث میشوند پوستی صاف و درخشان داشته باشید.

9- روغن کرچک

مانند اکثر روغن های گیاهی مانند روغن زیتون و نارگیل، روغن کرچک نیز به حفظ رطوب پوست کمک میکند. از این روغن بعد از دوش گرفتن به عنوان یک مرطوب کننده ی طبیعی به پوست خود بزنید، اما اگر پوست بسیار حساسی دارید بهتر است ابتدا آن را تست کنید تا مبادا به آن حساسیت داشته باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا